![](https://beeffective.pl/wp-content/uploads/2023/10/1_O-grze-Ubongo_U.jpg)
O grze Ubongo
Oryginalna szata graficzna gry oraz afrykańskie i zwierzęce motywy wywołały u nas skojarzenia związane z dziką naturą i pierwotnymi instynktami afrykańskiej fauny. Opowiadając o naszej koncepcji kreatywnej, postanowiliśmy opisać ją następująco:
![](https://beeffective.pl/wp-content/uploads/2023/10/Ubongo_case_U.jpg)
Kampania i komunikacja
Nasze działania opierały się na dwóch głównych filarach – prowadzeniu kampanii promocyjnej dla gry planszowej Ubongo i stworzenie do niej koncepcji kreatywnej.
Kampania prowadzona jest w większości na Facebooku i Instagramie, a także w mniejszym, ale również znaczącym stopniu na TikToku. W kampanii Meta postanowiliśmy docierać do odbiorców będących na pierwszym etapie lejka zakupowego. Naszym głównym celem stało się więc budowanie świadomości marki. Dlatego również aż 60% kampanii jest prowadzonych w celu pozyskania jak największej liczby wyświetleń pod video, a także zwiększenia zasięgów i dotarcia do nowych odbiorców.
Wszystko to jest również wspierane kampanią kierującą ruch na stronę internetową, gdzie potencjalni klienci mogą zapoznać się z grą i dokonać zakupu. Jednak zapamiętanie marki i samej gry nie mogłoby odbyć się bez przemyślanej i wielowymiarowej koncepcji kreatywnej, która pobudza, przykuwa wzrok i zapada w pamięć. Efekty kampanii reklamowej, które osiągnęliśmy przerosły nasze estymacje i oczekiwania. Dotarliśmy do szerokiego grona odbiorów przy niskim koszcie CPC i CPM. Utwierdziliśmy się również w przekonaniu, że kampanie na TikToku świetnie uzupełniają działania, pozwalając dotrzeć do nowych odbiorców.
Kreacje graficzne i animacje prosto z serca safari
Naszą design system oparliśmy na symbolach, zdjęciach, a nawet fontach, które nawiązują do tematyki safari.
Głównym elementem, na którym opieramy komunikację wizualną, jest rozbudowana paleta kolorów, inspirowana flagami krajów afrykańskich.
![](https://beeffective.pl/wp-content/uploads/2023/09/2_Inspiracje.png)
Chcieliśmy skupić się na przedstawieniu konkretnych emocji, które występują najczęściej podczas grania w gry planszowe. Następnym krokiem było powiązanie tych emocji z już konkretnymi zwierzętami afrykańskimi oraz hasłami, popularnymi cytatami czy polskimi przysłowiami.
Dzięki takiemu połączeniu przygotowane przez nas kreacje sprzedażowe przykuwają wzrok użytkowników, zachęcają ich do interakcji z marką i docelowo – skłaniają do kupna gry.
![](https://beeffective.pl/wp-content/uploads/2023/10/3_KreacjeUbongo.png)
Jak widać wyżej, kompozycje kreacji oparte są o geometryczne kształty, których odzwierciedlenie możemy znaleźć na flagach afrykańskich państw.
Zobacz też spot reklamowy naszego autorstwa: