- Edukowanie społeczeństwa o konieczności dbania o zdrowie nerek.
- Budowanie rozpoznawalności i świadomości marki Bayer jako edukującej o zdrowiu.
- Kreowanie pozytywnego wizerunku marki Bayer, z naciskiem na promowanie zdrowego stylu życia, dbania o własne zdrowie oraz samopoczucie.
Strategia komunikacji
Bazując na wiedzy zdobytej podczas warsztatów, przygotowaliśmy dla marki Bayer strategię obecności w mediach społecznościowych.
W dokumencie zawarliśmy ustalone szczegółowe cele komunikacji, grupę docelową i formaty, jakimi będziemy się posługiwać. Przeanalizowaliśmy także, jak wyglądają działania konkurencji dotyczące edukowania o zdrowiu nerek. Niewielka liczba benchmarków uświadomiła, że wciąż brakuje jakościowych kanałów o charakterze edukacyjnym i prozdrowotnym.
Następnie zaprojektowaliśmy koncepcję kreacji graficznych oraz opracowaliśmy wyróżniający, spójny design system. Przygotowaliśmy pakiet materiałów na start i założyliśmy profil Zdrowie w twoich nerkach, który następnie uzupełniliśmy o awatar, który jest logiem firmy Bayer, zdjęcie w tle, zawierające główne przesłanie profilu, a także przygotowaliśmy informacje na temat profilu.
Koncepcja kreatywna i linie komunikacyjne
Na profilu Zdrowie w twoich nerkach przedstawiamy kwestie związane z dbaniem o nerki w przystępny i przyjazny dla odbiorców sposób, zarówno w warstwie słownej, jak i wizualnej.
Chcemy jak najlepiej przekazać główne przesłanie profilu, że zdrowie nerek jest w naszych rękach i to w dużej mierze od stylu życia i profilaktyki w badaniach zależy ich kondycja. Stanęliśmy przed dużym wyzwaniem, ponieważ świadomość Polaków, jeśli chodzi o zdrowie nerek jest naprawdę niewielka – ponad 90% chorych nawet nie wie o swoich dolegliwościach.
W przedstawianiu tego istotnego tematu opieramy się na kilku głównych liniach komunikacyjnych:
01.
edukujemy o specyfice budowy i funkcjonowania nerek
02.
inspirujemy do dbania o siebie, swoją dietę
i aktywność fizyczną
03.
przedstawiamy ciekawostki historyczne
związane z nerkami
Tematyczne cykle postów
Z czasem wiele postów zaowocowało całymi cyklami, tak jak: Nefrosłownik, Zielnik, Nerka w warzywniaku czy Prawdziwe historie pacjentów. Oprócz treści mocno inspiracyjnych, zawierających ciekawostki, na profilu informujemy i edukujemy na temat badania moczu metodą paskową, czyli o selftestingu, który każdy może wykonać w domu. Ten temat także osadziliśmy w wypracowanej graficznie koncepcji kreatywnej.
Wykorzystanie różnorodnych formatów
Tworząc treści edukacyjne, żonglujemy szeregiem formatów, które pomagają budować zaangażowaną społeczność w mediach społecznościowych: od postów statycznych, przez karuzele, po formaty wideo. Animacje i grafiki przygotowane są w ramach zaprojektowanego design systemu, tak aby przykuwały wzrok i angażowały grupę docelową.
Posłuchaj podcastów o zdrowiu nerek!
O tym, dlaczego nerki to jedne z najinteligentniejszych narządów czy z jakiego powodu mają “słaby PR”, można posłuchać w szeregu podcastów na takich platformach, jak Spotify czy Soundcloud.
Treści audio tworzone są przez ekspertów Bayer wraz z gośćmi – lekarzami oraz profesorami medycyny. O publikacjach informujemy cyklicznie na Facebooku, a grafiki postów w kreatywny sposób nawiązują do głównej koncepcji profilu.
Spójne wydarzenie
Na profilu wykorzystaliśmy także wydarzenie “W 2022 roku zadbam o nerki”, którego celem było uczulenie społeczności na fakt, że o nerki należy dbać cały rok.
Publikowane treści zaowocowały szeregiem aktywności ze strony zaangażowanych fanów. Osoby odpowiedzialne za projekt zostały uprzednio przeszkolone z zakresu Pharmacoviligance, by odpowiednio monitorować treści dotyczące tematów związanych ze zdrowiem i lekami.
Kampanie płatne Meta Ads
Wszystkie działania komunikacyjne na profilu Zdrowie w twoich nerkach wspieramy działaniami płatnymi. Połączenie kreatywnego copywritingu, efektownych grafik i odpowiednio targetowanych kampanii, przyniosło nam:
Publikowane treści zaowocowały szeregiem aktywności ze strony zaangażowanych fanów. Osoby odpowiedzialne za projekt zostały uprzednio przeszkolone z zakresu Pharmacoviligance, by odpowiednio monitorować treści dotyczące tematów związanych ze zdrowiem i lekami.
+3,714,615
Zasięg
[listopad ’21 – kwiecień ’22]
+21,637
Fani
[listopad ’21 – kwiecień ’22]
14,288,286
Wyświetlenia reklam
[listopad ’21 – kwiecień ’22]
Nie chce Ci się czytać? Obejrzyj!