beeffective
x-blurred-gfx
bee-blurred-gfx
post cover image

Jak wdrażać trendy na TikToku?

Okładka do artykułu_Jak wdrażać trendy na TikToku

TikTok jest najszybciej rozwijającą się platformą rozrywkową na świecie. Już w 2021 roku liczba użytkowników przekroczyła miliard w skali globalnej i z pewnością wciąż będzie rosła! Na TikToku można odnaleźć treści z różnych kategorii – od sportu i lifestyle, przez zainteresowania i pasje, aż po treści edukacyjne i rozrywkowe, w związku z tym każdy z użytkowników znajdzie tutaj coś dla siebie. Należy jednak wiedzieć, jak wdrażać różne trendy na TikToku.

Dziś chciałabym skupić się na treściach rozrywkowych. Pokażę, jak je odnajdywać i wdrażać w komunikacji swojej marki. Jak podaje sam TikTok, aż 75 % użytkowników platformy odwiedza ją w poszukiwaniu rozrywki! Sprawdź, jak wywoływać radość, dostarczać pozytywne emocje i inspirować kreatywnością! Uwaga – aż 63% użytkowników przegląda TikToka, aby polepszyć sobie humor, dlatego obok takiej informacji nie można przejść obojętnie! Let’s have fun!

Czy moja marka powinna korzystać z trendów?

Planując strategię działań na TikToku, warto dodać wykorzystanie popularnych trendów na platformie i sprawić, by były ważnym elementem contentu. Dlaczego? Jest kilka ważnych powodów! Dzięki temu zwiększasz zasięg profilu, docierasz do nowych użytkowników oraz skupiasz społeczność wokół swojej marki. Trendy to kluczowy element TikToka, dlatego nie możesz ich pomijać, jeżeli chcesz osiągnąć sukces na platformie i zgromadzić zaangażowane grono odbiorców.

Trendem może być:

  • utwór muzyczny,
  • efekt,
  • filtr,
  • duet,
  • specjalny układ taneczny,
  • hashtag.

Wyszukuj trendy na TikToku!

Możliwości znajdywania trendów na TikToku jest całkiem sporo i masz wiele możliwości na ich odkrywanie. Do tej listy warto dodać trendy na TikToku, które możesz wyszukać w Creative Center. Znajdziesz tutaj trendujące filmy w kilku kategoriach: hashtagi, muzyka, twórcy oraz video. Możesz też przeglądać i analizować zyskujące na popularności filmiki w wybranym kraju, np. w Polsce. Ustal zakres dat (wczoraj, ostatnie 30 dni lub ostatnie 120 dni) oraz opcjonalnie dobierz kategorię branży. Do wyboru masz m.in. edukacja, finanse, żywność, gry, rozrywka czy podróże i sport.

Przeglądanie trendów na TikToku w 4 kategoriach
Źródło: LINK

Złoty viral na TikToku

Przyjrzyjmy się jednemu trendowi, przedstawionemu na poniższym obrazku. Pod lupę biorę viralową piosenkę Złote Tarasy by Mr. Polska & Abel de Jong. Na głównym wykresie widzimy trend i jego popularność w skali czasu. Poniżej możemy analizować grupy wiekowe, czyli informacje o osobach, które widziały video powiązane z tą konkretną piosenką. Najpopularniejsza kategoria wiekowa to osoby 25-34. Obok wykresu jest chmura słów z zainteresowaniami powiązanymi z grupą odbiorców filmów z trendującą muzyką. Dzięki temu wiemy, że osoby, które oglądają tiktoki Złote Tarasy, interesują się tematami związanymi z pracą, motoryzacją czy newsami ze świata social mediów.

Analiza trendu w kategorii songs – piosenki
Źródło: LINK

Na dole znajduje się jeszcze dodatkowa informacja dotycząca krajów, w którym dany trend jest popularny. Ma to duże znaczenie przy wyszukiwaniu pomysłów dla konkretnych marek, które można dopasować pod grupę docelową. Creative Center daje także możliwość przejrzenia podobnych piosenek do trendującej.

Popularność trendu w krajach
Źródło: LINK

Na podstronie trendu dostępny jest odnośnik do filmów opublikowanych na TikToku. Możesz zbiorczo podejrzeć materiały video z wykorzystaniem wybranego trendu, co jeszcze bardziej ułatwia przeglądanie i inspirowanie się. Utwór Złote Tarasy w wersji na TikToka został wykorzystany 105 000 razy!

