Na początek – strategia
Marka Big Star Shoes była już obecna na Instagramie, gdy rozpoczęliśmy wspólne działania w kanale digital. Na początek wypracowaliśmy strategię obecności brandu w kanale digital, której głównym celem było zwiększenie rozpoznawalności i świadomości marki oraz zgromadzenie wokół niej zaangażowanej społeczności, która interesuje się nowościami i regularnie decyduje się na zakup produktów przez nią oferowanych.
Unikalne InstaStories
Dążąc do osiągnięcia określonych założeń, regularnie tworzyliśmy i implementowaliśmy angażujące InstaStories na kanale brandu Big Star Shoes. Wykorzystywaliśmy bieżące trendy, ale w taki sposób, aby relacje były niewymuszone, naturalne, ciekawe, unikalne a przede wszystkim dopasowane do strategii marki oraz grupy docelowej.
User-Generated Content
W swoich działaniach wykorzystaliśmy również model współpracy oparty o User-Generated Content, który pozwolił nam pozyskiwać ciekawe treści od użytkowników, którymi dzieliliśmy się w InstaStories. Tworzone w ten sposób relacje przyniosły wzrost liczby zaangażowanych followersów.
Zwiększanie sprzedaży
Aby trafić do potencjalnych klientów i zwiększyć ich zainteresowanie zakupami w sklepie online wykorzystaliśmy InstaStories jako placement dla reklam. Materiały sponsorowane ukazywały się w trybie pełnoekranowym, pomiędzy InstaStories innych użytkowników.
Skierowanie użytkowania do sklepu marki
Aby zaprezentować ofertę sklepu grupie skupionej wokół Instagrama, wykorzystaliśmy znaczniki produktów bezpośrednio w relacjach. Kierując odbiorców do miejsca, w którym mogą kupić produkty marki i sfinalizować transakcję, stworzyliśmy potencjalną ścieżkę konwersji.
Efekt działań
Konsekwentnie realizowane pod kątem zakupów działania efemeryczne, okazały się jednym z kluczowych aspektów w strategii e-marketingowej e-commerce Big Star Shoes. Zgodnie z zasadami lejka sprzedażowego w pierwszym etapie budowaliśmy zaangażowanie na profilu i pobudzaliśmy do aktywności naszych followersów. Synergia działań organicznych oraz płatnych na dalszych etapach lejka stymulowała sprzedaż w kanale online i pozwoliła generować zyski.
+100%
wzrost przychodów w kampanii Google Ads względem analogicznego okresu
[maj ‘22 – październik ‘22]
1 000 000
Sesji na stronie
70%
ruchu na stronie pochodzącego z działań płatnych
[kwiecień ‘20 – grudzień ‘20]