- Kształtowanie wizerunku marki Aviko jako pierwszego wyboru wśród przedsiębiorstw gastronomicznych na rynku polskim i czeskim
- Wzrost świadomości marki Aviko jako partnera w branży gastronomicznej
- Dotarcie do wąskiego target, który mało czasu poświęca na digital
- Edukacja na temat produktów marki z oferty dla gastronomii
- Pozyskiwanie nowych klientów w komunikacji B2B
Lata praktyki w branży HoReCa
Na początku naszej współpracy skoncentrowaliśmy się na dogłębnym zrozumieniu potrzeb i celów marki Aviko oraz specyfiki branży HoReCa.
Wspólnie z pracownikami polskiego oddziału Aviko przeprowadziliśmy warsztaty, które pozwoliły nam wypracować spersonalizowaną strategię obecności marki w mediach społecznościowych.
Podczas tego procesu wyznaczyliśmy kluczowe cele, takie jak kształtowanie wizerunku marki Aviko jako pierwszego wyboru wśród przedsiębiorstw gastronomicznych w Polsce i Czechach. Naszym celem jest stałe edukowanie odbiorców na temat Aviko oraz inspirowanie ich do tworzenia kreatywnych pomysłów z wykorzystaniem produktów marki w swoim biznesie.
Pomożemy Ci w biznesie!
Głównym celem naszej komunikacji było dotarcie do jak najszerszego grona odbiorców potencjalnie zainteresowanych ofertą.
Marka Aviko jest leaderem produktowym w swojej branży, posiadającym bogate zaplecze oferowanego asortymentu dla gastronomii.
Zdając sobie sprawę ze specyfiki każdej z obsługiwanych platform, postanowiliśmy nie ograniczać się jedynie do promowania bogatej oferty produktowej naszego Klienta. Działania podejmowane przez Aviko na różnych kanałach miały na celu stworzenie wizerunku marki, która nie tylko jest kompetentnym i doświadczonym partnerem, ale także doradcą gotowym służyć radą i wsparciem.
Wszystkie nasze działania w obszarze marketingu internetowego koncentrują się na wprowadzeniu odbiorców branży gastronomicznej do bogactwa informacji udostępnianych przez Aviko oraz na budowaniu świadomości marki jako partnera, który aktywnie wspiera swoich klientów w realizacji ich celów biznesowych.
Partnerska współpraca
Tworzymy z Klientem. Nigdy w samotności.
Podczas przygotowywania planu comiesięcznej komunikacji dla profilów naszego Klienta, opieramy się na aktualnych nowościach związanych z marką oraz tematach zbieżnych z planem marketingowym opracowanym przez centralę.
W kontekście koncepcji graficznej wykorzystujemy materiały zdjęciowe z bogatej bazy zdjęć produktowych Klienta, starannie przestrzegając wytycznych dotyczących kluczowego wizualnego przekazu marki.
Zespół Beeffective odpowiedzialny jest za ostateczny kształt grafik oraz za umieszczone na nich treści.
Efektowna komunikacja B2B
Nie samym produktem social media żyją. Potrzebna jest wartość.
Oprócz promowania wysokiej jakości produktów za pomocą efektownych zdjęć potraw, nasza komunikacja skupia się na tworzeniu wartościowych treści dostosowanych do specyfiki każdego z medium.
W ramach treści udostępnianych na profilach, dzielimy się poradami tworzonymi na bazie artykułów branżowych, które pojawiają regularnie na stronie internetowej naszego Klienta.
Artykuły podejmują tematy związane z praktycznymi doświadczeniami, inspirującymi pomysłami oraz wyzwaniami stawianymi przed osobami prowadzącymi restauracje. Szczególną uwagę skupiliśmy na tematach związanych z gotowymi rozwiązaniami ułatwiającymi pracę w gastronomii, co stało się szczególnie istotne w kontekście poważnego kryzysu, jakim była epidemia koronawirusa w branży.
Efektywne kampanie B2B
Komunikacja B2B niesie ze sobą potrzebę wyraźnie wyspecjalizowanej i eksperckiej strategii, która różni się od standardowej komunikacji B2C.
Nasze działania opierają się na budowaniu solidnych relacji biznesowych z naszymi odbiorcami, które skupiają się na generowaniu potencjalnych klientów i kierowaniu ich na stronę Aviko. W ramach naszych działań podejmujemy się również obsługi marki Aviko w zakresie okazjonalnych kampanii leadowych.
W kontekście odbiorców B2B, zaangażowanie i reakcje pod postami są zdecydowanie rzadsze, co nie stanowi głównego celu naszych działań. W kampaniach B2B priorytetem są dla nas wskaźniki takie jak zasięg i liczba wyświetleń postów oraz reklam.
Osiągnięte wyniki były rezultatem promocji publikowanych na profilu Klienta postów i reklam, które kierowały użytkowników na stronę internetową. Proces pozyskiwania leadów odbywał się zarówno w samej witrynie, jak i poprzez wykorzystanie formularzy typu lead ads.
W celu wykluczenia przypadkowych odbiorców naszych kampanii, dokładnie zdefiniowaliśmy grupy docelowe. Wśród nich znaleźli się: profesjonaliści z branży HoReCa, kucharze, administratorzy stron poświęconych tematyce gastronomicznej, menadżerowie restauracji oraz właściciele restauracji i foodtrucków.