beeffective
x-blurred-gfx
bee-blurred-gfx

Big Star Shoes

Big Star Shoes to polska marka, obecna na rynku od ponad 20 lat. Posiada własny sklep internetowy, w którym oferuje klientom detalicznym obuwie i akcesoria w miejskim stylu. Klientkami sklepu są przede wszystkim kobiety, ale w ofercie nie brakuje też produktów dla mężczyzn i dzieci. Marka posiada duże grono lojalnych konsumentów, którzy od lat doceniają jej wyróżniające się ponadczasowością produkty, jednak wielu z nich rezygnowało z zakupów obuwia na rzecz innych, multibrandowych sklepów e-commerce. Naszym celem, jako agencji digital, było zbudowanie jeszcze bardziej zaangażowanej społeczności wokół brandu oraz zwiększenie sprzedaży obuwia w sklepie online bigstarshoes.pl. 

case study cover image

Wyzwanie

Budowanie zaangażowania wśród odbiorców oraz zwiększenie sprzedaży

Platformy

  • InstaStories
  • UGC
  • Instagram
  • Meta Ads
  • Google Ads

Zakres

Tworzenie i implementacja kreatywnych, angażujących relacji na podstawie wypracowanej strategii działań.

Grupa uderzeniowa

Na początek – strategia

Marka Big Star Shoes była już obecna na Instagramie, gdy rozpoczęliśmy wspólne działania w kanale digital. Na początek wypracowaliśmy strategię obecności brandu w kanale digital, której głównym celem było zwiększenie rozpoznawalności i świadomości marki oraz zgromadzenie wokół niej zaangażowanej społeczności, która interesuje się nowościami i regularnie decyduje się na zakup produktów przez nią oferowanych.

Unikalne InstaStories

Dążąc do osiągnięcia określonych założeń, regularnie tworzyliśmy i implementowaliśmy angażujące InstaStories na kanale brandu Big Star Shoes. Wykorzystywaliśmy bieżące trendy, ale w taki sposób, aby relacje były niewymuszone, naturalne, ciekawe, unikalne a przede wszystkim dopasowane do strategii marki oraz grupy docelowej. 

User-Generated Content

W swoich działaniach wykorzystaliśmy również model współpracy oparty o User-Generated Content, który pozwolił nam pozyskiwać ciekawe treści od użytkowników, którymi dzieliliśmy się w InstaStories. Tworzone w ten sposób relacje przyniosły wzrost liczby zaangażowanych followersów. 

Zwiększanie sprzedaży

Aby trafić do potencjalnych klientów i zwiększyć ich zainteresowanie zakupami w sklepie online wykorzystaliśmy InstaStories jako placement dla reklam. Materiały sponsorowane ukazywały się w trybie pełnoekranowym, pomiędzy InstaStories innych użytkowników. 

Skierowanie użytkowania do sklepu marki

Aby zaprezentować ofertę sklepu grupie skupionej wokół Instagrama, wykorzystaliśmy znaczniki produktów bezpośrednio w relacjach. Kierując odbiorców do miejsca, w którym mogą kupić produkty marki i sfinalizować transakcję, stworzyliśmy potencjalną ścieżkę konwersji.

Efekt działań

Konsekwentnie realizowane pod kątem zakupów działania efemeryczne, okazały się jednym z kluczowych aspektów w strategii e-marketingowej e-commerce Big Star Shoes. Zgodnie z zasadami lejka sprzedażowego w pierwszym etapie budowaliśmy zaangażowanie na profilu i pobudzaliśmy do aktywności naszych followersów. Synergia działań organicznych oraz płatnych na dalszych etapach lejka stymulowała sprzedaż w kanale online i pozwoliła generować zyski.

+100%

wzrost przychodów w kampanii Google Ads względem analogicznego okresu

[maj ‘22 – październik ‘22]

1 000 000

Sesji na stronie

70%

ruchu na stronie pochodzącego z działań płatnych

[kwiecień ‘20 – grudzień ‘20]