beeffective
x-blurred-gfx
bee-blurred-gfx

Prowadź efektywne działania na Instagramie!

W pierwszym wydaniu #samnektar Anna opowiadała o zmianach w algorytmie Facebooka. Dziś przedstawiamy kilka tipów, które pomogą poprawić dotychczasowe działania na Instagramie i dopasować je do nowej rzeczywistości. Od początku roku zaszło kilka ważnych zmian, pojawiły się nowe feature’y, a Instagram testuje już kolejne nowości! Poniżej kilka najważniejszych informacji i wskazówek, dzięki którym followersi nie stracą Was z oczu!

 

? Jak poprawić jakość działań na Instagramie?

? Nie edytuj opublikowanego posta w ciągu 24h od momentu publikacji, w innym przypadku istnieje ryzyko zmniejszenia zasięgu. Nie duplikuj treści, nie usuwaj posta i nie publikuj go po raz kolejny.
? Do wskaźników zaangażowania od teraz mają liczyć się tylko komentarze powyżej 4 słów. Instagram walczy z botami i chce zmniejszyć ilość komentarzy automatycznie publikowanych na profilach np. ,,Love!’’ czy ,,Nice picture’’.
? Odpowiadaj na wszystkie komentarze w ciągu 60 minut, tylko dzięki szybkiej reakcji Twój post ma szansę uzyskać duży zasięg organiczny. Szybki kontakt z followersami da Ci przewagę nad konkurencją.
? Umieszczaj hashtagi w opisie posta, praktyka publikowania hashtagów w pierwszym komentarzu już się nie sprawdzi. Wyszukiwane będą tylko posty z hashtagami opublikowanymi w poście.
? Nie używaj cały czas tej samej biblioteki hashtagów – dopasowuj je do konkretnego zdjęcia lub sytuacji. Nadużywanie tych samych hashtagów przy każdym poście może być uznane za spam.
? Publikuj InstaStories- algorytm Instagrama jest przyjazny materiałom, które nie są zaplanowane i premiowane będą treści umieszczane w czasie rzeczywistym. Wykorzystuj InstaStories do relacjonowania wydarzeń, uchylania rąbka tajemnicy czy pokazywania życia firmy od kuchni.

? Co nowego pojawiło się ostatnio na Instagramie? Sprawdź, czy wykorzystujesz wszystkie funkcje!

? Śledzenie hashtagów – od teraz możesz nie tylko śledzić konkretne profile, ale też hashtagi. Dodaj do obserwowanych kilka haseł powiązanych z Twoją działalnością. Zdjęcia z wybranym hashtagiem będą pokazywać Ci się na tablicy.
? Dodawanie GIF-ów jako naklejek w InstaStories – opcja pozwala na urozmaicenie publikowanych zdjęć i filmików. W zbiorach znajdują się setki różnych plików, które możesz dopasować do swojego profilu i znaleźć interesujące naklejki.
? Funkcja Type- pozwala na pisanie w InstaStories bez konieczności umieszczania obrazu. Do wyboru są różne style pisania (klasyczny, neon, maszynowy oraz pogrubienie z kursywą). Przetestuj wszystkie i wybierz tą, która pasuje do kategorii Twoich InstaStories.

? Już wkrótce pojawią się nowe feature’y, Zobacz, co się szykuje w najbliższym czasie!

? Udostępnianie zdjęć z walla w InstaStories (zarówno swoich, jak i obcych), za pomocą 1 klika.
? Cinemagraph w InstaStories, dzięki któremu będziesz mógł tworzyć zdjęcia, na których część obrazu delikatnie się porusza.Przykłady naszych, efektywnych profili na Instagramie:
?? home&you: www.instagram.com/homeyou_official
?? miasto Gdynia: www.instagram.com/gdynia_official
?? Lactima: www.instagram.com/lactimapl
#samnektar by Klaudia Chmielewska/ Beeffective Team