beeffective
x-blurred-gfx
bee-blurred-gfx

RICA

Rica to producent i dystrybutor naturalnych kosmetyków do włosów wyprodukowanych na Sycylii. W składzie produktów znajduje się woda wulkaniczna oraz wyciąg z opuncji figowej. Marka RICA dba o środowisko, wykorzystując lokalne składniki naturalne, co jest głęboko zakorzenione w ich DNA. Marka wywodzi się z Sycylii. RICA łączy naukę i naturę, tworząc najnowocześniejsze receptury w branży kosmetycznej.

case study cover image

Wyzwanie

Naszym głównym wyzwaniem było stworzenie Key Visual dla komunikacji marki w mediach społecznościowych, takich jak Facebook i Instagram. Kolejnym wyzwaniem była komunikacja ogólnopolskiego konkursu fryzjerskiego Rica Masters 2024. W ramach tego zadania musieliśmy stworzyć Key Visual, a także przygotować kampanie reklamowe w Meta Ads. Pierwsza kampania miała na celu pozyskanie stylistów fryzur do wzięcia udziału w konkursie, a druga kampania miała na celu sprzedaż biletów na Galę Rica Masters, podczas której ogłoszono zwycięzcę konkursu.

Platformy

  • Facebook
  • Instagram
  • Meta Ads
  • Formularze kontaktowe

Zakres

  • Stworzenie Key Visual dla komunikacji w social media (Facebook i Instagram).
  • Planowanie, tworzenie i publikowanie treści na profilach marki na Facebooku i Instagramie.
  • Komunikacja ogólnopolskiego konkursu fryzjerskiego Rica Masters 2024: stworzenie Key Visual. przygotowanie kampanii w Meta Ads na pozyskanie stylistów fryzur do wzięcia udziału w konkursie. przygotowanie kampanii w Meta Ads na zakup biletów na Galę Rica Masters, gdzie ogłoszono zwycięzcę konkursu.
Dodatkowo byliśmy również sponsorem konkursu — dla trójki najlepszych uczestników przygotowaliśmy szkolenie z Instagrama dedykowane dla branży fryzjerskiej.

Grupa uderzeniowa

Jeżeli chodzi o markę RICA, naturalnie, zaczęliśmy od…

Stworzenie Key Visual

Stworzyliśmy unikalny i spójny Key Visual, który odzwierciedlał wartości marki – naturalność, ekologiczność oraz innowacyjność. Wizualizacja była zastosowana we wszystkich materiałach promocyjnych, zarówno w formatach statycznych, jak i wideo, co zapewniło jednolitość komunikacji.

Potem przyszedł czas na…

Planowanie, tworzenie i publikowanie treści

Na profilach marki na Facebooku i Instagramie regularnie publikowaliśmy treści:

– Posty informacyjne o nowych produktach, ich składnikach i korzyściach

– Insta stories

– Posty konkursowe angażujące społeczność i promujące konkurs Rica Masters 2024

Rica Masters 2024

Komunikacja konkursu Rica Masters 2024

Opracowaliśmy Key Visual dla konkursu tak, aby był spójny z ogólną komunikacją marki, ale wyróżniał się pewnymi elementami, aby przyciągnąć uwagę docelowej grupy odbiorców. Ponadto przygotowywaliśmy materiały tradycyjne, takie jak ulotki, bilety i zaproszenia na Galę Rica Masters.

Prowadziliśmy również kampanie w Meta Ads:

– Na pozyskanie uczestników: Skoncentrowaliśmy się na zainteresowaniach i zachowaniach użytkowników, którzy są fryzjerami, promując unikalne nagrody i możliwości rozwoju zawodowego.

– Na zakup biletów na Galę.

Ale to nie wszystko! Jako sponsor konkursu, przygotowaliśmy dedykowane szkolenie z Instagrama dla branży fryzjerskiej dla trójki, która stanęła na podium.

Rica Masters 2024

Efekty? Są!

– Wzrost liczby obserwujących na Facebooku i Instagramie. Ponadto przygotowywaliśmy materiały tradycyjne, takie jak ulotki, bilety i zaproszenia na Galę Rica Masters.

– Rekordowa liczba zgłoszeń do konkursu, dzięki skutecznej kampanii pozyskującej uczestników.

– Efektowna komunikacja w kanałach social media.

– Wypracowanie uniwersalnego KV dla konkursu — świetnie sprawdził się zarówno w materiałach publikowanych online, jak i tych tradycyjnych, drukowanych.

Podsumowanie

Współpraca z marką była wieloaspektowa i skuteczna. Cieszymy się, że wciąż możemy przyczyniać się do wzrostu rozpoznawalności marki, zaangażowania społeczności oraz sukcesu konkursu Rica Masters 2024. Dzięki spójnej i atrakcyjnej komunikacji osiągnęliśmy zamierzone cele, wzmacniając pozycję marki na rynku kosmetycznym.