beeffective
x-blurred-gfx
bee-blurred-gfx

Dobre praktyki w komunikacji i kampaniach B2B: klucz do skutecznej obecności marki w social mediach.

W dynamicznym środowisku biznesowym media społecznościowe odgrywają ważną rolę w strategii marketingowej, nawet w przypadku komunikacji B2B. Dotarcie do klientów biznesowych oraz utrzymanie długoterminowych relacji poprzez obecność marki na platformach społecznościowych może być jednym z kluczowych czynników sukcesu. Jednakże skuteczna komunikacja w segmencie B2B na platformach takich jak Facebook, LinkedIn i Instagram wymaga zrozumienia specyfiki każdej z tych platform oraz przemyślanej strategii dostosowanej do charakteru branży.

Chcesz wiedzieć, jak zadbać o elementy własnej strategii i jak osiągnąć sukces w komunikacji B2B? Zacznij od tego artykułu, w którym podzielimy się z Tobą dobrymi praktykami opartymi na doświadczeniu naszej wieloletniej współpracy z marką Aviko na profilach HoReCa.

Zdefiniuj swoje cele i grupę docelową

Na samym starcie ważne jest stworzenie spersonalizowanej strategii komunikacji. Dlatego naszym pierwszym krokiem powinno być jasne określenie celów, jakie chcemy osiągnąć poprzez swoją obecność online. 

Przykład Aviko pokazuje, że kluczowym elementem komunikacji B2B dla tej marki jest kształtowanie wizerunku jako solidnego i kompetentnego partnera w biznesie. Wraz z Aviko skutecznie wykorzystujemy różnorodne platformy, takie jak Facebook, LinkedIn i Instagram, aby prezentować nie tylko bogatą ofertę produktową naszego Klienta, ale również fachowe doradztwo i wieloletnie doświadczenie w branży gastronomicznej.

Edukacja i wartościowe treści

W przypadku komunikacji B2B istotne jest nie tylko promowanie produktów, lecz także dzielenie się wartościową, branżową wiedzą. Swoją komunikację na poszczególne kanały marki Aviko opieramy często o regularnie udostępniane eksperckie artykuły, publikowane na branżowym blogu Klienta oraz bieżących trendach, które stanowią inspirację i dodatkową wartość dla przedsiębiorstw z sektora HoReCa.

Wybór odpowiednich platform dla B2B

LinkedIn, Facebook i Instagram, mimo różnic, oferują unikalne możliwości dotarcia do swojej grupy docelowej i budowania silnego wizerunku marki. Odpowiednio zaprojektowana strategia komunikacji, oparta na analizie preferencji odbiorców oraz skuteczne wykorzystanie różnorodnych formatów, stanowią klucz do osiągnięcia sukcesu w mediach społecznościowych w sektorze B2B. 

O czym i jak mówić?

Mimo że komunikacja skierowana do sektora B2B często opiera się na eksperckim i biznesowym tonie, nie oznacza to, że nie powinna ona być inspirująca i pobudzająca emocje. Głównym celem każdej opracowanej treści jest dotarcie do osób decyzyjnych, które rozważają współpracę z Twoją firmą. Należy pamiętać, że potencjalni klienci B2B prawdopodobnie sprawdzą Twoją firmę w internecie, zanim podejmą decyzję o zakupie produktu lub usługi. Dlatego tak kluczowe jest zadbanie o wysoką jakość treści na Twojej stronie internetowej. Media społecznościowe mogą być doskonałym narzędziem do zwiększenia ruchu na stronie, pod warunkiem że prezentowane treści zainteresują użytkowników i skłonią ich do zgłębienia informacji na temat Twojej marki.

Jak to wygląda na poszczególnych platformach Aviko HoReCa?

