beeffective
x-blurred-gfx
bee-blurred-gfx
post cover image

Zaplanuj wydarzenie i transmituj je w LinkedIn Live

Kto się nie rozwija, ten stoi w miejscu. Taka maksyma przyświeca wszystkim mediom społecznościowym, w tym również serwisowi LinkedIn. Jakie nowe opcje dla biznesu w ostatnim czasie zaproponował nam popularny portal dla profesjonalistów? O tym w dzisiejszym nektarze.

Ekosystem LinkedIna składa się z trzech obszarów: profili prywatnych, profili biznesowych (strony firmowe, strony marek, strony powiązane) oraz grup. Nie jest tajemnicą, że sam portal preferuje aktywności związane z profilem prywatnym, dlatego tak ważne jest, by budując swój Social Selling Index, skupić się przede wszystkim na indywidualnych działaniach w serwisie, związanych z marką osobistą. Nie oznacza to jednak, że LinkedIn marginalizuje rozwój narzędzi dla pozostałych obszarów. Wręcz przeciwnie – regularnie rozwija funkcjonalności, których z powodzeniem można używać tak w obszarze osobistym, jak i biznesowym. Właściciele platformy nie zapominają również o pierwotnym przeznaczeniu swojego serwisu i cyklicznie aktualizują narzędzia pomocne w obszarze rekrutacji. Ponieważ w Beeffective skupiamy się przede wszystkim na działaniach budujących silną markę w digitalu, to właśnie na takich nowych opcjach skupię się w tym wpisie.

LinkedIn Live dla stron firmowych

Live-streaming, czyli transmisje video realizowane w czasie rzeczywistym, to opcja dostępna już od dłuższego czasu w najpopularniejszych kanałach społecznościowych. Udostępnianie przekazu na żywo oferują najwięksi giganci, a wśród nich: Facebook, Instagram, Google, YouTube, czy Twitter. W końcu nadszedł czas i na LinkedIn. Przez ostatni rok serwis oferował tę funkcję wybranym użytkownikom. Od jakiegoś czasu zaprasza też do wykorzystywania live-streamingu strony firmowe. Jednak nie każdy profil biznesowy ma możliwość natychmiastowego wykorzystania narzędzia.  Zainteresowane transmisjami na żywo firmy, muszą zwrócić się do LinkedIn z prośbą, o umożliwienie im takiej opcji.

Uzupełniając aplikację należy podać podstawowe dane, zaznaczając, czy prośba dotyczy profilu prywatnego, czy firmowego. LinkedIn chce również znać podstawowe statystyki Twojej strony oraz plany związane z wykorzystywaniem narzędzia. To jednak nie wszystko. Prosi również o przesłanie do wglądu dotychczasowych materiałów realizowanych na żywo.

Aplikacja z prośbą o dostęp do LinkedIn Live

Wymagania wskazują na jedno – platforma chce mieć pewność, że dostęp otrzymają tylko te firmy, których transmisje wniosą coś ciekawego do środowiska LinkedIna. Narzędzie dobrze wykorzystuje Sprawny Marketing, który zaprasza widzów na spotkania pt. Agency Talks.

Samo aplikowanie nie jest równoznaczne z otrzymaniem dostępu do LinkedIn Live. Serwis tłumaczy, że aktualnie weryfikuje dużą liczbę zapytań. Jeżeli jednak poszukujesz sposobu na to, by odróżnić się od konkurencji i zdobywać większe zasięgi, powinieneś poważnie rozważyć tę kwestię. Media społecznościowe cały czas stawiają materiały video na pierwszym miejscu. Natomiast same transmisje na żywo zyskują nawet o 7 razy więcej reakcji i 24 razy więcej komentarzy, niż tradycyjnie publikowane filmy. Firmowe live-streamingi możesz wykorzystywać do:

  • realizacji webinarów,
  • relacjonowania wydarzeń,
  • akcji promocyjnych.

Chociaż transmisje na żywo niosą ze sobą większe ryzyko popełnienia błędu, to jednak takiego typu realizacje pozwalają pokazać markę z bardziej ludzkiej strony. A przecież tak wiele mówi się dzisiaj o potędze autentyczności.

