beeffective
x-blurred-gfx
bee-blurred-gfx
post cover image

Poznaj 3 kluczowe obszary działań na Instagramie

3 kluczowe obszary działań na Instagramie

Prowadząc efektywne działania w social media, bardzo często szukamy odpowiedzi na wiele, spędzających nam sen z powiek pytań. Czy wybrany przez nas cel jest tym właściwym? Czy nasze kampanie są prawidłowo optymalizowane? Jakie konkretnie działania sprawdzą się w przypadku naszej marki w danym kanale? Oczywiście każdy z nas marzy o tym, by już na samym początku swojej digitalowej podróży poznać prawidłowe odpowiedzi na wszystkie pytania i skutecznie dbać o te obszary działań na Instagramie, które pozwolą nam zebrać imponującą liczbę obserwujących. Niestety nie jest to takie proste!

Szczególnie na samym początku może się okazać, że nasza znajomość konkretnej platformy jest jeszcze niepełna. Wiemy też, że każdą nową podróż najlepiej zacząć od dobrego poznania miejsca, które chcemy eksplorować. A tutaj może pomóc rzetelny i przyjazny przewodnik. Pozwól, że pokażę Ci dzisiaj 3 kluczowe obszary działań na Instagramie, które pozwolą Ci na precyzyjne zaplanowanie swoich aktywności w tym kanale. No to lecimy!

Poznajmy naszą Instagramową destynację

Instagram rządzi się swoimi prawami, które dla wielu wciąż pozostają słodką tajemnicą. Są jednak pewne obszary, których zgłębienie może sprawić, że Twoje działania staną się efektywne – Twoja marka osiągnie większe zasięgi i sporą ilość nowych followersów! Jeżeli dopiero zaczynasz przygodę na tej platformie – tym bardziej zapraszam Cię do lektury!
Poznaj trzy obszary działań na Instagramie, które są kluczowe w Twojej InstaPodróży!

OBSZAR 1 – Profil na Instagramie

Każdą podróż należy zacząć od dobrego i przemyślanego planu. Dzięki niemu unikniemy niepotrzebnych niespodzianek podczas naszej długiej, ale bardzo emocjonującej podróży.
Sam profil na Instagramie składa się z paru kluczowych elementów. Należą do nich: zdjęcie profilowe/logo, nick, dokładna nazwa marki, kategoria, BIO, adres, dane kontaktowe, wyróżnione relacje, dodatkowe elementy profilu (podział na kategorie treści: reels, wideo, efekty itd.) oraz główny feed – wszystkie do tej pory opublikowane na profilu zdjęcia, grafiki oraz materiały wideo.

Kluczowe obszary działań na Instagramie_profil firmowy
Profil firmowy Beeffective na Instagramie

Chcąc nadać profilowi profesjonalny wygląd, musisz oczywiście zadbać o każdy z tych elementów. Pamiętaj, że profile w mediach społecznościowych, w tym na Instagramie, stanowią bardzo skuteczne i przykuwające wzrok wizytówki Twojej marki w digitalu, dlatego powinny być w 100% dopieszczone! Poniżej mała ściąga – koniecznie zabierz ją w swoją podróż.

Kluczowe obszary działań na Instagramie_BIO
Przepis na BIO

OBSZAR 2 – Content ma znaczenie!

Dobry i przede wszystkim odpowiednio dopasowany do Twojej grupy odbiorców content to kolejna ważna rzecz. Nie możesz o nim zapomnieć w swoich bieżących działaniach na Instagramie! Co więcej – każdy element Twojej komunikacji powinien opierać się na strategii działań w mediach społecznościowych, w tym na Instagramie.

Ale wracając do naszej InstaPodróży. Chyba się zgodzisz, że w każdym miejscu, które odwiedzasz, bardzo ważne jest… pierwsze wrażenie? Czasami na podstawie dosłownie pierwszych paru sekund decydujemy o tym, czy miejsce, w którym się znajdujemy, spełnia nasze oczekiwania i czy chcemy dalej je poznawać. Dokładnie takie same odczucia mają użytkownicy, którzy odwiedzają Twój profil na Instagramie. Jego ogólna atrakcyjność wizualna i spójność (patrz: OBSZAR 1) oraz wartość, którą dajesz im wraz z każdym opublikowanym postem czy relacją (TO TUTAJ!), zachęca nowe osoby do pozostawienia upragnionego follow. Jeśli Twoja praca zdobędzie uznanie – użytkownik zostanie z Tobą na dłużej, a może zacznie też reagować na każdą rzecz, którą opublikujesz! Brzmi całkiem nieźle, prawda?