Facebook

Na platformie Facebook, mimo głównie konsumenckiego charakteru, wspólnie z Aviko skutecznie wykorzystujemy kampanie leadowe, angażując potencjalnych klientów ciekawymi treściami oraz posługując się  formularzami typu lead ads. Regularne publikacje związane z nowościami i poradami gastronomicznymi utrzymują zaangażowanie użytkowników. Mimo możliwości narracyjnego luzu zachowujemy wysoki poziom treści, zachęcając użytkowników do zapoznania się z ofertą. W każdym poście staramy się podkreślić również istotny fakt, że komunikaty kierowane są do firm, a nie do klientów indywidualnych.

Instagram

Na Instagramie, koncentrującym się na efekcie wizualnym, działamy na podstawie inspirujących treści, prezentujących propozycje dań z użyciem produktów Aviko. Wykorzystując różnorodne formaty, takie jak zdjęcia, karuzele czy krótkie filmy Reels, przyciągamy uwagę odbiorców. Podobnie jak na Facebooku, tutaj również treść komunikatów w jasny sposób odnosi się do właścicieli lokali gastronomicznych, co potęguje efektywność w budowaniu relacji biznesowych — naszą grupą docelową.

LinkedIn

Jako główna platforma w komunikacji B2B, LinkedIn jest kluczowym narzędziem do budowania relacji biznesowych. Z Aviko skupiamy się tu w głównej mierze na publikowaniu treści merytorycznych, takich jak artykuły branżowe, porady dla restauratorów oraz informacje o bieżących wydarzeniach odbywających się przy udziale marki. Utrzymując poważny ton komunikacji, skupiamy się na budowaniu wizerunku eksperta i partnera biznesowego, nawiązując tym samym relacje z decydentami i ekspertami w branży.

Efektywna kampania

Skutecznie prowadzony marketing internetowy stał się kluczem do sukcesu wielu firm. Dzięki niemu można dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców w krótkim czasie i z niewielkim budżetem. Jednakże, tworzenie kampanii dla specyficznej grupy, takiej jak klienci B2B w branży gastronomicznej, może być wyjątkowo trudne. W tym artykule podzielimy się swoim doświadczeniem w zakresie prowadzenia skutecznego marketingu internetowego dla marki Aviko. 

Co jest najważniejsze w branży B2B? Zrozumienie grupy docelowej!

Pierwszym krokiem w tworzeniu skutecznej kampanii jest zrozumienie Twojej grupy docelowej. Klienci B2B w branży gastronomicznej mają specyficzne potrzeby i oczekiwania. W naszym przypadku są to szefowie kuchni i menedżerowie restauracji oraz wszelkich miejsc, w których możesz zjeść dobre jedzenie. W przypadku naszych działań postawiliśmy na zrozumienie ich potrzeb, po to by lepiej dostosować sposób komunikacji oraz znaleźć odpowiednie grupy docelowe. Bezcenna okazała się wiedza płynąca od handlowców, którzy mają bezpośredni kontakt z klientem końcowym. Dzięki temu mogliśmy przygotować reklamy, które gwarantują najwyższą skuteczność w tym trudnym obszarze.

Sprawdź, gdzie są Twoi klienci

Istotne w tworzeniu skutecznych reklam, jest docieranie do klientów w mediach, z których korzystają. Jeśli planujesz komunikację reklamową w sektorze B2B – postaraj się poznać swoich klientów, nie tylko od strony ich potrzeb, ale również z perspektywy zwyczajów. Zapytaj, z jakich mediów korzystają, w jakiej formie i jak często. Pozwoli Ci znaleźć wskazówkę w zakresie strategii wielokanałowej obecności w digitalu. Dla naszego klienta Aviko postawiliśmy na obecność w kilku kanałach: 

Meta Ads

Dzięki zaawansowanym narzędziom targetowania Meta Ads pozwala nam na precyzyjne dotarcie do wąskiej grupy odbiorców. Regularnie prowadzimy kampanie, które mają  na celu pozyskiwanie kontaktów do osób z branży gastronomicznej. Oprócz tego wspieramy działania wizerunkowe oraz komunikację w social media. Dzięki temu dbamy nie tylko o sukces biznesowy, ale również konsekwentnie budujemy odpowiedni wizerunek klienta.

