beeffective
x-blurred-gfx
bee-blurred-gfx

Wypłynęłyśmy na szerokie wody… digital marketingu.

I wcale nie potrzebowałyśmy do tego wioseł, tylko naszego wyjątkowego klienta: MOWI. 

Zacznijmy od początku

Pozwól, że przedstawimy Ci naszego klienta. O ile jeszcze go nie znasz. Główny bohater tego nektaru to firma MOWI, czyli jedna z największych na świecie firm zajmujących się rybami i owocami morza i największy światowy hodowca łososia atlantyckiego (źródło: https://mowi.com/pl/o-nas/). Ale tak naprawdę nie mniej ważne są tu działania digital marketingowe, które dla niej realizujemy.

Co robimy w tym projekcie?

Mówiąc krótko — digital marketing B2B i B2C. A zagłębiając się trochę bardziej — jesteśmy odpowiedzialne za komunikację brandowych produktów marki, czyli łososia premium. Produkty, które promujemy, zawierają o 20% więcej kwasów OMEGA-3 niż zwykły łosoś. Wszystko dzięki specjalnej karmie, dużej przestrzeni (w hodowlach MOWI czystej, arktycznej wody jest 49x więcej niż łososi) i ogromnemu doświadczeniu (marka działa na rynku ponad 50 lat!). Te kluczowe wartości budują brand oferujący produkt premium, który jest tak smaczny, że… naprawdę przyjemnie się go promuje! Ale zresztą więcej możecie się dowiedzieć z case study, które stworzyliśmy na podstawie tej współpracy.

Digital marketing B2B i B2C - jak realizować działania dla znanej marki.

Lubimy być przygotowani.

I przygotowywać się do działania. W promowaniu łososia nie ma nudy — wiemy o tym doskonale, zajmując się reklamą i działaniami organicznymi dla tej marki już od 2 lat. Od czego wszystko się zaczęło? Oczywiście: od przygotowania strategii… w końcu działanie bez strategii, to jak gotowanie bez przepisu.

Działania w projekcie MOWI, z racji tego, że obejmują zakresem digital marketing B2B i B2C, cechują się wielowymiarowością, więc planowanie jest tutaj niezbędne. W końcu w drodze do sukcesu warto mieć ze sobą latarkę i kompas, prawda?

Strategia dla MOWI

W trakcie tworzenia strategii postanowiliśmy sobie wyobrazić typowego klienta MOWI. Określenie persony pozwoliło nam lepiej zrozumieć, do kogo kierujemy nasz przekaz. Następnie skoncentrowaliśmy się na zdefiniowaniu osobowości marki i charakteru komunikacji, czyli tzw. tone of voice. W kolejnym etapie wspólnie z naszym Klientem wypracowaliśmy linie komunikacyjne, które stanowią fundament planowania treści na różnych platformach społecznościowych. To kluczowe, aby nasza komunikacja nie ograniczała się wyłącznie do produktu czy marki, lecz była relacyjna i angażująca. Dbamy też o element edukacyjny, na przykład w treściach na temat Norwegii.

Świąteczny przepis na kampanię z Kristoferem Hivju

Nowa kampania wizerunkowa MOWI to z pewnością… przepis na sukces! Co sprawia, że jest tak skuteczna? Krótkie, a jednocześnie trzymające w napięciu filmy, poczucie humoru, niepowtarzalny norweski klimat, a do tego wybitny i rozpoznawalny aktor, Kristofer Hivju, gwiazda znana między innymi z serialu „Gra o tron”. Połączenie tych elementów to gwarancja skutecznego budowania wizerunku i wzmacniania świadomości marki MOWI w Polsce.

Spoty video, w których występuje ten uroczy brodacz, bez wątpienia nam się podobają, ale co ważniejsze: mamy dowody na to, że podobają się polskim odbiorcom. Co Ty o nich myślisz? Więcej video znajdziesz na profilach w mediach społecznościowych marki!

Spoty zrealizowała niemiecka agencja MOTOR, polskie wersje spotów przygotowuje agencja TEN ZACHARSKI, a my jesteśmy odpowiedzialne za odpowiednie przedstawienie kampanii w mediach społecznościowych oraz generowanie zasięgu.

Jak tworzymy digital marketing B2B i B2C z marką MOWI?

Wiemy, jak ważna jest elastyczność, dlatego gdy zachodzi taka potrzeba, rozszerzamy zakres naszych działań. Tak było na przykład wtedy, gdy zmodyfikowaliśmy strategię obecności w kanale digital i dodaliśmy do niej nową linię komunikacyjną: B2B. 

Jak łączymy komunikację B2C z komunikacją B2B nastawioną na branżę HoReCa? Budujemy świadomość wśród osób decyzyjnych — restauratorów, kucharzy, managerów i innych grubych ryb. A następnie… łowimy leady. Zadanie to od samego początku wydawało się dosyć trudne — w końcu nasi odbiorcy są przyzwyczajeni do konkretnego rodzaju contentu. Udało nam się jednak znaleźć złoty środek i przeplatać komunikację w ciekawy i spójny sposób.

Jakie są efekty? Odnotowujemy coraz więcej pytań o kontakt do handlowców po stronie marki, a nasze treści z każdej linii docierają do odpowiedniego grona odbiorców. Win-win! 

Jesteśmy z Klientem zawsze, kiedy trzeba

Na przykład na Targach HoReCa podczas konkursu Bocuse D’Or. 

Digital marketing B2B i B2C - udział w wydarzeniach.
Mikołaj Zbrzeźniak (Video Content Creator) oraz Adrianna Sowińska (Social Media Specialist) w 2023 r. relacjonowali konkurs Bocuse D’OR w EXPO Kraków w mediach społecznościowych MOWI. 

