beeffective
x-blurred-gfx
bee-blurred-gfx
post cover image

Hashtagi na Instagramie – jak z nich korzystać?

Hashtagi na Instagramie spełniają bardzo ważne zadanie – gromadzą, kategoryzują i porządkują ogromną ilość treści o podobnej tematyce. Dzięki temu, każdy użytkownik może łatwo znaleźć najbardziej interesujące go pozycje wśród codziennie publikowanych milionów zdjęć i filmów.

Odpowiednio dobrane hashtagi na Instagramie nie tylko pomogą Ci w osiągnięciu lepszych zasięgów, ale również mogą przyczynić się do szybszego dotarcia do wcześniej określonej grupy docelowej. Dzięki temu masz okazję  zainteresować potencjalnych klientów swoim produktem lub usługą i sprawić, by stali się prawdziwymi zaangażowanymi ambasadorami Twojej marki.
Jeśli do tej pory publikowane przez Ciebie hashtagi na Instagramie, były kwestią przypadku i nie stosowałeś żadnej strategii działań w tym zakresie to czas to zmienić! Dzisiaj podpowiem Ci, na co warto zwrócić szczególną uwagę przy odpowiednim doborze najlepszych hashtagów dla Twojego profilu. Dzięki temu lepiej wyeksponujesz wszystkie publikowane treści.

Ilość vs. jakość w doborze hashtagów

Maksymalną ilość hashtagów, które możemy użyć w pojedynczym poście na Instagramie to 30. Czy wykorzystanie ich wszystkich spowoduje zwiększenie zasięgów i reakcji pod postami? Oczywiście, że nie. Warto skupić się przede wszystkim na wartościowych oznaczeniach i publikować od 10 do 20 urozmaiconych i wartościowych hashtagów na post.
Każdy, kto publikuje zdjęcia, karuzele i krótkie video na Instagramie doskonale wie, że czasem wypisanie chociażby 10 różnych hashtagów może okazać się nie lada wyzwaniem. W chwilowym braku kreatywności pomoże Ci sam Instagram.

Wystarczy, że wpisując interesujące Cię tagi w wyszukiwarkę, sprawdzisz powiązane z nim inne hashtagi. To właśnie te powiązania prawdopodobnie będą najlepiej współgrać z Twoją grupą docelową.  Powiązane hashtagi to nic innego jak konkretne słowa, których użytkownicy najczęściej używają w swoich postach wraz ze słowem, którego chcesz użyć.

Powiązane hashtagi na Instagramie

Powiązane hashtagi na Instagramie

Słodki hashtagowy tip!
Na InstaStories możemy użyć do 10 aktywnych hashtagów. Taka ilość z pewnością zwiększy widoczność i zasięgi naszej relacji. Jednak InstaStories z tak dużą ilością tagów nie będzie wyglądać estetycznie i może bardziej zniechęcić niż zainteresowań użytkowników. Jak się z tym uporać? Wystarczy odpowiednio zmniejszyć wypisane ręcznie hashtagi i ukryć je pod instagramowymi naklejkami. Można również pobrać odpowiedni kolor, który stanowi większą część naszego zdjęcia i wtopić je w element tła.

Hashtagi na Instagramie w podejściu strategicznym

Aby zwiększyć zasięgi publikowanych przez Ciebie treści, warto zbudować skuteczną strategię, dzięki której łatwiej i szybciej połączysz się z instagramową społecznością. Pomoże Ci w tym wcześniej przygotowana biblioteka hashtagów. Dzięki niej łatwiej niż kiedykolwiek zidentyfikujesz najlepsze tagi do każdego publikowanego posta. Jak ją przygotować?

#brandowe

Stwórz od 2 do 5 markowych hashtagów, które będą identyfikowane z Twoją marką. Mogą one nawiązywać do całości działań marki, jak i bieżącej kampanii.

