samNektar™
SamNektar to ekspercki cykl artykułów opracowywanych przez zespół specjalistów Beeffective (i prawdopodobnie ostatnie teksty napisane przez ludzi). Serwujemy dużą dawkę wiedzy, praktyczne porady i wskazówki na temat działań w przestrzeni digital.
Wyszukaj:
Wybierz kategorie:
Poznaj nowe trendy w Wydarzeniach na Facebooku
10 listopada odbyło się wielkie otwarcie pierwszego Centrum Handlowego w Pruszkowie. Miesiąc przed tym wielkim dniem dla NOWA STACJA utworzyliśmy wydarzenie, które zainteresowało ponad 8 000 użytkowników i dotarło do ponad 300 000 osób. Udało nam się stworzyć jedno z popularniejszych wydarzeń w tym regionie i zainteresować nim sporą grupę osób. Efektem był duży sukces i tysiące zadowolonych gości, którzy tego dnia odwiedzili Nową Stację. Dzisiaj podpowiem Ci, jak tworzyć i zarządzać wydarzeniami na Facebooku oraz zachęcić do jak najczęstszego korzystania z tego narzędzia.
Wykorzystaj kreatywnie format ankieta
Ankieta na fanpage’u, ze względu na swoją formę w naturalny sposób skłania odbiorców do zaangażowania, a warianty prezentowane w formie video, niezawodnie przyciągają uwagę użytkowników.
Stwórz skuteczną grupę docelową
Zanim skierujesz reklamę do grupy odbiorców, warto, żebyś najpierw przemyślał poprawne jej sformatowanie. W działaniach online targetowanie reklam wygląda niemal identycznie jak w tradycyjnej reklamie: ulotki nowej restauracji rozdawane w mieście oddalonym o 200 km prawdopodobnie nie spowodują przyrostu gości. Dlatego tak ważne jest, by precyzyjnie budować swoją grupę docelową.
Dbaj o spójność Twojej marki w Internecie
Internet nie jest oderwaną rzeczywistością, więc komunikacja online musi być spójna z tym, co reprezentujesz w offlinie. Sumiennie dbasz o swoją firmę, szkolisz pracowników i upewniasz się, że Twoje usługi codziennie są najwyższej jakości.
Wertykalne wideo w praktyce — jak robić to dobrze?
Internet nie jest oderwaną rzeczywistością, więc komunikacja online musi być spójna z tym, co reprezentujesz w offlinie. Sumiennie dbasz o swoją firmę, szkolisz pracowników i upewniasz się, że Twoje usługi codziennie są najwyższej jakości.
Usprawnij swoje działania na Instagramie
W poprzednim wydaniu cyklu #samnektar skupiłam się na działaniach, które można prowadzić w InstaStories (czytaj na: http://bit.ly/Wykorzystaj_potencjal_InstaStories). Dzisiaj chciałabym przybliżyć temat organizacji pracy i prowadzenia komunikacji na Instagramie. Poniższe działania konsekwentnie realizuję dla marki home&you, której profil na Instagramie obserwuje już ponad 135 tysięcy osób. Wysokie zaangażowanie i nowi obserwujący to efekt realizacji zaplanowanej strategii i konsekwencji w działaniach.
Włącz Google Signals i prowadź remarketing skuteczniej!
Kluczem do prowadzenia skutecznych działań marketingowych jest zrozumienie drogi użytkownika nim zdecyduje się na zakup. Z pomocą przychodzą ścieżki wielokanałowe, które możesz przeglądać przez Google Analytics. Nagle okazuje się, że Twoi klienci, nim podjęli decyzję o zakupie, weszli na stronę kilkanaście razy, a konwertujące kampanie Google Ads w wyszukiwarce były tylko domknięciem sprzedaży działań e-mail marketingu czy Facebook Ads.
Zorganizuj angażujący konkurs
Prowadzisz fanpage swojej marki i zastanawiasz się, jak podbić zaangażowanie na profilu. Myślisz sobie: zorganizuję konkurs, to najprostsza droga do zbudowania dużego zasięgu organicznie oraz zachęcenia społeczności do podjęcia aktywności. Jednak rzeczywistość może szybko sprowadzić Cię na ziemię. Okazuje się, że regulamin Facebooka nakłada na konkursy wiele obostrzeń, nakazów i zakazów. Czy zdawałeś sobie z nich sprawę? Jeśli nie, przeprowadzę Cię punkt po punkcie przez najistotniejsze kwestie.
Realizuj konwertujące kampanie na Facebooku
W każdym aspekcie działań online kwestia efektywności powinna być zawsze sprawą priorytetową. Zdecydowaną większość aktywności możesz precyzyjnie zmierzyć i przeanalizować. Należy jednak przy tej pracy korzystać z dostępnych, skutecznych narzędzi.
Mierz zdarzenia w Google Analytics
Śledzenie zmian w Google Analytics jest możliwe dzięki odczytywaniu ciasteczek. Nie każda aktywność jednak odsyła do osobnej strony www, która uruchomiłaby kod śledzący. Chcesz móc śledzić ilość pobranych plików ze strony? A może zmierzyć ilość kliknięć w konkretny button? Jest to możliwe dzięki zaimplementowaniu zdarzeń.
Nadaj kształt swoim komunikatom
Zwiększanie atrakcyjności materiałów graficznych to podstawowa zasada efektywnej komunikacji w social media. Niezawodnie pomagają w tym zabiegi optyczne, wywołujące wrażenie przestrzenności obrazu. Jeśli chcesz zyskać większe zaangażowanie pod postami, koniecznie zobacz sprawdzone sposoby na upgrade standardowych kadrów.
Performance Marketing w 2023 roku. Narzędzia, które musisz znać!
Zwiększanie atrakcyjności materiałów graficznych to podstawowa zasada efektywnej komunikacji w social media. Niezawodnie pomagają w tym zabiegi optyczne, wywołujące wrażenie przestrzenności obrazu. Jeśli chcesz zyskać większe zaangażowanie pod postami, koniecznie zobacz sprawdzone sposoby na upgrade standardowych kadrów.
Wykorzystuj potencjał InstaStories
InstaStories w ciągu ostatnich kilku miesięcy bardzo się rozwinęło. Pojawiło się wiele nowych funkcjonalności, dzięki którym możesz prezentować swoją markę, budować społeczność i zwiększać zaangażowanie na Instagramie. Obserwując profile, zauważalny jest podział na treści publikowane w InstaStories.