beeffective
x-blurred-gfx
bee-blurred-gfx

TikTok

Będąc świadomymi tego, że TikTok jest platformą, skupiającą się głównie wokół trendów, muzyki i lifestyle’owego contentu, postanowiliśmy tworzyć luźne, humorystyczne treści. Interesowały nas formaty, które będą zauważalne dla algorytmu.

case study cover image

Wyzwanie

Stworzenie i ciągłe rozwijanie konta w platformie TikTok, stałe pozyskiwanie nowych followersów, a także dbanie o spójność komunikacyjną i wartościowy content.

Platformy

  • TikTok
  • TikTok Ads Manager

Zakres

  • Strategia działań w kanale tiktok.
  • Tworzenie viralowych filmów.
  • Ukształtowanie stałych linii komunikacyjnych – trendy, przekazywanie wiedzy, luźny content.
  • Stała ekspozycja i obecność w kanale Dla Ciebie.
  • Jednolita częstotliwość publikowania filmów.
  • Stworzenie atrakcyjnego kanału, który będzie benchmarkiem w branży, a także będzie źródłem wiedzy o digital marketingu.

Grupa uderzeniowa

Jak to się zaczęło?

Nagrywając krótki (8-sekundowy) filmik nie mieliśmy większych oczekiwań. Ten filmik stał się viralem!

Liczyliśmy na zebranie co najwyżej kilku lajków i byliśmy gotowi do zdecydowanie wolniejszego procesu pozyskiwania zasięgów, niż ten, który nas zaskoczył. Po kilkunastu minutach okazało się, że opisywany wyżej film zaczął bardzo szybko zyskiwać na popularności.

Po niemalże kilku dniach zebrał około 1,8 mln wyświetleń! Śmiało możemy stwierdzić, że był to dobry punkt wyjścia do rozwoju naszego kanału. W następnych miesiącach po tej sytuacji konsekwentnie publikowaliśmy filmy, szukaliśmy odbiorców i niszy, do której możemy docierać, a także dbaliśmy o jak najlepsze wykorzystanie pozyskanej aktywności w kanale.

Jak to wygląda teraz?

Przy tak wygenerowanym zaangażowaniu, nasze konto stało się miejscem, gdzie łączą się dwa światy – na kanale łączymy najświeższe trendy z wiedzą z zakresu digital marketingu.

Nasi specjaliści, dzięki znajomości specyfiki tego kanału, szukają (i zawsze znajdują!) sposób, aby popularne, a co za tym idzie, czasem absurdalne trendy przekuć w ciekawe, humorystyczne i angażujące filmy. 

Dodatkowo, cyklicznie produkujemy video o charakterze edukacyjnym, które powiązane są z naszym eksperckim cyklem #samnektar, choć nie tylko. Poza tym, będąc świadomymi tego, że na TikToku możemy dotrzeć do młodszej grupy i początkujących marketerów, stworzyliśmy filmy, które zachęcały do wzięcia udziału w rekrutacji i zapisania się na studia Social Media Manager, które odbywają się pod naszym patronatem. Dodatkowo postawiliśmy również na stałą ekspozycję w kierunku odbiorców nieco starszych. Trafiliśmy między innymi do person decyzyjnych w firmach i znaleźliśmy kreatywny, nietuzinkowy sposób na propagowanie analityki internetowej. 

Jak kreować wizerunek swojej marki na TikToku, by wyprzedzić działania konkurencji?

Działaj na najbardziej dynamicznie rozwijającej się platformie społecznościowej na świecie! W naszym darmowym e-booku zebraliśmy wszystkie praktyczne informacje, które pozwolą Twojej marce wykorzystać możliwości TikToka!

Nasz sukces w liczbach

Obserwujący:

29 k

Polubienia:

280 k

Publikacje:

> 150

Przyszłość

TikTok to platforma, która napędzana jest ciągłym rozwojem i zmianami. Od momentu wzrostu w 2019 r. nie odnotowano większych spadków zaangażowania, a wręcz przeciwnie! 

Ciągle utrzymująca się tendencja wzrostowa i nowe możliwości pokazują, że TikTok to platforma oferująca doskonałe warunki do szybkiego rozwoju marek i docierania do nowych grup odbiorców. Dlatego dbamy nie tylko o nasze konto, ale także rozkręcamy konta dla klientów. W naszej ofercie znajduje się m.in obsługa profilu, stałe tworzenie contentu czy prowadzenie kampanii TikTok Ads. 

Jesteśmy partnerem TikTok for Business Poland