beeffective
x-blurred-gfx
bee-blurred-gfx

MAKRO Polska

30 urodziny to już nie przelewki, a bardzo ważne wydarzenie. Trzeba do nich podejść efektownie i efektywnie, czyli tak, jak w Beeffective lubimy najbardziej. Szczególnie gdy mowa tutaj o 30 urodzinach międzynarodowej firmy działająca w branży samoobsługowego handlu hurtowego, która posiada 29 hal w całym kraju.

case study cover image

Wyzwanie

Stworzenie niebanalnej, angażującej koncepcji kreatywnej, która uczci 30-lecie MAKRO w Polsce. Cel nadrzędny naszego Klienta? Sprzedaż. Cele dodatkowe? Podkreślenie kompetencji MAKRO jako najlepszego partnera w biznesie, dostawcy produktów i usług. Zakomunikowanie 30 lat na rynku. Zaplanowanie spójnej, regularnej i przede wszystkim angażującej komunikacji przez cały okres kampanii jubileuszowej - 6 tygodni.

Platformy

  • Facebook
  • Spot reklamowy
  • Materiały video
  • Materiały graficzne
  • Materiały outdoorowe

Zakres

  • Opracowanie koncepcji kreatywnej
  • Przygotowanie strategii działań dla marki w social media na podstawie konkretnego timeline
  • Przygotowanie harmonogramu komunikacji w social media
  • Produkcja contentu (video, sesje zdjęciowe, grafiki do social media)
  • Opracowanie graficzne nośników (m.in. banery, newslettery, posty etc.)
  • Stworzenie scenariuszy i propozycji realizacji materiałów video do kampanii (filmy, rolki, bumpery)
  • Przygotowanie materiałów outdorowych
  • Dostosowanie logo jubileuszowego do kampani

Grupa uderzeniowa

Zaczęło się niewinnie… od wspomnień związanych z MAKRO

Od burzy i wspomnień się zaczęło…

Wyszliśmy od naszych wspomnień z dzieciństwa i o pierwszej wizycie w MAKRO Polska oraz odliczania do upragnionego 1,40 cm wzrostu, po dokładne zapoznanie się z wyzwaniem, research trendów i kilka kreatywnych spotkań grupy uderzeniowej. Właśnie na tych spotkaniach zrodziła się koncepcja kreatywna, która nie tylko miała komunikować o zmianach, które wydarzyło się przez ostanie 30 lat w MAKRO, ale i sentymentalnie wracała wspomnieniami do lat 90. 

Na początku zadaliśmy sobie bardzo ważne pytanie – co się zmieniło przez te 30 lat w MAKRO Polska? Okazało się, że sporo, jednak kilka bardzo ważnych rzeczy pozostało niezmiennych.

Koncepcja kreatywna

“Zmieniło się wszystko.
No, prawie wszystko”

Celem koncepcji kreatywnej “Zmieniło się wszystko. No, prawie wszystko”  było nie tylko  celebrowanie 30-letniej ewolucji MAKRO Polska, ale również podkreślenie najważniejszych kompetencji marki. Zarówno jako najlepszego partnera w biznesie, jak i dostawcy kluczowych produktów i usług dla przedsiębiorców.

W samej koncepcji podkreśliliśmy to, co pozostało niezmienne oraz to, co zmieniło się na lepsze w ostatnich 30 latach MAKRO Polska. W zależności od fazy kampanii narracja była nastawiona na komunikację sprzedażową lub sentymentalną. Całość komunikacji była przygotowana pod potrzeby i wyzwania segmentu B2B. Przedsiębiorców, którzy z jednej strony z sentymentem wracają do MAKRO sprzed 30 lat, kiedy jeszcze byli dziećmi, z drugiej traktują go aktualnie jako najlepszego partnera oferującego niezawodne wsparcie przy swoim biznesie.

Key visual

Wizualna strona kampanii

Koncepcja została zaprojektowana tak, by angażować i inspirować zarówno stałych, jak i nowych MAKRO. Zastosowanie zróżnicowanych komunikatów kampanii w zależności od poszczególnych jej faz zapewniła świeżość i dynamikę, zachowując jednocześnie spójność przekazu podczas 6 tygodni kampanii. 

W ramach koncepcji przygotowaliśmy również dedykowany key visual, który zawierał konkretne elementy wizualne, które były nieodłączną częścią całej kampanii. 

Dodatkowo w grafikach wykorzystaliśmy moc generatywnych narzędzi AI, by jeszcze lepiej oddać klimat całej koncepcji. Udało się? 

Scenariusz

30 lat w 30 sekund?

Jednak z głównym zadań w przetargu było przygotowanie scenariusza, który nie tylko byłby spójny z koncepcją kreatywną, ale i efektywnie odpowiadał na określone cele.

W spocie ujęliśmy zarówno część sprzedażową, jak i sentymentalną, opowiadając historię 30 lat MAKRO w 30 sekund z perspektywy młodego przedsiębiorcy. W jego życiu marka jest obecna od lat i ma znaczenie nie tylko sentymentalne, ale również biznesowe. Przez cały czas video logotyp MAKRO znajduje się na ekranie w celu zwiększania świadomości marki.

Czy udało nam się zrealizować ten pomysł? Przekonajcie się sami i zobaczcie naszą produkcję:

30 lat!

Czas na imprezę!

Nasza koncepcja kreatywna była bardzo elastyczna, a jej główną ideę można było zaprezentować na dowolnym nośniku. Oczywiście przy odpowiednim kreatywnym podejściu do komunikacji całej  kampanii.

Odpowiednie dostosowanie haseł na grafikach pozwoliło nam na dotarcie do konkretnych grup docelowych. Stworzyliśmy dzięki temu bardziej autentyczny i spersonalizowany przekaz przez cały czas kampanii.

Zarówno komunikacja sprzedażowa, jak i sentymentalna osiągnęła zadowalające wyniki i wywołała duże zaangażowanie wśród społeczności MAKRO. 

Kiedyś tego nie było…

Aktualnie nie wystarczy tylko “być” w social media. W Beeffective wierzymy, że serce każdej udanej kampanii marketingowej leży w silnej i efektownej koncepcji kreatywnej. To ona nadaje ton i kierunek dla działań niezależnie od tego, czy chcesz w innowacyjny sposób komunikować się ze swoimi odbiorcami. W social media czy potrzebujesz wyróżniającej się na tle konkurencji kampanii sprzedażowej. Koncepcja kreatywna może być właśnie tym paliwem, która sprawi, że osiągniesz swój cel i wyróżnisz się na tle konkurencji.