Bocuse d’Or to najbardziej prestiżowy konkurs kulinarny świata, a marka MOWI była jednym ze Złotych Sponsorów eventu. Tym samym nie mogło nas zabraknąć podczas relacjonowania tego eventu. W materiałach, które przygotowaliśmy, pojawili się uczestnicy, jurorzy oraz prowadzący. Marka MOWI była obecna podczas targów HoReCa w EXPO Krakowie ze specjalną strefą z produktami, gdzie umożliwiła degustację łososia przygotowanego przez Kamila Sadkowskiego z Akademii Kulinarnej K5.  W konkursie najlepsi szefowie kuchni w tym kraju zmierzyli się w kulinarnej konkurencji, przygotowując dania właśnie tym łososiem. Poza tym, że było pysznie, uczestnictwo w tym wydarzeniu dało nam sporo inspiracji do dalszego tworzenia contentu B2B!

Lubimy działać niestandardowo i towarzyszyć naszym klientom w bieżących działaniach. W końcu wspólnie idziemy, (a raczej płyniemy), do celu! Dzięki wydarzeniu w Krakowie wywołaliśmy buzz na Instagramie, a nasze treści udostępniały prawdziwe autorytety kulinarne! 

Sieć pomysłów na RTM-y

Możemy zdradzić, że naszego Klienta cechuje poczucie humoru, czego efektem jest dosyć luźny ton komunikacji. We współpracy z agencją Ten Zacharski regularnie tworzymy RTM-y. 

RTM, czyli real-time marketing, to według definicji, spontaniczne odpowiedzi marek na bieżące wydarzenia na świecie. Tworząc takie treści, mamy na celu wywołanie efektu wow, zaintrygowanie odbiorców i zachęcenie ich do udostępnienia contentu. A tym samym – wywołanie ruchu organicznego bazującego na naszych kreatywnych komunikatach. 

Digital marketing B2B i B2C - RTM-y jako jeden z elementów skutecznej komunikacji.
RTM nawiązujący do pojawienia się na ekranach kin filmu „Trzej Muszkieterowie”.
Digital marketing B2B i B2C - RTM-y jako jeden z elementów skutecznej komunikacji.
RTM-y na Facebooku, opublikowane w 2023 r.

Reagujemy na bieżąco na wydarzenia na świecie i w popkulturze, a przy tworzeniu kreacji często pomagają nam narzędzia AI — na przykład przy wizerunku króla wód norweskich: łososia w koronie. Bajgiel ze wszystkim wszędzie naraz, a więc także z łososiem, dodaliśmy rano, tuż po ogłoszeniu wyników tegorocznej gali oscarowej. Król łosoś złożył gratulacje Królowi Karolowi podczas koronacji, a wejście „Trzech Muszkieterów” zbiegło się z wejściem trzech nowych produktów MOWI na rynek. Tworząc RTM-y nie tylko kreatywność i jakość grafik mają znaczenie, ale tez szybka reakcja i czas! 

Kilka słów o tym, jak robić kampanie zasięgowe

Strategia i plan publikacji postów to nie wszystko, co potrzebne, by wypłynąć na szerokie wody marketingu. Aby dodawać wiatru w żagle promocji MOWI w mediach społecznościowych, wspieramy komunikację kampaniami płatnymi. W końcu nie tylko żarty, ale też liczby muszą się zgadzać. Jaki robimy to efektywnie?

W kierunku odbiorców

Skoncentrowałyśmy się na precyzyjnym określeniu grupy odbiorców, aby dotrzeć do osób, które naprawdę interesują się produktami MOWI. Nasz target nie ogranicza się jedynie do entuzjastów łososia, sięgamy dużo dalej i bardziej szczegółowo! Dodatkowo uwzględniamy czynniki demograficzne (m.in. płeć i wiek), aby jeszcze lepiej dopasować nasz przekaz.

Testowanie dla efektywności

Kampanie zasięgowe stwarzają idealne pole do przeprowadzania eksperymentów. Systematycznie testujemy różne grupy odbiorców, analizujemy różnorodne kombinacje demograficzne, zachowań i zainteresowań. Naszym celem jest zidentyfikowanie najbardziej efektywnych i responsywnych grup odbiorców dla danej kampanii. Bo w końcu, aby osiągnąć sukces, trzeba wyjść poza schemat!

I co? I są efekty!

Od dwóch lat, czyli od czasu, kiedy działamy dla marli MOWI, liczba polubień na Facebooku pochodzących bezpośrednio z kampanii reklamowej wzrosła o ponad 15 600! Sporo, co? Te wyniki uzyskaliśmy przy niskich kosztach, bo za fana zapłaciliśmy średnio złotówkę. W tym czasie dotarliśmy do ponad 6,5 mln osób. To o 178% więcej w porównaniu do analogicznego okresu. 

Klucz do sukcesu w marketingu?

Dualizm działań i wiedza ekspercka. Kluczem do sukcesu jest, bez wątpienia, synergia naszych działań. Przygotowywanie kreatywnego contentu nie miałoby odpowiedniego, efektywnego wydźwięku bez kampanii performance marketingu. I odwrotnie.

A co dalej?

Pomysły się nie kończą, nowe produkty pojawiają na rynku, a my, po niejednej degustacji jesteśmy pewne: tego łososia naprawdę warto promować. Działamy dalej!

Projekt MOWI na bieżąco realizujemy z agencją Ten Zacharski odpowiedzialną za przygotowywanie contentu graficznego oraz filmów reklamowych. Spoty reklamowe z Kristoferem Hivju przedstawione w tekście realizowała agencja MOTOR.

Chcesz wywindować digital marketing B2B i B2C na najwyższy level? Marzą Ci się równie spektakularne efekty działań organicznych i reklamowych? Skontaktuj się z nami!