LinkedIn Ads

Medium pozwala nam na dotarcie do klienta pracującego w konkretnej branży, zajmującego odpowiednie stanowisko. Jest to jedyny system reklamowy, który udostępnia takie dane i pokrywają się one z rzeczywistością. Musisz jednak pamiętać, że nie wszystkie branże są obecne na LinkedIn i warto przeanalizować swoją strategię obecności w tym kanale, ponieważ reklama w LinkedIn nie należy do najtańszych. 

TikTok Ads

Chociaż TikTok kojarzony jest głównie z młodszym odbiorcą, coraz więcej profesjonalistów korzysta z tej platformy. Jeśli słyszysz, że na TikToku nie ma Twojej grupy odbiorców, to prawdopodobnie są to mocno przeterminowane informacje. Zwłaszcza jeżeli chwila na TikToku może być odskocznią od intensywnych obowiązków zawodowych. Wtedy wchodzimy my, cali na biało i promujemy tam działania naszego klienta. Krótkie, kreatywne filmy mogą być świetnym sposobem na przedstawienie Twojej oferty w intrygujący sposób. 

YouTube

YouTube: Dla klienta realizowaliśmy kampanie wideo w serwisie YouTube, którą skierowaliśmy do widzów specjalistycznych kanałów gastronomicznych. Musisz pamiętać, że YouTube poza pełnieniem roli ośrodka rozrywki, to też olbrzymia dawka wiedzy skumulowanej w wielu kanałach. Twoi klienci z sektora biznesowego również mogą jej szukać, dlatego warto zainwestować w testy reklamy w tym serwisie. My  dzięki temu mogliśmy dotrzeć do precyzyjnie wyselekcjonowanej grupy odbiorców zainteresowanej branżą gastronomiczną. Musisz też wiedzieć, że kampanie wideo są doskonałym sposobem na przedstawienie oferty w atrakcyjny sposób, a dodatkowo ich treść jest zapamiętywalna w znacznie większym stopniu niż statyczne formy reklamy. 

Generowanie jakościowych kontaktów w B2B

Niezależnie od tego, jaką drogę w swojej reklamie wybierzesz, to kluczem do sukcesu w marketingu B2B jest generowanie jakościowych kontaktów. Zamiast skupiać się na ilości, skup się na jakości. Używaj formularzy kontaktowych, które zbierają istotne informacje o potencjalnych klientach. Organizuj webinary czy spotkania informacyjne, które przyciągną prawdziwie zainteresowane osoby. Współpracuj z partnerami biznesowymi, aby rozszerzyć swoją sieć kontaktów i zwiększyć zasięg kampanii.

Ciągła optymalizacja i analiza wyników

Platformy takie jak LinkedIn, Facebook i Instagram, mimo różnorodnych specyfik, mogą skutecznie służyć budowaniu relacji biznesowych, generowaniu leadów oraz wzmacnianiu wizerunku marki. Kluczowe jest zrozumienie specyfiki każdej z platform oraz dostosowanie treści do oczekiwań i potrzeb odbiorców. Dzięki odpowiednio zaprojektowanym i analizowanym kampaniom możliwe jest skuteczne osiąganie celów biznesowych i wzmacnianie pozycji marki na rynku. Start kampanii i oczekiwanie na wyniki, to przepis na katastrofę. Kluczem do sukcesu jest ciągła optymalizacja i analiza wyników. Korzystając z narzędzi analitycznych, takich jak Google Analytics, możesz monitorować skuteczność kampanii i dokonywać niezbędnych zmian w czasie rzeczywistym. Jeśli nie masz na to czasu, spokojnie — zajmiemy się tym za Ciebie. Skontaktuj się z nami!