beeffective
x-blurred-gfx
bee-blurred-gfx

Esotiq

Esotiq – polska marka odzieżowa należąca do spółki Esotiq & Henderson z siedzibą w Gdańsku. Historia firmy sięga 1998, kiedy wprowadzono na rynek markę bielizny męskiej Henderson. W 2006 rozpoczęto sprzedaż bielizny damskiej Esotiq. Aktualnie w swoim portfolio posiada ponad 260 sklepów stacjonarnych, a jej priorytetem jest stabilnych rozwój w digitalu.

case study cover image

Wyzwanie

Naszym głównym celem było opracowanie długofalowej strategii komunikacji w mediach społecznościowych. Działania rozpoczęliśmy od audytu profilu.

Platformy

  • Ankiety
  • Facebook Sklep
  • Karuzele
  • Bot

Zakres

  • Audyt profilów w mediach społecznościowych
  • Komunikacja na Facebooku
  • Kampanie wizerunkowe i sprzedażowe Meta Ads

Grupa uderzeniowa

Wyzwanie

Dla tak znanej marki modowej priorytetowym obszarem była sekcja Sklep, w której możliwe jest prezentowanie i sprzedawanie produktów klientom bezpośrednio z poziomu Facebooka.

Rozwinęliśmy tę przestrzeń i za pomocą zewnętrznego narzędzia WooBox dodaliśmy w menu dodatkową kategorię Katalog, do której załączyliśmy plik z aktualną kolekcją, dzięki czemu klientki marki mogły obejrzeć całościową ofertę.

Prawdziwa twarz marki

Zważywszy na to, że odbiorcy bardziej angażują się pod treściami pokazującym prawdziwą twarz marki, organizowaliśmy sesje zdjęciowe bezpośrednio w salonach Esotiq. Prezentowaliśmy prawdziwe twarze ekspedientek i produkty ukazane na wieszakach.

164 000

obserwujących profil

30 %

średnie dotarcie do posta

Zasięg organiczny

W swoich działaniach podkreślaliśmy akcje specjalne, w których wykorzystaliśmy boty. Dzięki odpowiednim ustawieniom jeden z nich pozyskał organicznie zasięg wynoszący 132 233, 204 reakcje i 780 komentarzy. Jest to przykład interakcji z fanami, który pokazuje, że marka podąża za trendami.

Spójność wizualna

Zadbaliśmy również o jednolitą identyfikację graficzną marki na Facebooku. Zadbaliśmy o to, by na każdą okoliczność czy akcję rabatową profil miał odpowiednią oprawę. Znakomita większość użytkowników marki to klienci mobile, dlatego tak ważny był dla nas idealny wygląd profilu w aplikacji FB.