Wyszukiwanie brandowych hashtagów na Instagramie

Wyszukiwanie brandowych hashtagów na Instagramie

#najpopularniejsze

Wybierz od 2 do 5 najbardziej popularnych hashtagów, które nawiązują do działalności Twojej marki. Użycie hashtagów, które mają od paruset tysięcy, do powyżej miliona wyników mogą spowodować szybki wzrost zasięgu Twojej publikacji od razu po jej opublikowaniu. Pamiętaj jednak, że Twój post w tej kategorii będzie widoczny tylko przez parę sekund, ponieważ bardzo szybko zostanie zepchnięty w dół kategorii przez inne posty marek i użytkowników, którzy również go użyli.

#popularne

Korzystając z popularnych hashtagów (do 100 tys. postów), możesz cieszyć się dłuższą widocznością swoich zdjęć wśród społeczności, która interesuje się daną kategorią. Wybierz od 3 do 5 takich hashtagów i na bieżąco sprawdzaj ich skuteczność.

#niszowe

To miejsce, w którym możesz się wyróżnić! Wybierając o 3-5 niszowych hashtagów, które mają do paru tysięcy wyników, możesz być pewny, że Twoje posty pozostaną na samej górze w danej kategorii nawet przez parę tygodni lub miesięcy. Jeśli post osiągnie wiele reakcji i komentarzy, w krótkim czasie po jego udostępnieniu, może również znaleźć się w najlepszych postach danej kategorii. Kluczowa jest pierwsza godzina po publikacji danego postu! Na bieżąco odpowiadaj i reaguj na komentarze swojej społeczności! Dzięki obecności Twojej marki w najlepszych postach masz większe szanse dotarcia do osób, które wcześniej nie znały Twojej marki, a interesują się daną kategorią.

#dodatkowe

Pamiętaj, że użyte przez Ciebie hashtagi na Instagramie przede wszystkim muszą bezpośrednio odnosić się do publikowanych przez Ciebie zdjęć, video lub danej lokalizacji.

Biblioteka to podstawa do dalszych działań w hashtagowej strategii. Powinna być na bieżąco aktualizowana, a skuteczność poszczególnych tagów sukcesywnie weryfikowana pod kątem ich efektywności. Jak sprawdzić, czy wpisywane przez Ciebie hashtagi zwiększają zasięg Twoich publikacji? Sprawdź statystyki!

Statystyki posta_hashtagi na Instagramie

Statystyki posta

Co jeszcze warto weryfikować?

W zakładce Interakcje znajdziesz zestaw statystyk, która mówią nam o ilości działań podejmowanych przez użytkowników z poziomu konkretnego posta. Dzięki nim możesz dowiedzieć się, ile osób odwiedziło Twój profil, a ile przeszło do strony www.

Przeglądanie to zestaw statystyk, które pokazuje , ile użytkowników zobaczyło Twoją publikację i gdzie ją znaleźli. W tej części statystyk można sprawdzić, ilu unikalnych odwiedzających wyświetliło  publikację, ile procent z nich nie jest jeszcze fanem Twojej marki oraz ile osób postanowiło obserwować Twój profil po zobaczeniu opublikowanej treści.
Dodatkowo możesz sprawdzić, ile osób zobaczyło Twój post po otwarciu aplikacji, z profilu Twojej marki, „Z innego miejsca”, czyli zakładki eksploruj lub lokalizacji oraz z… hashtagów!

Przy tworzeniu hashtagowej strategii działań warto często zaglądać do statystyk i analizować zawarte tam wyniki. Gdy zauważysz, że jeden z Twoich postów osiągnął lepsze wyniki niż reszta publikacji, zapisz go! Sprawdź też dodatkowe powiązania użytych hashtagów i na bieżąco testuj ich skuteczność!

