samNektar™
SamNektar to ekspercki cykl artykułów opracowywanych przez zespół specjalistów Beeffective (i prawdopodobnie ostatnie teksty napisane przez ludzi). Serwujemy dużą dawkę wiedzy, praktyczne porady i wskazówki na temat działań w przestrzeni digital.
Wyszukaj:
Zorganizuj angażujący konkurs
Prowadzisz fanpage swojej marki i zastanawiasz się, jak podbić zaangażowanie na profilu. Myślisz sobie: zorganizuję konkurs, to najprostsza droga do zbudowania dużego zasięgu organicznie oraz zachęcenia społeczności do podjęcia aktywności. Jednak rzeczywistość może szybko sprowadzić Cię na ziemię. Okazuje się, że regulamin Facebooka nakłada na konkursy wiele obostrzeń, nakazów i zakazów. Czy zdawałeś sobie z nich sprawę? Jeśli nie, przeprowadzę Cię punkt po punkcie przez najistotniejsze kwestie.
Realizuj konwertujące kampanie na Facebooku
W każdym aspekcie działań online kwestia efektywności powinna być zawsze sprawą priorytetową. Zdecydowaną większość aktywności możesz precyzyjnie zmierzyć i przeanalizować. Należy jednak przy tej pracy korzystać z dostępnych, skutecznych narzędzi.
Mierz zdarzenia w Google Analytics
Śledzenie zmian w Google Analytics jest możliwe dzięki odczytywaniu ciasteczek. Nie każda aktywność jednak odsyła do osobnej strony www, która uruchomiłaby kod śledzący. Chcesz móc śledzić ilość pobranych plików ze strony? A może zmierzyć ilość kliknięć w konkretny button? Jest to możliwe dzięki zaimplementowaniu zdarzeń.
Nadaj kształt swoim komunikatom
Zwiększanie atrakcyjności materiałów graficznych to podstawowa zasada efektywnej komunikacji w social media. Niezawodnie pomagają w tym zabiegi optyczne, wywołujące wrażenie przestrzenności obrazu. Jeśli chcesz zyskać większe zaangażowanie pod postami, koniecznie zobacz sprawdzone sposoby na upgrade standardowych kadrów.
Wertykalne wideo w praktyce — jak robić to dobrze?
Zwiększanie atrakcyjności materiałów graficznych to podstawowa zasada efektywnej komunikacji w social media. Niezawodnie pomagają w tym zabiegi optyczne, wywołujące wrażenie przestrzenności obrazu. Jeśli chcesz zyskać większe zaangażowanie pod postami, koniecznie zobacz sprawdzone sposoby na upgrade standardowych kadrów.
Wykorzystuj potencjał InstaStories
InstaStories w ciągu ostatnich kilku miesięcy bardzo się rozwinęło. Pojawiło się wiele nowych funkcjonalności, dzięki którym możesz prezentować swoją markę, budować społeczność i zwiększać zaangażowanie na Instagramie. Obserwując profile, zauważalny jest podział na treści publikowane w InstaStories.
Korzystaj z nowych możliwości reklamy na LinkedIn
Jeśli potrzebujesz kampanii reklamowej, skierowanej do określonej grupy odbiorców, tzw. profesjonalistów, LinkedIn jest idealną do tego celu platformą. Umożliwia dotarcie do bardzo konkretnego użytkownika, szczególnie pod kątem zatrudnienia, którego trudno znaleźć poprzez jakiekolwiek inne kanały.
Bądź na bieżąco z trendami
Social media wypracowały sobie pozycję silnego kanału komunikacji, nic więc dziwnego, że mówi się o nich jako alternatywie telewizji. Coraz większy nacisk kładziony jest na wideo marketing, który uważa się za wiodący trend, którego nie sposób pominąć.
Wykorzystuj GTM w kampaniach internetowych
Największą zaletą prowadzenia kampanii w internecie jest możliwość dokładnego zmierzenia rezultatów naszych działań. Jednak, by analityka internetowa pozwalała wyciągać właściwe wnioski, należy ją najpierw poprawnie skonfigurować. Wymaga to niejednokrotnie ingerencji w kod strony, a jeśli sam nie posiadasz takich kompetencji, oznacza to długie godziny spędzone na przekazywaniu tematu webmasterowi.
Sprawdź, jak promuje się konkurencja
Na początku lipca Facebook uruchomił nową opcję, która oficjalnie ma zapobiec nadużyć nieuczciwych reklamodawców – „Informacje i reklamy”. Co to w praktyce oznacza dla marketingowców? Zobaczcie kilka pomysłów ?
Wykorzystaj potencjał Employer Branding
Social Employer Branding to trend, do którego należy podejść poważnie. Budowanie profesjonalnego wizerunku w sieci to już nie cecha wyróżniająca, a wymóg obecnych czasów. Dane pokazują, że coraz więcej osób szukających pracy, szuka informacji o firmie, przeglądając jej profil w social media.
Performance Marketing w 2023 roku. Narzędzia, które musisz znać!
Social Employer Branding to trend, do którego należy podejść poważnie. Budowanie profesjonalnego wizerunku w sieci to już nie cecha wyróżniająca, a wymóg obecnych czasów. Dane pokazują, że coraz więcej osób szukających pracy, szuka informacji o firmie, przeglądając jej profil w social media.
Oznaczaj produkty na Instagramie
W poprzednim wydaniu cyklu #samnektar Justyna Rucińska-Góral pisała, jak efektywnie prowadzić konto firmowe na Instagramie. Dzisiaj pokażę, jak oznaczać produkty na zdjęciach na Instagramie i umożliwić followersom zakup produktów, które są widoczne na Twojej tablicy.