Jeżeli wolisz, by Twoim profilem zajęła się profesjonalna agencja digitalowa

Wybór formatów

Na Instagramie możesz wykorzystywać szereg formatów postów, dzięki którym oczarujesz wszystkich podróżujących odwiedzających Twój profil. Do wyboru masz: posty statyczne, materiały wideo, które możesz publikować zarówno w głównym feedzie, jak i rolkach, treści efemeryczne (InstaStories) znikające po 24 godzinach, karuzele zdjęć (albumy), transmisje live czy przewodniki. To które z nich wybierzesz, zależy od Twojego pomysłu, kreatywności i… strategii działań!
Czy istnieje post idealny, dzięki któremu szybciej zyskasz upragnione zasięgi? Nie. Aczkolwiek jest parę elementów, na które warto zwrócić uwagę za każdym razem, gdy publikujesz nowy komunikat na swoim profilu. I to niezależnie od formatu!

Kluczowe obszary działań na Instagramie_Przepis na POST
Przepis na POST

Pamiętaj o spójności Twojego profilu, systematyczności publikacji i najważniejsze – wartość, którą możesz przekazać swoim odbiorcom. Instagram już dawno przestał być platformą, na której można odnieść sukces dzięki pojedynczym zdjęciom. Teraz liczy się wartość, o którą koniecznie musisz zadbać!

PRO TIP! Nowo wprowadzone rozwiązania i funkcje są dodatkowo promowane przez Instagram. Ich sprawne wdrożenia, czy wykorzystywanie naklejek, pomoże Ci w dotarciu do większej ilości użytkowników. Sprawdź ostatnie nowości i zawsze staraj się być na bieżąco!

OBSZAR 3 – Dialog ma moc!

Eksplorując nowe miejsce liczy się odpowiednie przygotowanie i plan podróży. Zdecydowanie jednak szybciej możemy dowiedzieć się o różnych kluczowych rzeczach, jeśli wejdziemy w odpowiedni dialog z osobami, które bacznie obserwują nasze działania. Poznaj zatem prawdziwą MOC mikronarracji, dzięki której Twoje działania na Instagramie wzniosą się na zdecydowanie wyższy level.

Regularnie prowadzony dialog z innymi użytkownikami, nie tylko sprawia, że nasze zasięgi rosną i docieramy do jeszcze większej liczby odbiorców. Dzięki szybkiemu reagowaniu na pojawiające się komentarze, wiadomości prywatne, ale również angażowaniu się w komunikację użytkowników na ich profilach, pokazujemy, że zależy nam na kontakcie z innymi, jesteśmy chętni do pomocy i otwarci na budowanie nowych relacji.

Czy regularna komunikacja w obrębie tylko naszego profilu przyniesie oczekiwane efekty? Zdecydowanie nie! Musisz iść jeszcze dalej ze swoim dialogiem, jeśli chcesz dotrzeć do większej ilości użytkowników. Poniżej lista kluczowych miejsc w Twojej IstnaPodróży, w których również musisz być widoczny:

  • W obrębie profilu – komentarze, wiadomości prywatne, zdjęcia, na których Twoja marka została oznaczona.
  • Sprawdzaj #hashtagi, które wykorzystujesz w swojej komunikacji i sprawdzaj ostatnio opublikowane posty z ich wykorzystaniem – komentuj je i daj się poznać innym!
  • Konkurencja – sprawdź, jacy użytkownicy są aktywni na profilach Twojej konkurencji i angażuj się w komunikację na ich profilach.
  • Lokalizacja – jeśli wykorzystujesz tę funkcję w swojej komunikacji, sprawdzaj ostatnio opublikowane posty i regularnie poznawaj użytkowników w swoim obszarze!

Pamiętaj, że w efektywnej komunikacji liczy się czas! Szybkie reagowania na komentarze, wiadomości oraz ostatnio opublikowane posty wśród Twoich potencjalnych odbiorców sprawią, że szybko zostaniesz zauważony.

3 kluczowe obszary działań na Instagramie
3 kluczowe obszary działań na Instagramie

Zadbaj o każdy element swojej podróży

Teraz już wiesz, o jakie kluczowe obszary działań na Instagramie musisz zadbać. Pamiętaj, że tylko regularna i dobrze przemyślana aktywność w tych trzech obszarach przyniesie Twojej marce najlepsze efekty! Zadbaj o strategię swojej InstaPodróży, przygotuj odpowiedni plan, dopieść wszystkie elementy swojego profilu i rozmawiaj. Bądź zawsze ciekaw tego, co Cię otacza i nie bój się eksplorować! 

Bonus!

Poniżej znajdziesz dodatkowe artykuły przeznaczone dla prawdziwych odkrywców, którzy chcą wiedzieć wszystko o miejscu, które eksplorują:

Kreatywne InstaStories, które zaangażują followersów

Konto firmowe na Instagramie – zobacz, czego unikać!

Wybór influencerów do kampanii – jak zrobić to prawidłowo?

#samnektar by Magdalena Firfa/Beeffective

Szukasz wsparcia w efektywnych działaniach w digitalu, w tym na Instagramie, które pozwolą rozwinąć Twój biznes?