Prowadź efektywny profil na Instagramie dla branży FMCG
Tworząc strategię działań na Instagramie, warto wziąć pod uwagę branżę, w której działamy, specyficzne wymagania i dobre praktyki, które wykorzystują marki o podobnym profilu działalności.
Dziś przygotowałam kilka porad dla branży FMCG, na podstawie profilu marki Lactima, który obsługujemy od początku funkcjonowania, czyli już niemal dwa lata.
Najważniejsze założenia do prowadzenia profilu na Instagramie z branży FMCG:
- Pokazuj swoje produkty w kontekście użycia, stwórz serię postów, do których przyzwyczają się Twoi followersi. Publikuj posty w konkretny dzień tygodnia czy z określonym hashtagiem.
- Instagram lubi piękne zdjęcia, dlatego warto zainwestować w profesjonalną sesję zdjęciową i przygotować zdjęcia wysokiej jakości.
- Współpracuj z blogerami i mikroinfluencerami – pozwól społeczności Instagrama być ambasadorem Twojej firmy. Pozyskasz dodatkowy content, który po otrzymaniu zgody możesz wykorzystać na profilu. User-Generated Content to doskonałe narzędzie do budowania zaufania.
- Wykorzystuj materiały video na profilu – content video pozwala na większe dotarcie do grupy docelowej, możesz szybko zainteresować swoich odbiorców i pokazać konkretny proces, grupę produktów, relację z imprezy branżowej. Maksymalny czas trwania video na Instagramie to 60 sekund. Pamiętaj, żeby wybrać z klatek filmu najlepszy kadr, który będzie miniaturką.
- Stwórz brandowego gifa w InstaStories, który pozwoli identyfikować się followersom z Twoją firmą.
- Przygotuj dedykowany konkurs dla obserwujących w InstaStories, który będzie promował brandowego gifa i hashtag, a finalnie Twoja markę.
- Pokazuj ludzką twarz Twojej firmy! InstaStories to idealne miejsce, w którym możesz pokazywać życie firmy od kulis, pracowników, wyjazdy na branżowe imprezy, targi, pracę nad nowymi produktami.
- Stwórz nakładki na wyróżnione InstaStories – ułatwi to nowym followersom dotarcie do interesujących treści.
- Publikując w InstaStories, korzystaj z jednej czcionki. Wykorzystuj dostępne funkcjonalności, Boomerangi, gify i naklejki. Jest to świetne miejsce do zapowiadania nowych produktów, gdzie można wykorzystać Odliczanie, sesje Q&A czy Ankiety z możliwością głosowania na 2 alternatywne propozycje.
- IGTV – zacznij w swoich działaniach wykorzystywać IGTV, która pozwala na publikowanie dłuższych filmików (powyżej 1 minuty). Platforma stale się rozwija, niedawno pojawiła się możliwość udostępnienia zapowiedzi swojego filmu na IGTV, która jest widoczna w głównym feedzie.
- Jeżeli masz konto poniżej 10000 followersów i nie masz opcji linkowania do zewnętrznej strony, możesz wykorzystać linkowanie do filmiku w IGTV. Jest to przydatna opcja, która pozwala na promocję kanału na IGTV, a InstaStroies może służyć jako krótka zajawka.
- Aktualnie na profilu Lactima publikujemy posty video w celu promocji serków w plasterkach i nowych, funkcjonalnych opakowań. Posty publikowane są co tydzień na Facebooku i na Instagramie.
- Materiały video na głównym wallu i na InstaStories dotyczą tego samego przepisu. Różnią się długością i sposobem prezentacji produktu (w InstaStories publikujemy zajawkę, która ma zachęcić do obejrzenia filmiku).
- Działania w InstaStories wspierane są poprzez zapowiedzi przepisów w formie zdjęć, które wykorzystywane są razem z dostępnymi naklejkami, hashtagami i brandowym gifem. Realizacje można obejrzeć na profilu w zakładce wyróżnione ,,Video’’.
- Kampania promocyjna realizowana jest poprzez Instagram Ads, dzięki czemu docieramy do grupy docelowej. Poprzez materiał video pozyskujemy nowych followersów, targetując osoby po zainteresowaniach związanych z gotowaniem i przepisami.
- Analizujemy statystyki filmów i wyciągamy wnioski do przyszłych kampanii. Ciekawym wskaźnikiem na Instagramie jest liczba zapisanych materiałów w kolekcji odbiorców. Na tej podstawie wiemy, do których przepisów chcą powrócić nasi followersi, a które spotkały się z mniejszym uznaniem.
- A jakie są Wasze ulubione profile na Instagramie z branży FMCG? Dajcie znać w komentarzu ?
Tipy, które usprawniają bieżącą pracę opisywałam tutaj:
? http://bit.ly/Usprawnij_dzialania_na_Instagramie
O aktywnościach w InstaStories pisałam tutaj:
? http://bit.ly/Wykorzystaj_potencjal_InstaStories
Obserwuj działania na Instagramie dla marki Lactima:
https://www.instagram.com/lactimapl/
#samnektar by Klaudia Chmielewska/ Beeffective Team