Wykorzystuj Sales Navigator do strategii sprzedażowej na LinkedIn
Platforma LinkedIn z miesiąca na miesiąc rośnie w siłę w kontekście przybywającej liczby użytkowników oraz nowych mechanizmów sprzedażowych. Microsoft, który kupił serwis za 26 mld dolarów, zastanawia się, jak intensywnie zmonetyzować projekt, dodając nowe narzędzia i funkcjonalności.
Oczywistą drogą jest rozbudowa Menedżera Kampanii, dzięki któremu możemy dotrzeć z naszym komunikatem do konkretnej grupy odbiorców. Kolejnym płatnym elementem na platformie LinkedIn jest Sales Navigator – narzędzie do social sellingu, do którego dostęp otrzymuje się po wykupieniu konta Premium. Właśnie o nim opowiem w dzisiejszym artykule z serii #samnektar.
Dlaczego warto korzystać z płatnego narzędzia?
Droga do sprzedaży poprzez LinkedIna jest dosyć długa. Zanim przejdziemy do wskaźnika pokazującego stopień wykorzystywania LinkedIna w szeroko rozumianym procesie sprzedaży (Social Selling Index), należy zbudować wizerunek eksperta w branży. Musimy więc skupić się na:
- Uzupełnieniu profilu na poziomie mistrzowskim.
- Rozbudowaniu sieci kontaktów.
- Cyklicznych publikacjach.
- Bieżących mikronarracjach (komentarzach, czy żaróweczkach).
Gdy uda nam się osiągnąć Social Selling Index na satysfakcjonującym poziomie, można przejść do inwestycji w płatne narzędzie.
Jakie możliwości daje Sales Navigator?
- Korzystanie z rozbudowanej wyszukiwarki:
W ramach zaawansowanych wyszukiwań, możemy z łatwością odnaleźć naszych potencjalnych klientów. Jesteśmy na przykład w stanie przeszukać całą grupę specjalistów marketingu w Polsce pod kątem osób decyzyjnych i z dużym doświadczeniem.
- Zarządzanie siecią kontaktów – budowanie listy leadów:
Wszystkie osoby, które znajdziemy w zaawansowanych wyszukiwaniach Sales Navigatora, możemy przyporządkować do konkretnej listy leadów. Warto stworzyć bazę kontaktów na kształt CRM-a do zarządzania procesem sprzedażowym.
- Zarządzanie listą interesujących nas firm:
Taki sam zabieg stosujemy dla stron firmowych. Możemy obserwować komunikację naszych potencjalnych klientów, być na bieżąco z ich aktualizacjami i szybko reagować. Jest to doskonały sposób, aby zwrócić na siebie uwagę i pokazać, że jesteśmy zaangażowani w dany temat.
- Korzystanie z rekomendacji:
Sales Navigator analizuje bazę pod kątem naszych preferencji sprzedażowych, które zapisaliśmy na starcie oraz na podobieństwo już zapisanych leadów, podpowiadając kolejne kontakty, którymi możemy być zainteresowani. Algorytm działa dosyć sprawnie i często podrzuca ciekawe propozycje osób czy firm.
- Układanie procesu sprzedażowego za pomocą tagów i notatek:
Każdego leada możemy oznaczyć za pośrednictwem taga, aby sprawniej monitorować proces sprzedażowy. Możemy oznaczać poszczególne osoby, na przykład te decyzyjne. Takie działania pozwolą nam bardzo szybko przefiltrować bazę w poszukiwaniu konkretnych kontaktów. Podobną funkcję spełniają notatki, które służą do zapisywania szczegółowych informacji.
Do pełni sukcesu w korzystaniu z każdego narzędzia potrzebny jest nam jeszcze skuteczny plan działania oraz wyznaczenie konkretnych KPI. Warto zaprzyjaźnić się z Sales Navigatorem i codziennie realizować szereg aktywności, aby móc zweryfikować jego efektywność. Dajcie znać, czy korzystacie z Sales Navigatora i czy udało się Wam zdobyć dzięki niemu nowych klientów?
#samnektar by Anna Ratajczak-Piotrowska/Beeffective Team