Wrapped 2024 vol. II
Czyli nasze digitalowe HOT & NOT mijającego roku!
Przełom starego i nowego roku to doskonały moment na podsumowanie tego co działo się w digitalu! Jakie trendy marketingowe mogliśmy obserwować w mijającym roku? Które wydarzenia zapadły nam w pamięć? Co było na językach wszystkich specjalistów w branży? Jakie wnioski warto wyciągnąć na przyszłość?
Zobacz marketingowe podsumowanie roku 2024 według ekspertów i ekspertek z Beeffective.
W naszym podsumowaniu skupiamy się na trzech aspektach:
POSITIVE VIBES (Największy sukces, najgłośniejsze wydarzenie marketingowe 2024)
NEGATIVE VIBES (Największy fakap, kryzys, wpadka marketingowa 2024)
FAVORITES (Ulubiona aplikacja/tip/książka/artykuł tego roku)
Ania – Strategy Consultant | Co-Founder
POSITIVE VIBES
- Kampania Mastercard – “Wyskoczyć z dziewczynami na miasto”. Ta reklama wywołuje mimowolny uśmiech na twarzy jak widzę dziewczyny po 70-stce uśmiechnięte ma saunie 😊 Marzę o takiej imprezce za parę lat… Hmm w sumie może dołączyłabym już teraz 😁 Brawo Mastercard 🙌
NEGATIVE VIBES
- Threads – po roku od wdrożenia aplikacji – cały czas nic ciekawego tam się nie zadziało 🙁 wchodzę, wchodzę i nic oprócz kopiowania treści z innych kanałów. Czy to już aby odinstalować Threads?
FAVORITES
- Aplikacja to zdecydowanie Tiktok – gdy obserwujesz właściwych twórców – najświeższe newsy z branży masz prawie w czasie rzeczywistym, od ręki, za darmo – podane na tacy. Nigdy wcześniej dostęp do wiedzy nie był aż precyzyjny, szybki i na temat.
Klaudia S. – Social Media Specialist
POSITIVE VIBES
- Jestem giga fanką, tego jak w tym roku działa Rhode. W lutym zrobiło furorę, wprowadzając etui – gumowy case na iPhone’a z kieszonką na błyszczyk. Co tu dużo mówić, marketingowo są tegorocznym sztosem. Lista oczekujących na case (sic!) jest sama w sobie wyznacznikiem.
- Ułożenie współpracy z naszym klientem Suple.io – fajnie, że działa. Zobaczymy, co przyniosą kolejne miesiące.
NEGATIVE VIBES
- Zmiany na LinkedIn… Jeszcze cięższe nawigowanie po analityce, zmiana home page i usunięcie kudosów (można było popracować nad ich wyglądem)
- To, w jakim kierunku ewoluował X – Elon, Trump, teorie spiskowe… zrobiło się niebezpiecznie xd
- P-Diddy i jego white parties……… (nie trzeba tłumaczyć!!!!)
FAVORITES
- Pewnie powtórzę po wszystkich, ale jak nie kochać ChatGPT – jest najlepszym przyjacielem każdego dnia!
- Serdecznie polecam całym sercem profil na LinkedIn: Pretty Little Marketer, same mięcho w piękne, girly formie!
Klaudia Ch. – Head of Digital
POSITIVE VIBES
- #TeamSocial zmienił nazwę na #TeamDigital, co podkreśla nasz rozwój oraz szeroki wachlarz kompetencji wykraczających poza social media.
- Skutecznie zaplanowaliśmy i wdrożyliśmy proces promocji szkoleń, zdobywając pierwszych zadowolonych kursantów.
- Praca z dużymi markami oraz pozyskanie nowych Klientów. Nieustannie podnosimy swoje kompetencje w zakresie zarządzania projektami marketingowymi.
NEGATIVE VIBES
- Masowe generowanie treści przy użyciu AI bez odpowiedniej kontroli jakości prowadziło do pojawienia się błędów językowych i niezrozumiałych komunikatów.
- Rosnące znaczenie treści tworzonych przez użytkowników (UGC) bywało źle wykorzystywane przez niektóre firmy, które zbyt nachalnie zachęcały klientów do ich tworzenia, co z kolei zniechęcało społeczność.
FAVORITES
- TRAFFIT, który usprawnił procesy rekrutacyjne, zwiększając efektywność zarządzania kandydatami i umożliwiając lepsze dopasowanie talentów do projektów marketingowych. Integracja z Rocket Jobs to game changer, polecam.
