Kupujesz czy oglądasz? Grupy docelowe kampanii
Kierowca Pro
Osoby często podróżujące samochodem w celach służbowych oraz rekreacyjnych, czyli kierowca typu: zimny łokieć nie wchodzi w grę.
Kierowca nie-niedzielny
Osoby często podróżujące samochodem w celach służbowych oraz rekreacyjnych, czyli kierowca typu: zimny łokieć nie wchodzi w grę.Osoby potrzebujące samochodów do pracy, ale również do życia codziennego np. wożenia dzieci, zwierząt domowych i wyjazdów na urlopy.
Montujemy silnik = koncepcję kampanii
W celu budowania świadomości marki wykorzystywaliśmy między innymi serwisy tematyczne, reklamę natywną, content commerce, influencer marketing oraz kampanie mailingowe. W ramach wspierania tych działań korzystaliśmy również z Ceneo – serwisu skupiającego oferty sklepów internetowych, porównywarek produktowych, czy platformy Homebook, agregującej oferty sklepów wnętrzarskich. W celu zwiększenia sprzedaży postawiliśmy na takie rozwiązania jak Criteo, cashbacki, czy witryny rabatowe. W akcje sprzedażowe wkomponowano również takie elementy jak wysyłka mailingów. W afiliacji wykorzystywaliśmy realną atrybucję, co oznacza, że wydawcy z góry lejka również byli wynagradzani i dostawali prowizję. Zrealizowaliśmy kampanię w Google i FB, mając na celu osiągnięcie jak najwyższych przychodów. Wykorzystywaliśmy również materiały video, aby działać na górze lejka sprzedażowego.
Zadbajmy o oświetlenie drogi, by dostrzec to, co najważniejsze.
A najważniejszy w naszej koncepcji jest klient.
Postanowiliśmy przygotować kampanię klientocentryczną, zgodnie z filozofią Human 2 Human. Komunikacja marki Grupa Plichta odnosi się bezpośrednio do najczęstszych sytuacji ludzkich, które prowadzą do zakupu samochodu lub skorzystania z serwisu, ale nie tylko. Tak powstał claim stojący za kampanią, czyli:
Nowa koncepcja pozwala na wykorzystanie różnych formatów w celu jej skomunikowania. Szczególnym potencjałem wyróżniają się kreacje wideo, które najbardziej pasują do pokazania ludzkiej twarzy, ale również skorzystać mogą na rosnącej roli tego formatu w marketingu cyfrowym.
Sprawdźmy podwozie marketingowe, czyli wyniki kampanii reklamowych i kreacje, które skradły serce kierowców, to znaczy odbiorców:
Układ paliwowy: Facebook Ads
1,671 kliknięć
Układ napędowy: Google Ads
Jeśli chodzi o tę platformę, najlepiej performowały grafiki z Performance Max w formacie:
Panie, nie był bity!
Wyniki kampanii reklamowych bez przekręcania licznika!
Facebook Ads
3,560,805 łączna liczba wyświetleń reklam
22,074 łączna liczba kliknięć
0.91 zł średnie CPC
757,774 zasięg całkowity
Google Ads
4,616,650 łączna liczba wyświetleń reklam
138,329 łączna liczba kliknięć
0.32 zł średnie CPC
4.16 zł CPM
Google Analytics – kaloryczność ruchu
22,613 użytkowników na stronie
4.17 stron odwiedzanych podczas sesji
23.28 % współczynnik odrzuceń
3.5 min. średni czas sesji
Outdoor w wykonaniu Beeffective – montujemy wzmacniacz
Poza działaniami online, przygotowaliśmy również content do działań tradycyjnych. Były to projekty billboardów, które można było zobaczyć przemierzając ulice Trójmiasta.
Zmieniamy opony na zimowe, czyli kreatywna reklama radiowa częścią kampanii zasięgowej
Podczas współpracy z marką Plichta czekało nas jeszcze jedno ciekawe zadanie, czyli wykreowanie scenariusza reklamy radiowej! Nasi specjaliści mają doświadczenie w wielu dziedzinach marketingu, a reklama radiowa jest jedną z nich. Tworząc scenariusz takiej reklamy przed oczami mieliśmy dwa kluczowe aspekty: ideę koncepcji kreatywnej oraz czas. Pisząc taki scenariusz musimy trzymać się ściśle wyznaczonych granic czasowych ustalonych przez stacje radiowe. To ważne – nie można przekroczyć długości nawet o kilka sekund, bo to zaburzyłoby harmonię przerw reklamowych w rozgłośniach.
Jak stworzyliśmy radiówkę? Wczuliśmy się w kierowców w korku, którzy chcą usłyszeć coś, co do nich szczerze trafi
Przygotowaliśmy dwie krótkie wersje spotu oraz jedną wersję dłuższą. Głównym bohaterem historii opowiadanych w naszych spotach został Doradca z salonu Plichta. To człowiek, który każdego ugości, z każdym porozmawia i dla każdego znajdzie rozwiązanie jego problemów. Misją życiową naszego Doradcy jest wsłuchiwanie się w potrzeby klientów i zaspokajanie ich. Co ważne, Doradcę cechuje empatia i zrozumienie. Do każdego podchodzi bez oceniania czy krytyki. Każdy, kto przekracza próg salonu jest dla niego ważny. Tę ideę troski o klientów przez markę Plichta oddaliśmy właśnie w postaci szczerego, kompetentnego, uczciwego, a przy tym bardzo ludzkiego Doradcy. Dzięki zbiorowi swoich cech szybko zostaje nie tylko opiekunem klienta, ale też jego przyjacielem.
Daj głos! Nagrywanie reklamy radiowej
Po napisaniu scenariuszy, by ułatwić wizualizację brzmienia spotu, nagraliśmy go w agencji z podziałem na role. Koncepcja została przyjęta optymistycznie przez Grupę Plichta. Po nagraniu spotu przez profesjonalistów w studiu, w wybranych przez naszego Klienta rozgłośniach radiowych można było usłyszeć nasze dialogi oraz nasze… żarty.
Mocny wjazd w marketing Grupy Plichta
Wsiedliśmy do samochodu z salonu Grupy Plichta i silniki pozostają rozgrzane… Jesteśmy ciekawi kolejnych etapów tej marketingowej podróży! Na pewno podzielimy się kolejnymi “osiągami” w naszych social mediach!
Jak widzisz, jesteśmy gotowi podjąć wyzwanie, by rozpromować Twoją markę na wielu frontach! Zależy nam na rozwoju i stawianiu sobie poprzeczki coraz wyżej – w taki sposób każdego dnia stajemy się jeszcze lepszymi marketingowcami.
Nie chce Ci się czytać? Obejrzyj!