- Zwiększenie świadomości i znajomości marki Trefl wśród grupy docelowej.
- Zwiększenie współczynnika zaangażowania na profilach marki.
- Zbudowanie silnej marki w kanale social media.
- Zbudowanie świadomości marki, jako nie tylko sprzedającej puzzle.
Pionki w ruch!
Zobacz, jak przemierzamy planszę działań marketingowych razem z marką Trefl.
Najpierw zebraliśmy drużynę… Czyli zorganizowaliśmy spotkanie naszych ekspertów i zajęliśmy się stworzeniem koncepcji kreatywnej. Sprawdziliśmy dotychczasowe działania marki w social mediach, zorganizowaliśmy kilka kreatywnych meetingów z burzami mózgów i przedstawiliśmy nasze propozycje przedstawicielom marki.
Zaczynamy grę, czyli: gdzie jest ten jeden puzzel?
Koncepcja, którą stworzyliśmy, jest oparta na założeniu kreatywnym “It’s so me!”. Co to właściwie znaczy? Postanowiliśmy nawiązać nić porozumienia z graczami i puzzlomaniakami, a tym samym znaleźć wspólne aspekty, które ich łączą.
Przykładami są: szukanie tego jednego brakującego puzzla potrzebnego do ułożenia kompletnego obrazka, zapominanie o przewróceniu klepsydry podczas gry, czy rozpoznawanie typów graczy wśród swoich znajomych. Wykorzystując takie zachowania, czyli insight’y, pokazujemy przynależność marki do grupy docelowej i jej pełne zrozumienie.
Kolejne questy w grze realizujemy po kolei
Po obraniu kierunku, wyruszyliśmy w drogę i przemieszczamy się po kolejnych etapach planszy.
Zaprojektowaliśmy nowy key visual, spójny design system, który oddaje ducha marki. Komunikacja marki prowadzona jest w stylu nieformalnym, żartobliwym i luźnym – jak rozmowy przyjaciół nad łamigłówką w nowej planszówce. W wybrzmieniu określonego tone of voice pomagają nam sami gracze i puzzlomaniacy, którzy regularnie oznaczają Trefl w swoich mediach społecznościowych i chętnie wchodzą w rozmowy o grach w komentarzach. Codziennie korzystamy z tego wartościowego User-Generated Content.
By uspójnić udostępniane relacje od zaangażowanej społeczności, przygotowaliśmy naklejki, które pomagają w ujednoliceniu publikowanego przez nas contentu na Instagramie. Zaangażowaniu sprzyjają również quizy, które publikujemy na instagramowych relacjach.
Zwiedzanie fabryki i zebranie doświadczenia
By dokładnie zrozumieć wszystkie procesy, które są niezbędne do stworzenia puzzli i gier, które później klienci otwierają z uśmiechem w swoich mieszkaniach, pojechaliśmy zobaczyć taśmę produkcyjną i doświadczyć ich osobiście w fabryce w Gdyni.
Gramy kreatywnie!
Odwiedziliśmy również dział kreatywny Trefla i porozmawialiśmy z projektantami gier odpowiedzialnymi za wymyślanie koncepcji nowych planszówek. Zobaczyliśmy premierowe gry w akcji – ujrzą światło dzienne już wkrótce! Podczas wizyty w Treflu skupiliśmy się nie tylko na kręceniu reelsów i realizacji sesji zdjęciowej, ale też… rozmowie.
Dzięki poznaniu pracowników i tego, na czym polega tworzenie gier od środka, jeszcze lepiej możemy tworzyć treści i zdradzać graczom ciekawostki! Znamy ich motywacje, wiemy co sprawia im największą radość i jaką przyjemnością jest dla nich tworzenie kolejnych tytułów, które radują graczy.
Dwukanałowość
Wyciągamy narzędzia do zwycięstwa!
Przygotowujemy angażujące grafiki, publikujemy zdjęcia z sesji zdjęciowych, ale… naszym głównym narzędziem komunikacji są rolki Instagrama, czyli reels. Obserwujemy pozytywny odbiór materiałów video w komentarzach i musimy przyznać, że tworzenie tych treści sprawia nam niezłą frajdę. Regularnie promujemy kolejne wydawane tytuły i puzzle, które są bardzo różnorodne i dają duże pole do popisu naszej kreatywności.
Uwaga! Konkurs!
Poza reelsami, świetny odbiór miał również konkurs, który pomogliśmy zorganizować. Gracze planszówkowi to zaangażowana społeczność, która lubi współzawodnictwo, co wykorzystujemy w mediach społecznościowych – właśnie w konkursach i w odpowiednio sformułowanych CTA.
Układamy coraz większe puzzle!
Sprawdźmy, jak wyglądają efekty naszych działań w liczbach. Nie zatrzymujemy się i działamy dalej!
Zasięg Facebook:
7,284,800
[kwiecień ‘22 – lipiec ‘22]
+143.4 %
Zasięg Instagram:
3,244,030
[kwiecień ‘22 – lipiec ‘22]
+202 %
Widzisz gdzieś metę?
Nie! A to dlatego, że nasze działania będą trwały dalej.
Jedno jest pewne – pomysły nam się nie kończą. Marketing gier planszowych i puzzli to nieustanny proces kreatywny. Regularnie powstają kolejne planszówki i nowe puzzle, więc działania marketingowe w tej branży są ciągle potrzebne. Tworzenie kampanii, promowanie puzzli i planszówek oraz współpraca z marką Trefl, to przyjemność dla naszego zespołu. Co teraz? Rzucamy kośćmi, przewracamy klepsydrę i ruszamy – pokonywać kolejne etapy treflowej łamigłówki. Zostało jeszcze sporo puzzli do dopasowania, więc koniecznie śledźcie social media marki Trefl!
Nie chce Ci się czytać? Obejrzyj!