Jak wykorzystać filtry AR dla Twojej marki?

Filtry oparte na rozszerzonej rzeczywistości to połączenie dwóch światów: onlinowego i offlinowego. Rozwiązanie to już od dłuższego czasu jest bardzo chętnie używane przez użytkowników social media na całym świecie. Kojarzysz filtry z tatuażami, gotowymi makijażami, czy różnymi quizami, których używa wielu użytkowników Instagrama i TikToka? To właśnie jedna z najprostszych form wykorzystania technologii opartej na rozszerzonej rzeczywistości!

Już jakiś czas temu zwracałam uwagę na istotny fakt, że przyszłością reklam, jak i rozrywek w social media, będzie inwestycja oraz wzrost zainteresowania nowymi technologiami – „Jakie trendy w social media czekają nas w 2020 roku”. Miałam tutaj na myśli m.in. filtry z użyciem technologii AR, które wykorzystuje już wiele brandów. Trend ten cały czas cieszy się popularnością, o czym świadczy wiele tysięcy dostępnych filtrów w obrębie samej aplikacji Instagram, czy głośne akcje promocyjne, do których są wykorzystywane. Świetnym przykładem takiej akcji może być ostatni filtr AR „witkatyzujący” nasze selfie, stworzone na potrzeby promocji wystawy Muzeum Narodowego, „Witkacy. Sejsmograf epoki przyspieszenia”.

Po co nam filtry na Instagramie?
Filtry na Instagramie sprawiają, że Twoje historie są bardziej interesujące dla obserwujących Cię użytkowników. Przyciągają uwagę, zwiększają zaangażowanie i powodują wzrost świadomości marki w kreatywny sposób. Jest to kolejna doskonała forma na interaktywną, digitalową rozrywkę, dzięki której dotrzesz do jeszcze szerszego grona odbiorców. Skupiając się na Instagramie, filtry te dostępne są na indywidualnych kontach marek lub twórców. Jeśli chcesz zobaczyć wszystkie filtry stworzone przez użytkowników Instagrama z podziałem na poszczególne kategorie, to tę możliwość znajdziesz w lupce, w ostatnim zaproponowanym filtrze na InstaStories. Znajduje się tam wiele gotowych filtrów, które w każdym momencie możesz wypróbować, zapisać lub zaczerpnąć inspiracji do stworzenia własnego!

Stwórz własne filtry na Instagramie
Jeszcze jakiś czas temu to platformy społecznościowe decydowały o tym, z jakich filtrów mogą korzystać ich użytkownicy. Te czasy już dawno minęły! Teraz każdy twórca, jak i marka posiadająca konto na Instagramie, może stworzyć swój indywidualnie przygotowany filtr, dzięki któremu ma szansę jeszcze bardziej zaangażować społeczność wokół swojego produktu lub usługi. Przy bardziej zaawansowanych technologiach, wykorzystywanie filtrów opierających się na technologii rozszerzonej rzeczywistości, może przyczynić się również do wzrostu wyników sprzedażowych, np. wgrywając efekt 3D swojego produktu, który użytkownicy będą mogli przetestować na sobie bez wychodzenia z domu. W dzisiejszych czasach, kiedy sprzedaż produktów online rośnie, taka forma sprawdzenia i testowania produktów wydaje się świetnym rozwiązaniem dla wielu marek!
Stworzymy filtr za Ciebie! Napisz do nas – przygotujemy dedykowany filtr AR na Instagrama!
Stworzenie własnych filtrów na Instagramie, które sprawią, że relacje będą jeszcze bardziej wciągające, a Twoi użytkownicy zaangażują się we wspólną rozrywkę, wbrew pozorom nie jest takie trudne. Na pewno nie potrzebujesz do tego całego działu IT. Zdolny grafik poradzi sobie z tym wyśmienicie! Dodatkowo potrzebujesz paru kreatywnych i dobrych pomysłów na wyróżnienie Twojej marki. Jak się do tego zabrać? Z pomocą przychodzi program Spark AR Studio.