- PRIMETRIC, który pozwolił na precyzyjne planowanie zasobów, monitorowanie projektów i efektywne zarządzanie budżetami, znacząco poprawiając naszą organizację pracy.
- Rozwijanie umiejętności językowych, dzięki nauce angielskiego biznesowego z Korepetycje Patrycja (https://www.instagram.com/korepetycjapatrycja/ ), korzystając z praktycznych wskazówek i inspirujących materiałów dostępnych na jej Instagramie
Kasia – Business Development Manager
POSITIVE VIBES
- W Beeffective to moim zdaniem wygrana naprawdę trudnego przetargu Aviko i zgarnięcie dodatkowych rynków, na których obsługujemy markę.
- Na świecie: kampania Cathedral of Diablo.
NEGATIVE VIBES
- Usunięcie sekcji “Rekomenduj” z firmowego LinkedIn.
- Nowe logo Jaguara.
- Używanie AI bez pomyślunku i pomysłu – wylew słabego, badziewnego contentu.
FAVORITES
- MidJourney (apka powstała wcześniej, ale mam wrażenie, że w 2024 roku rozwinęła się najbardziej i osiągnęła szczyty popularności).
- Chat GPT!
Adam – Social Media Specialist
POSITIVE VIBES
- Coraz więcej firm skupia się na promowaniu „zdrowego podejścia do pracy” – promowanie UoP-u nad UoD to jedno, ale coraz częściej widać akcje jak: Zawód po 50-tce, Jak pracować, by nie żałować?, Praca z korzyścią dla wszystkich, WORK-SPORT BALANCE – za tym idzie trend w drugą stronę, czyli krytyka „pracowej januszerki”.
- Widać, jak TikTok coraz bardziej wchodzi do mainstreamu – wg Spotifaja nasze preferencje muzyczne ukształtowały TikTokowe wirale, Călinowi Georgescu w zwycięstwie w pierwszej turze mógł pomóc TikTok i podobnie mówi się o kampanii prezydenckiej w USA, w której opłacano tiktokowych influencerów, żeby tworzyli treści polityczne.
NEGATIVE VIBES
- Generalnie akcje związane z alkoholem – już w zeszłym roku Tyskie zrobiło akcję charytatywną, w której wspierało Banki Żywności w przekazaniu 5 milionów posiłków potrzebującym przy okazji Wiglii; influencerzy już nie promują alkoholu (Musiał, Maffashion) + w tym roku alkotubki.
- Wszechobecna AI – powstał o tym nawet bardzo fajny artykuł, a tutaj potwierdzenie.
FAVORITES
- Asana <3 – szczególnie kiedy wdroży się szablony zadań i automatyzację (z mojego wrapped wynikło, że zaoszczędziłem w ten sposób 4 godziny xd).
- ChatGPT – jest coraz lepszy w sprawach codziennego użytku (rozplanował mi nawet trasę na maraton), ale i – wiadomo – w kwestiach contentowych. Coraz lepiej czyta załączone docsy i grafiki: można wrzucić mu transkrypcję zdzwonki z klientem i na tej podstawie opracować, co jest do zrobienia; można wrzucać zrzuty ekranu postów konkurencji do analizy.
- Bardzo zaprzyjaźniłem się z podstawowymi appkami ajfona – notatnik, przypomnij i kalendarz, ale nie wiem, czy się liczy xd.
- Książka: Onboarding pracowników. Aby początek nie był końcem, M. Gojtowska; Inaczej, Radek Kotarski; Ekstremalne przywództwo. Elitarne taktyki Navy SEALs w zarządzaniu, L. Babin, J. Willink (tytuł jak tania książka coachingowa, metoda zarządzania też pod kilkoma kątami wątpliwa, ale daje ciekawą perspektywę, której często brakuje).
Angelika – Junior Social Media Specialist
POSITIVE VIBES
- Kampania YES x Źebrowscy https://yes.pl/jestemkobieta – nieprzerysowana, pokazująca, że nie trzeba być idealnym, żeby ktoś nas kochał.
- Trend #WomenInMaleFields – pokazuje jak wypowiedzi, myśli mężczyzn w stosunku do kobiet są krzywdzące.
- Kampania Coca-Cola: świat potrzebuje więcej Mikołajów – każdy z nas może być Mikołajem.
NEGATIVE VIBES
- Rebranding Jaguara.
- Afera z alko-tubkami.
FAVORITES
- Chat GPT, który bardzo ułatwia pracę.
- Książka to Nowe zasady marketingu i PR David Meerman Scott – napisana przyjemnym językiem, która uświadamia jak dużą moc mają social media.
Przeczytaj też pierwszą część naszego podsumowania, tutaj.