Tutaj możesz obejrzeć przykładowe filmy z wykorzystaniem omawianego trendu:

Filmy opublikowane z wykorzystaniem piosenki Złote tarasy – wersja TikTok
Źródło: LINK

Nagrywaj własne interpretacje trendów!

Wiesz już, gdzie i jak wyszukiwać trendy na TikToku. Teraz przejdźmy na kolejny poziom zaawansowania – nagrywaj filmiki z wykorzystaniem viralowych treści! Roboczo podzieliłam ten proces na 4 etapy – od wyszukania trendu, przez jego dostosowanie do komunikacji marki, produkcję video, aż po analizę wyników działań.

Etap I – znalezienie trendu

Ten etap szczegółowo omówiłam w poprzedniej części. Podsumowując, przeglądaj TikToka, śledź sekcję DISCOVER, obserwuj TikTok Trend oraz oglądaj popularne duety na platformie.

Etap 2 – weryfikacja i dopasowanie do swojej marki

Jeżeli już zidentyfikujesz trend i postanowisz wykorzystać go dla swojej marki, pamiętaj o kontekście i grupie docelowej. Twoi odbiorcy obserwują Cię, w związku z czym masz za zadanie dostarczyć im np. rozrywkę, zabawę czy wiedzę. Nie każdy trend jest dla Ciebie, jednak zawsze możesz pomyśleć o zabawnym copy do posta, zaprezentuj humor branżowy albo wewnętrzne insight jokes – Twoja grupa docelowa to doceni!

Etap 3 – produkcja TikToka i jego publikacja  

Kolejny etap to produkcja tiktoka, czyli jego nagranie z użyciem trendującej muzyki lub z wykorzystaniem popularnego hashtaga. Pamiętaj o dopasowaniu copy do tiktoka oraz dodaniu spójnej okładki. Pozwoli to zachować estetyczny wygląd siatki na profilu. Nie jest to konieczne, ale warto zadbać o niuanse i dopracować każdy element swojego konta.

Etap 4 – Analiza wyników

Na tym etapie możesz szczegółowo przeanalizować wyniki swojego filmu. TikTok udostępnia dane standardowe, takie jak liczba odtworzeń, polubień czy ilość zapisań. Możesz także przejrzeć średni czas oglądania wybranego filmu, łączny czas odtwarzania czy podejrzeć procent obejrzanego filmu. Warto zagłębić się w te dane i sprawdzić, jakie materiały video są najbardziej popularne na Twoim kanale!

Podgląd statystyk opublikowanych filmów na TikToku
Źródło: Dane z aplikacji TikTok: konto Beeffective 

Implementuj trendy na TikToku – krok po kroku

Teorię już znasz i wiesz, jak krok po kroku przygotować tiktoka z użyciem trendu. Teraz czas na praktykę. Poniżej lista kilku możliwości na adaptację trendów do swojej marki.

  1. Wykorzystuj trendującą muzykę.
  2. Odnieś się do swojej branży, np. poprzez chwytliwe copy na video.
  3. Nagraj filmik w nawiązaniu do trendu i dodaj pasujące hashtagi.
  4. Twórz duety z trendującymi twórcami w kontekście Twojej marki.
  5. Szukaj okazji do opowiedzenie o życiu firmy z wykorzystaniem popularnego trendu.
  6. Nagrywaj, nagrywaj i jeszcze raz nagrywaj – stwórz filmik, który stanie się viralem i będzie inspiracją dla innych.

Na TikToku liczy się pomysł, realizacja oraz szybkość, dlatego nie zastanawiaj się zbyt długo, tylko działaj! Im wcześniej wyłapiesz trend i zaimplementujesz go dla swojej marki, tym lepiej! Ważnym elementem działań organicznych, ale przede wszystkim płatnych, jest przyciągnięcie uwagi użytkowników. Pamiętaj, że ,, 40% użytkowników platformy między 18 a 55 rokiem życia postrzega TikToka jako miejsce „gwarantowanej rozrywki’’, dlatego warto zapewnić swoim odbiorcom taki content. tutaj niewątpliwie pomocne będzie umiejętne wdrażanie trendów! Czekam na Twoje realizacje i trendujące filmy na TikToku!

#samnektar by Klaudia Chmielewska/Beeffective

Szukasz wsparcia w efektywnych działaniach w digitalu, w tym również na TikToku, które pozwolą rozwinąć Twój biznes?