Dodatkowe możliwości wyboru hashtagów na Instagramie:

Jeśli dalej masz problem z wyborem najlepszych hashtagów dla Twojej marki, skorzystaj ze wcześniej opisanych powiązań widocznych na Instagramie. Koniecznie zajrzyj też do hashtagowej strategii działań… konkurencji. Możesz również skorzystać z dostępnych narzędzi i generatorów hashtagów, dzięki którym stworzysz sporą bazę tagów, pasujących do Twojej marki. Poniżej znajdziesz kilka przykładów:

TAGSFINDER – generatora hashtagów, który pomoże Ci znaleźć 30 najlepszych hashtagów na podstawie wyboru słów kluczowych.

HASHTAGS FOR INSTAGRAM – pomoc w wyszukiwaniu popularnych hashtagów, zgodnych ze wpisanym przez Ciebie słowem lub frazom.

PHOTERLOO – po wgraniu konkretnego zdjęcia, system je przeanalizuje i automatycznie dobierze do niego wyznaczoną wcześniej ilość hashtagów. Dodatkowo zaproponuje je, uwzględniając ich popularność.

Nie daj się zablokować!

Instagram sukcesywnie blokuje hashtagi, które mogą powodować spam lub mogą prezentować niestosowne treści na Instagramie. Korzystanie z tagów w języku polskim zwiększa prawdopodobieństwo ich wyświetlenia. Jeśli jednak chcesz zweryfikować, czy hashtag, który planujesz wykorzystać w swojej publikacji nie jest na zakazanej liście, możesz skorzystać z narzędzia BANNED HASHTAGS lub INSTAVAST. Możesz też ręcznie sprawdzić dany tag w Instagramowej wyszukiwarce. Gdy zdarzy się, że w ostatnich postach w obrębie danego hashtagu nie znajdziesz żadnych zdjęć, nie używaj go.

Hashtagi na Instagramie – Dobre praktyki

Poprawne użycie hashtagów może pomóc w budowaniu społeczności wokół Twojej marki, zwiększenia jej rozpoznawalności oraz zasięgów. Poprawnie, czyli jak? Poniżej krótka lista dobrych praktyk, dzięki którym Twoje posty zostaną wyświetlone wśród wielu użytkowników Instagrama!

  • Nie spamuj hashtagami przy każdym pojedynczym poście. Dobierz najlepsze 10-20 tagi i staraj się ich nie powtarzać.
  • Używaj hashtagów, które pasują  do Twojej kategorii i… tego się trzymaj!
  • Stwórz brandowy hashtag, który będzie kojarzony z Twoją marką i będzie mógł być na bieżąco wykorzystywany przez Twoją społeczność.
  • Korzystaj z powiązanych hashtagów i sprawdzaj, jakich fraz używają Twoi przyszli, jak i aktualni followersi oraz konkurenci.
  • Używaj hashtagów, które nawiązują do publikowanych przez Ciebie treści i skojarzeń, które może wzbudzać. Korzystaj z bieżących świąt, sezonowych wydarzeń itd.
  • Obserwuj nie tylko popularne profile na Instagramie, ale również konkretne hashtagi! Dzięki temu będziesz na bieżąco wiedzieć, co interesuje Twoich potencjalnych followersów.
  • Nie używaj w każdym poście ciągle tych samych zestawów hashtagów. Baw się nimi i sprawdzaj ich efektywność!

Docieraj tam, gdzie warto!

Jeżeli chcemy, by nasz profil na Instagramie cieszył się popularnością, do jego prowadzenia należy podejść tak kreatywnie, jak i strategicznie, zaczynając od jego profesjonalnego uzupełnienia i przygotowania BIO. W codziennych działaniach pomocne mogą okazać się narzędzia, które ułatwią pracę w kanale. Natomiast hashtagi to jeden z najefektywniejszych sposób dotarcia do potencjalnych użytkowników. Ich odpowiednie wykorzystywanie to gwarancja wysokich zasięgów, dzięki którym dotrzesz do osób, które pokochają Twoją markę. Skorzystaj z hashtagowego spisu dobrych praktyk. Wciel je w onlinowe życie swojego profilu i na bieżąco obserwuj wzrost zasięgów Twoich publikacji. Powodzenia!

#samnektar by Magdalena Firfa/Beeffective