Czym jest Spark AR Studio i jak go używać?
Jest to zupełnie darmowe, zaawansowane narzędzie do tworzenia filtrów dla Facebooka oraz Instagrama bez konieczności użycia jakiegokolwiek kodu. Do przygotowania swojego filtra na Instagramie możesz wykorzystać gotowy szablon z obszernej biblioteki efektów lub skorzystać z zaawansowanych funkcji i przygotować zupełnie nowy efekt z poziomu narzędzia. Po instalacji programu przede wszystkim zapoznaj się z interfejsem Spark AR Studio i jego samouczkiem. Przez cały proces tworzenia swojego filtra będziesz mieć bieżący podgląd. W każdej chwili możesz go wrzucić w stymulację i zobaczyć, jaki efekt udało Ci się osiągnąć. Dodatkowo możesz skorzystać z bogatego zasobu bezpłatnej biblioteki efektów 3D lub zaimportować własne. Dotyczy to również korzystania z plików audio, tekstur i innych dodatkowych materiałów dostępnych w Spark AR Studio.
UWAGA! Jeśli chcesz szybko dodać filtr na Instagramie, najlepiej gdy przygotujesz gotowy projekt w osobnym narzędziu i wgrasz go do Spark AR Studio. Dzięki temu zaoszczędzisz sporo czasu, które musiałbyś przeznaczyć na naukę nowego narzędzia.

Gdy Twój filtr będzie już gotowy, możesz przetestować go i zobaczyć jak działa na wybranej przez Ciebie platformie. Po testach nie pozostaje nic innego jak opublikować go i sprawić, by inni użytkownicy zaczęli z niego korzystać!

Przy publikacji gotowego filtra pamiętaj również o tych paru elementach:
Nazwa – będzie widoczna obok efektu. Nie można dodać takiej samej nazwy jak Twój profil na Instagramie.
Kategorie – 3 kategorie, dzięki którym użytkownicy będą mogli łatwiej znaleźć Twój efekt pośród tysiąca innych. Możesz wybierać spośród takich kategorii jak: Świat AR, Gry, Selfie, Miłość, Wydarzenia, Nastroje, Fani i wiele innych!
Słowa kluczowe (opcjonalnie) – możesz wykorzystać aż 20 słów kluczowych, które będą jeszcze dokładniej opisywać Twój efekt – przemyśl je dokładnie! 😉
Filmy demonstracyjne – po wgraniu filtra masz możliwość przetestowanie swojego efektu już w aplikacji Instagrama. Zostaniesz poinformowany o tym, że filtr został przetestowany. Sprawdź swój efekt i następnie zapisz jako krótkie wideo lub zdjęcie. Po publikacji efektu na profilu to właśnie to wykonane zdjęcie lub film będzie widoczne na profilu głównym.
Instrukcje dla weryfikatora – dokładniejsze instrukcje sprawdzą się przy bardziej skomplikowanych efektach. Opisz w tym miejscu, co dokładnie trzeba wykonać i jak postępować, by efekt zadziałał w 100%.

Co jeszcze? Bądź cierpliwy – sprawdzenie Twojego filtra pod kątem wytycznych Spark AR Studio może potrwać nawet do 10 dni. Jednak w większości przypadków, przy publikacji prostych kreacji, zatwierdzenie filtra można uzyskać w ciągu paru godzin. Po tym czasie będzie już widoczny na Twoim profilu na Instagramie!
Przygotuj swój własny niepowtarzalny filtr!
Masz już pomysł na filtr, który wyróżni Twoją markę na tle konkurencji, a przy okazji sprawi, że inny użytkownicy chętnie go wypróbują? Jeśli tak to… do dzieła! Znasz już darmowe narzędzie, by szybko, efektywnie i efektownie go przygotować.
W Beeffective również stworzyliśmy swój własny filtr na Instagramie, który możesz zobaczyć, przechodząc na nasz profil – Instagram Beeffective – wypróbuj go i daj nam znać, co o nim myślisz!

Jest jeszcze parę sposobów, dzięki którym Twój profil na Instagramie wzleci na zdecydowanie wyższy poziom! Koniecznie zajrzyj do naszych innych artykułów i razem z nami spijaj #samnektar z efektywnych działań na Instagramie!
Angażuj swoją społeczność na Instagramie poprzez dedykowany filtr na Instagramie!
Zobacz nasze realizacje filtrów AR dla Klientów:
Zeskanuj poniższe kody QR i przetestuj filtry stworzone na potrzeby Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Historia TV.


O naszej współpracy:
Agencja Beefective wdrożyła dla nas do serwisu Meta filtr rozszerzonej rzeczywistości. Był to element kampanii #OznaczamReklamy i praktyczne narzędzie dla internetowych twórców, który pomaga wyróżnić reklamy, autopromocje oraz prezenty.
Agnieszka Kowalska – Starszy Specjalista Departamentu Komunikacji UOKiK
Dzięki wielu radom, przyjaznemu kontaktowi oraz profesjonalnemu podejściu udało się ten projekt wspólnie zrealizować z sukcesem. Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy!
#samnektar napisała Magdalena Firfa z Beeffective