Utwórz wydarzenie i zaproś do LinkedIn Live

Opcja tworzenia wydarzeń na LinkedIn jest już dostępna od jakiegoś czasu. Jednak nadal traktowana jest jako narzędzie stosunkowo młode i niezbyt powszechnie wykorzystywane. Jeżeli Twoja firma organizuje event i dodatkowo zamierza go transmitować na żywo – warto do jego promocji utworzyć wydarzenie. Wystarczy, że na stronie głównej serwisu, w kolumnie po lewej stronie, przewijając nieco w dół, znajdziesz opcję „Wydarzenia”. Kliknięcie „+” przeniesie Cię do sekcji tworzenia wydarzenia. Intuicyjnie przygotowany formularz pozwoli z łatwością przejść przez cały proces. Jeżeli wydarzenie jest biletowane, istnieje również możliwość wskazania platformy do zakupu.

Formularz do utworzenia wydarzenia na LinkedIn

Narzędzie z powodzeniem wykorzystuje jeden z naszych klientów – firma Nethansa, która przy okazji organizowanej niedawno konferencji Marketplace Academy 2020, zachęcała do uczestniczenia w spotkaniu z wykorzystaniem opcji wydarzenie.

Zapraszanie kontaktów do obserwowania

Jeżeli zamierzasz tworzyć wydarzenia na LinkedInie i transmitować je później w LinkedIn Live, zadbaj o to, by formaty mogły dotrzeć do jak największego grona osób. Czy Twój profil firmowy ma wielu obserwatorów? Jeżeli nie, warto wykorzystywać opcje, które tę liczbę zwiększą.

Zdobywanie nowych obserwujących dla stron firmowych nie jest łatwym zadaniem. Możliwości wspomagających ten proces (oprócz działań płatnych) jest kilka. Jako najważniejsze należałoby tutaj wymienić budowanie zaangażowania, a to zdobywać można dzięki interesującym treściom, które Twoja grupa docelowa będzie chciała konsumować i do których będzie chciała… wracać. Zakładam, że w Twojej sieci kontaktów znajdują się osoby, które mogą być zainteresowane nawiązaniem relacji z marką, której profilem administrujesz. Dzięki opcji zapraszania do obserwowania stron firmowych, masz aktualnie możliwość bezpośredniego i bezpłatnego zachęcenia kontaktów ze swojej sieci do obserwowania profilu biznesowego, którym zarządzasz. Jak to zrobić?

Na profilu strony, której jesteś administratorem, po prawej stronie, znajduje się kolumna „Zaproś swoje kontakty do obserwowania” z kilkoma propozycjami osób do zaproszenia oraz dodatkowym przyciskiem: „Zaproś więcej kontaktów”. Po jego kliknięciu przejdziesz do rozwijanej listy, z której możesz zaprosić więcej osób, nie przekraczając jednak liczby 50 osób dziennie. Co ważne, jeden kontakt możesz zaprosić do obserwowania strony firmowej tylko raz.

Zapraszanie kontaktów do obserwowania profilu firmowego

Sprawdź, czy możesz zapraszać do obserwowania profilu firmowego

Z opcji zapraszania kontaktów mogą korzystać tylko te strony, których liczba obserwujących nie przekracza 10 tysięcy. Natomiast przycisk „wybierz wszystkich” udostępniony jest tylko tym profilom, których liczba obserwujących nie przekracza 500. Administratorzy stron z liczbą obserwujących przekraczających pół tysiąca muszą ręcznie wybierać osoby, które chcą zaprosić. Jeżeli dopiero zaczynasz swoją przygodę z LinkedIn i Twoja własna sieć kontaktów nie przekracza 3 osób – nie uzyskasz możliwości zapraszania kontaktów do obserwowania profilu firmowego, którym zarządzasz.

Możliwość zapraszania kontaktów do obserwowania stron firmowych nie została od razu udostępniona wszystkim, nawet wtedy, gdy spełnili wymienione powyżej warunki. W Beeffective zaobserwowaliśmy również, że funkcja ta raz pojawiała się, a raz znikała, bez żadnych wyjaśnień, które pomogłyby nam zrozumieć te okoliczności. Sam LinkedIn tłumaczy, że bazując na sugestiach użytkowników, ciągle stara się usprawniać narzędzie. Kto szczęśliwie otrzymał do niego dostęp – warto z tej funkcji skorzystać. Jak zawsze jednak ważne jest tutaj wyczucie i wysyłanie zaproszeń do osób, które rzeczywiście mogą być zainteresowane treściami publikowanymi na profilu firmowym. Budowanie zaangażowania jest przecież tym, na czym najbardziej nam zależy.

Nowe opcje, które pojawiają się na LinkedIn, warto przyjmować z optymizmem, jednak zawsze w oparciu o wypracowaną strategię komunikacji, która w działaniach w digitalu wskazuje nam odpowiednią drogę i pozwala realizować założone cele.

#samnektar by Agnieszka Lubieniecka/Beeffective Team