beeffective
x-blurred-gfx
bee-blurred-gfx

Doppelherz

Doppelherz - niemiecka marka oferująca suplementy diety i wyroby medyczne dla dorosłych. Na polskim rynku obecna jest od ponad 100 lat. W portfolio marki znajdziemy produkty dobrze znane i lubiane przez szerokie grono odbiorców w każdym wieku.

case study cover image

Wyzwanie

Naszym celem było zbudowanie społeczności w mediach społecznościowych (Facebook i Instagram) poprzez ujednolicenie przekazu i tworzenie angażujących treści, opartych na opracowanych liniach komunikacyjnych. Opracowaliśmy KV zarówno dla komunikacji na Facebooku, jak i na Instagramie oraz przygotowaliśmy koncepcje kreatywne, które powstały w oparciu o siłę dwóch serc (Doppelherz) i szeroką rozumianą troskę - zarówno na linii marka-klient, jak i użytkownik-jego najbliżsi. 

Platformy

  • Facebook
  • Instagram
  • Meta Ads

Zakres

  • Budowanie świadomości marki
  • Opracowanie koncepcji kreatywnej
  • Planowanie komunikacji marki
  • Regularne publikacje postów
  • Mikronarracje z odbiorcami
  • Angażowanie społeczności 
  • Zwiększanie zasięgu promowanych postów
  • Bieżąca analiza wyników i przekazywanie rekomendacji

Grupa uderzeniowa

Kreacje od serca

Budując świadomość i rozpoznawalność marki Doppelherz w social media wykorzystywaliśmy formaty, które będą najbardziej angażować odbiorców.

Poza edukowaniem w temacie zdrowia i dbania o siebie zwróciliśmy też uwagę na kreacje zachęcające odbiorców do rozpoczęcia dialogu z marką. Głównym motywem pojawiającym się w tej linii komunikacyjnej było oczywiście serce. Publikacja takich materiałów, to jednak nie wszystko. Bardzo ważne w tym przypadku były mikronarracje i szybkość reakcji. Dzięki temu mogliśmy jeszcze efektywniej stworzyć więź z użytkownikami i zachęcić ich do dalszej konwersacji w obrębie jednego posta. 

A co na Instagramie?

Komunikacja na Instagramie ma nieco inny charakter, jednak wciąż pozostaje spójny z całością działań dla marki.

W centrum komunikacji stawiamy człowieka i przede wszystkim troskę o samego siebie – inaczej niż w komunikacji na Facebooku, gdzie to właśnie troska o siebie i najbliższych jest wyraźnie i regularnie komunikowana. Ujednoliciliśmy kreacje graficzne, zgodne z obecnymi trendami i charakterem marki Doppelherz. Zabieg ten miał za zadanie wpisać się w aktualne trendy i być dostosowany do zdecydowanie młodszych użytkowników (głównie kobiet), których znajdziemy na Instagramie.

Publikowane przez nas formaty na profilu marki to: posty statyczne, Reelsy i Stories. Zdecydowanie najbardziej wykorzystywane w komunikacji są posty statyczne. Eksplorujemy je na różne sposoby tak, aby angażować odbiorców. Prowadzimy z nimi dialog, zachęcamy do mikronarracji. Taka komunikacja bez wątpienia wpływa na budowanie świadomości marki wśród jej obecnych i potencjalnych klientów. 

Law is the limit

Promocja suplementów diety i wyrobów medycznych w social media.

Planując komunikację dla marki Doppelherz musieliśmy mieć na uwadze specyfikę branży, której reklama jest mocno ograniczona przez prawo. Odnosi się to do materiałów wizualnych, audiowizualnych oraz tekstowych. Branża suplementacyjna jest ograniczona prawnie w kwestiach reklamy. Jednak kreatywne i strategiczne podejście do kreacji pozwala na tworzenie efektywnych komunikatów angażujących społeczność marki.

Siła dwóch serc w liczbach

Nasze działania obejmowały również kampanie płatne na Faceboku i Instagramie. Zobaczcie, jak prezentują się one w liczbach!

Średni koszt aktywności wobec posta to 0,18 zł. Najbardziej efektywnymi kreacjami są… Reelsy!  Koszt ich aktywności utrzymuje się na średnim poziomie 0,02 zł. 

A tak wyglądają łącznie działania na Facebooku i Instagramie:

Nowe polubienia na Facebooku

2,900

[+281,4%]

Zasięg

2,845,210

Wyświetlenia

15,389,626

Aktywność dot. postów

380,553

Doppelherz
Facebook

Doppelherz

Instagram