Delisie
Wyborne komiksy i planszówka od wydawnictwa Egmont
Co było naszą misją?
Stanęliśmy przed pytaniami
– Jak przedstawić przygody kulinarne, w których życie ma smak?
– Jak połączyć w jednej kampanii (i w jednym komunikacie reklamowym!) promocję gry planszowej i trzech komiksów?
– Jak przy tym wszystkim w ciekawy sposób pokazać elementy gry i postaci z komiksów, które są charakterystyczne?
W takich sytuacjach niezastąpione jest zderzenie pomysłów, więc zorganizowaliśmy burzę mózgów. Pomysły? Wyszły znacznie bardziej, niż zjadliwe! W końcu z planszówkami jesteśmy za pan brat. A szamać też lubimy.
Słów kilka o produktach
Seria komiksów „Delisie” – Ta seria komiksów powstała z myślą o najmłodszych czytelnikach, ale jest tu wiele „smaczków”, które docenią też starsi fani komiksów. Po przeczytaniu przekonaliśmy się, że wszyscy miłośnicy dobrego humoru (i dobrego jedzenia) znajdą w tej serii coś dla siebie. Główne bohaterki to dziewczyny o oryginalnych imionach, które czeka naprawdę wiele przygód! Komiks został napisany i narysowany przez Polaków: za stronę graficzną odpowiada Magdalena „Meago” Kania, a za scenariusz Maciej Kur.
Gra planszowa „Delisie. Wielka imprezka” – Gra planszowa z postaciami znanymi doskonale z bestsellerowej serii komiksów! Delisie to dziewczynki, które są uosobieniem potraw, jakie wszyscy znamy i lubimy. Dzięki temu rozgrywka jest taka przyjemna! Autorem mechanizmu gry jest Reiner Knizia – wybitny matematyk i twórca ponad 700 różnych gier planszowych. Stworzone przez niego tytuły od dziesięcioleci bawią i edukują graczy na całym świecie.
Nazwa Delisie nie jest tak rozpoznawalna w Polsce, jak na przykład w Kanadzie, dlatego postanowiliśmy poza wyżej wymienionymi elementami pokazać również idee gry – wspólne gotowanie. W końcu nasza kampania była obecna na wielu rynkach!
Bohaterki kampanii
Skupiamy się na odbiorcach
W tym przypadku są to dzieci, przede wszystkim dziewczynki. Nic więc dziwnego, że to właśnie one zostały bohaterkami kampanii i banerów – podobnie jak bohaterkami komiksu i gry są młoda kucharka Ramen, smakoszka Tiramisu, czy gitarzystka Truskawka w Czekoladzie. Kampanie skierowaliśmy do ich rodziców.
Banery łączą pokazanie produktów i ich uroczych odbiorczyń. Planszówka jest przeznaczona dla dzieci od 10 roku życia, na co zwróciliśmy uwagę tworząc warstwę graficzną.
Efektowne grafiki
Do kampanii podchodzimy efektownie i efektywnie
Zaprezentowanie komiksów i planszówki na jednym banerze to wyzwanie, z którym musiało zmierzyć się nasz dział graficzny. Przeplatanie się tych elementów, które są jednakowe w produktach (np. wspólne postaci, tematyka), akcentuje dopasowane copy, które podkreśla, że z produktami marki Egmont dobra zabawa, która potrwa wiele godzin, przed naszym odbiorcą!
Taki zestaw to idealny prezent pod choinkę, dlatego nasza kampania miała miejsce w grudniu 2023 r.
Kampania płatna
Czym byłyby najlepsze koncepcje, gdyby nie płatne wsparcie kampanii?
Nasz dział Performance Marketingu zajął się rozdysponowaniem budżetu. Dzięki wykorzystaniu wielu platform (Meta Ads, Google Ads, TikTok Ads, YouTube Shorts) dotarliśmy do szerokiej grupy odbiorców. Dało to znacznie lepszy efekt, niż skupienie się i postawienie na jednym medium. Dzięki temu mogliśmy dotrzeć do użytkowników cechującymi się różnymi zachowaniami w świecie. Wyszło wybornie!
To nie nasz pierwszy raz…
Co możemy dodać?
To nie pierwsza planszówka, którą promowaliśmy z wydawnictwem Egmont. Kliknij poniżej i zobacz, jak podeszliśmy do gry UBONGO. Słyszysz już z oddali ten tupot słonia?