beeffective
x-blurred-gfx
bee-blurred-gfx
post cover image

Słuszna koncepcja kreatywna

Obrazek do tytułu_słuszna koncepcja kreatywna z cyklu #samnektar

Ten rok jest dla Beeffective bardzo interesujący. Po pierwsze dlatego, że obchodzimy 7 rok działalności. Po drugie cały czas poszerzamy nasze agencyjne grono o kolejne super osobistości. Przez ostatni rok przygotowaliśmy dla naszych Klientów grubo ponad 2500 grafik, formatów wideo oraz kreacji reklamowych do performance marketingu. Nasz dział graficzny rośnie w siłę, ale nie chodzi tylko o podejście ilościowe. Rozrastamy się przede wszystkim jakościowo. No i fajnie, myślę sobie. Droga, którą obraliśmy jest wyboista, ale jednak prowadzi nas do celu. Cytując klasyka: “To jest słuszna koncepcja”. Najlepsze jednak jest to, że zespołowo tak wypracowaliśmy procesy, że możemy korzystać z całego potencjału naszej kreatywności. I nie chodzi tylko o  wewnętrzną potrzebę satysfakcji zawodowej, ale przede wszystkim o to, co możemy proponować naszym aktualnym i przyszłym Klientom. Udana koncepcja kreatywna to cel, do którego codziennie dążymy.

Dlaczego o tym wspominam? Bo dzięki procesom koncepcyjnym wskoczyliśmy na wyższy poziom jako agencja marketingowa i możemy oferować klientom pomysły kreatywne, które sprzedają. Pozwól, że przybliżę Ci zasady, którymi się kierujemy przy realizacji takich projektów.

Koncepcja kreatywna – jak to się dzieje?

Załóżmy, że jesteś naszym Klientem. Spotykamy się. Ty przychodzisz z potrzebami, celem i bagażem doświadczeń. My natomiast z doświadczeniem, trendami i know-how. Czas pogadać. Z naszej strony robimy porządny research, spotykamy się na warsztatach i razem z Tobą definiujemy wyzwania. Potem wracamy do biura, zbieramy zespół speców z Beeffective i zaczynamy generować pomysły na kilku burzach mózgów. To tu zaczyna się etap, który tygryski (graficy) lubią najbardziej. Gdy dochodzimy do sedna, a pomysły zaczynają się klarować, przechodzimy do kreacji. Na tym etapie odrzucamy skrajności, testujemy koncepcje, rozciągając je niczym gumę do żucia. Jak nie pęka, działamy.

Koncepcja kreatywna_proces w Beeffective
Proces powstawania koncepcji kreatywnej w Beeffective

Od planu do czynu

No dobra, ale co to znaczy, że działamy?  Wytłumaczę to na przykładzie projektu dla marki Bayer. Trudny temat, bo zdrowotny, a do tego realizowany dla giganta farmaceutycznego. A przed nami pusta kartka… Jak żyć? Odważnie. Mamy na to sposób.

Przykład kreacji dla marki Bayer

Jako projektant wypracowałem mechanizm, który pomaga mi przy projektowaniu i wdrażam go również w zespole. Najważniejsze jest to, żeby wyznaczyć sobie pewną określoną przestrzeń kreatywną. To swoiste ramy których z założenia nie przekraczam. Takie podejście porządkuje myśli i skupia nas na celu, a więc użyteczności. W przypadku firmy Bayer pomysł przebiega po kolei od: zdrowia → przez encyklopedię → do rycin. Do tego ubieramy całość w nowoczesność i przyjazność → jasne kolory i proste kształty. Powstaje nowa koncepcja kreatywna. Tylko tyle i aż tyle. Jak mawiają, starannie przemyślane idee zawsze wydają się proste.

Przykłady grafik dla marki Bayer wykorzystanych na Facebooku

W prostocie siła

Pod pozorną prostotą kryje się siła. Ostatnio mieliśmy frajdę przy opracowywaniu koncepcji kreatywnej dla marki Trefl. Przerobiliśmy kilka naprawdę sensownych i owocnych burz mózgów. Powstało kilka koncepcji. Klient wybrał jedną z nich. Jednak proces dotarcia był skomplikowany. Ktoś mógłby powiedzieć, że koncept jest prosty. Ale jak w dzisiejszych czasach zaangażować odbiorcę? Oto jest wyzwanie! Uruchomiliśmy nasz proces kreatywny.

Koncepcje kreatywne dla marki Trefl

Nie chodzi tutaj nawet o odsłonę graficzną, która zawsze, naszym zdaniem, powinna być na najwyższym poziomie, ale o holistyczne myślenie treścią, a dopiero potem dobranie odpowiednich formatów. Dlatego zdecydowanie więcej tu reels’ów i wideo, niż statycznych kwadratów na Facebooka.

Koncepcja kreatywna w dynamicznym świecie digitalu

Świat digitalu wciąż się zmienia, więc my również, pracując nad pomysłami kreatywnymi, mamy w obowiązku brać nowe trendy pod uwagę. TikTok całkowicie poprzestawiał pionki na marketingowej szachownicy, a czuję w kościach, że to dopiero początek. „Wszystko płynie”, jak słusznie zauważył znany myśliciel z Efezu, a my wolimy złapać wiosło w rękę niż dryfować w kapoku. Czasami również pod prąd. Im więcej bowiem razy staniemy w poprzek i, jak zawsze w naszym teamie kreatywnym, zaczniemy myśleć nieszablonowo, tym lepiej. Jesteśmy z tego dumni i nie zmienimy tego! Słuszna koncepcja kreatywna dla Twojej marki to wyzwanie, którego chętnie się podejmiemy.

#samnektar by Maciej Goś/Beeffective

Odezwij się do nas, jeżeli szukasz wsparcia przy tworzeniu koncepcji kreatywnej dla swojej marki!