beeffective
x-blurred-gfx
bee-blurred-gfx

JD Kulej

JD Kulej specjalizuje się w sprzedaży samochodów nowych, używanych oraz profesjonalnym serwisie aut takich marek jak: Peugeot, Citroen, Ford oraz Kia. Od ponad 20 lat firma związana jest głównie z trójmiejskim rynkiem motoryzacyjnym. Od niedawna swoją działalność rozszerzyła również na terenie Olsztyna. Naszym zadaniem było wzmocnienie wizerunku dealera, jako lokalnego eksperta motoryzacyjnego, z dostosowaniem komunikacji do charakteru każdej z marek dostępnych w sprzedaży.

case study cover image

Wyzwanie

Pozyskanie osób zainteresowanych ofertą dealera samochodowego.

Platformy

  • Google
  • Facebook
  • Instagram

Zakres

  • Warsztaty i strategia komunikacji
  • Wdrożenie design systemu
  • Kampania leadowa

Grupa uderzeniowa

Wyzwanie

W przypadku dealerów samochodowych, głównym celem działań marketingowych jest pozyskiwanie jakościowych leadów, jednak dla JD Kulej ważne było również reaktywowanie komunikacji po okresie lockdown-u w taki sposób, by zbudować wizerunek zaufanego, lokalnego dealera, zwiększyć rozpoznawalność na tle konkurencji oraz dostosować komunikację do specyfiki każdej z marek znajdujących się w ofercie grupy.

Pod opiekę dostaliśmy profile na Facebooku każdego z 5 salonów należących do JD Kulej, wraz z profilem prezentującym ofertę samochodów używanych. Naszym zadaniem było również zbudowanie zaangażowanej społeczności marki na Instagramie.

Podejście

W pierwszej kolejności dokładnie przyjrzeliśmy się każdej z marek samochodowych, aby zrozumieć ich przewagi konkurencyjne oraz charakter. Efektem analizy stron internetowych, profili w social media, publikowanych treści oraz opinii na portalach motoryzacyjnych było wypisanie głównych wyróżników dla każdej z marek, a one z kolei stały się podstawą do stworzenia materiałów dla salonów.

Kolejnym krokiem było zdefiniowanie filarów marki JD Kulej, które będą spójnie przedstawiane we wszystkich kanałach komunikacji. Chcieliśmy przede wszystkim zbliżyć markę do odbiorcy, nadać jej ludzką twarz, która jednak wciąż będzie kojarzyła się z profesjonalizmem i lokalnością.

Połączenie charakteru każdej marki samochodowej ze spójnym wizerunkiem grupy JD Kulej było wyzwaniem nie tylko contentowym, ale również ilościowym. Liczba publikowanych postów w różnych formatach, na 7 profilach społecznościowych, oscylowała na poziomie około 80 pozycji miesięcznie. Kluczowym narzędziem w komunikacji z klientem oraz koordynacji bieżących wpisów był kalendarz publikacji.

Wymierne efekty

Projekt zakładał bliską współpracę działów komunikacji i graficznego. Zależało nam na tym, aby prezentacja założeń była spójna w każdym obszarze. W efekcie powstała skrojona na miarę komunikacja w social media dla każdego z salonów należącego do grupy JD Kulej oraz zbudowany spójny wizerunek marki na każdym z obsługiwanych profili.

Jednak efekt wizerunkowy to nie wszystko. Angażujące treści, bycie na bieżąco z nowościami rynkowymi i konsekwencja w realizowaniu strategii obecności w Internecie przyniosła realne wyniki!

189 000

zasięg komunikacji Facebook

259 %

więcej polubień r/r

1 000 %

więcej aktywności w postach r/r

+500

leadów miesięcznie dla SKODY

596

nowych obserwujących

+80

publikacji miesięcznie na 7 profilach marek

Efektywnie i efektownie

W ciągu pierwszych 6 miesięcy współpracy ilość postów opublikowanych na profilach zwiększyła się o 259%, natomiast aktywność pod nimi wzrosła o 1000%.

Działania komunikacyjne dotarły do 189 tys. osób, a ilość nowych polubień na Facebooku wzrosła łącznie o ponad pół tysiąca. Posiadamy w Beeffective bogate doświadczenie w prowadzeniu działań komunikacyjnych i reklamowych dla branży motoryzacyjnej. Zachęcamy do przeczytania case study Skody Plichta, gdzie opisujemy, jak generujemy 500 leadów miesięcznie. Nasze działy Performance, Social Media i Graphic Design wspólnie oferują komplementarny zbiór kompetencji najlepszych specjalistów w swoich branżach, dzięki czemu jesteśmy w stanie zaoferować pakiet działań w przestrzeni digital dla większości branż, nie tylko motoryzacyjnej.