Wykorzystaj narzędzia biznesowe na Instagramie
Instagram stał się idealnym miejscem do promocji produktów i budowania społeczności wokół Twojej marki. Sprawdź, jakie narzędzia oferuje, byś mógł efektywnie prowadzić konto firmowe.
?Przełącz konto na profil firmowy. Wybierz profil na Facebooku, który chcesz powiązać ze swoim profilem firmowym na Instagramie. Ustaw profil jako publiczny. Zyskasz tym samym dostęp do statystyk na Instagramie.
? Możesz powiązać wiele kont na Instagramie z profilem na Facebooku.
?Korzystaj ze statystyk.
W przypadku postów publikowanych w Aktualnościach, masz wgląd w statystyki dotyczące zasięgu i aktywności. W przypadku postów publikowanych w Stories, możesz przeglądać dane dotyczące zasięgu, dotknięć w celu przejścia dalej i wstecz, odpowiedzi oraz wyjść.
? Statystyki dotyczące Stories są dostępne tylko przez 14 dni.
?Reklamuj się na Instagramie
Możesz utworzyć reklamy dedykowane na Instagram, promując post z poziomu aplikacji lub używając kreatora reklam, Power Editora lub interfejsu API reklam. Od niedawna dostępne są także reklamy w Stories: http://bit.ly/kampanie_w_instastories
?Oznaczaj produkty w postach na Instagramie.
Jeśli chcesz oznaczać produkty, Twoje konto musi być zakwalifikowane do zakupów na Instagramie.Możesz oznaczyć maksymalnie 5 produktów w poście z pojedynczym obrazem albo 20 produktów w poście z wieloma obrazami. Możesz monitorować dane dotyczące aktywności i współczynnik kliknięć postów zawierających oznaczone produkty.
?Jeśli usuniesz z posta oznaczony produkt, utracisz zawarte w nim statystyki dotyczące tego produktu. W przypadku usunięcia produktu z katalogu, znacznik produktu na Instagramie zostanie usunięty i utracisz statystyki dotyczące produktu dla powiązanych postów.
?Potraktuj hashtagi jako narzędzie biznesowe
Stwórz hashtag lub całą ich grupę charakterystyczną dla Twojej marki – to z czasem przyniesie Ci rozpoznawalność. W swoim bio możesz umieścić charakterystyczny dla Ciebie hashtag. Instagram to miejsce, które bazuje na wyszukiwaniu przez hashtagi, dzięki którym możesz dodatkowo wypromować swoją markę. Dobieraj hashtagi do danej okazji, produktu, np. zdjęcie z kubkiem otaguj #kubek, #porcelana, #filizanka, #esklep, #cup, #eshop.
?Sprzedawaj dzięki InstaStories
Pamiętaj, że ponad 300 mln osób korzysta z Instagram Stories każdego dnia! To ogromny potencjał dla Twojej marki. Funkcja sklepu jest obecnie testowana w Instagram Stories w sklepach powyżej 10 000 obserwujacych. Zatwierdzona firma korzystająca ze sklepu może utworzyć maksymalnie 3 oznaczenia w jednej relacji.
?Pamiętaj, że po 24 godzinach InstaStories znikają, jednak masz możliwość oznaczenia ich jako wyróżnione. Wówczas taka relacja/zdjęcie wpada do folderu, który sam stworzysz. W ten sposób możesz utworzyć foldery sprzedażowe dodatkowo prezentujące Twój produkt.
?Wykorzystaj potencjał IGTV
IGTV to najnowsza aplikacja Instagrama, dzięki której możesz oglądać i publikować dłuższe filmy (do jednej godziny) jak na YouTubie. Coraz więcej osób tworzy vlogi na Instagram Stories, gdzie materiały są poszatkowane, a cięcie często wypada w połowie zdania. IGTV jest stworzone właśnie dla takich osób. Dodatkową zaletą jest fakt, że materiały na IGTV nie znikają po 24 godzinach. Możesz udostępniać video z najnowszą kolekcją produktów, materiał z tworzenia ich czy video z obecności Twojej marki na targach, forach, konferencjach. Co możesz jeszcze zrobić dla swojej marki na Instagramie? Nie bądź bierny, bądź zaangażowany! Śledź profile innych, pasujących tematycznie do twojej firmy. Polub i komentuj ich zdjęcia. Pokaż, że interesujesz się każdym. Zamieszczaj na swoim profilu posty Twoich ‘followersów’, na których widać Twój produkt – pamiętaj o oznaczeniu ich konta oraz wcześniejszym zapytaniu o pozwolenie. Wszystko to sprawi, że użytkownicy będą bardziej przywiązani do Twojej marki, będą chętniej zaglądać na Twój profil oraz poczują się przez Ciebie wyróżnieni oraz docenieni.
Czytaj więcej: http://bit.ly/instagram_dla_biznesu
#samnektar by Justyna Rucińska-Góral/Beeffective Team