Wykorzystaj potencjał remarketingu w wyszukiwarce Google z RLSA
Kiedy myślisz o sposobach docierania do osób najbardziej zainteresowanych Twoją ofertą, prawdopodobnie masz na myśli kogoś, kto już w jakiś sposób się z nią zetknął. Dotrzyj do tych osób również w wyszukiwarce Google, wykorzystując RLSA.
Choć skrót RLSA może wydawać się nieco zawiły, to jego rozwinięcie jest dość przejrzyste i oznacza dokładnie „listy remarketingowe dla reklam w wyszukiwarce”. Zasada działania tego rozwiązania jest jeszcze prostsza.
Użytkownik odwiedzający Twoją stronę lub konkretną jej sekcję, trafia do listy remarketingowej. Z użyciem RLSA możesz dostosować stawki za kliknięcie dla tego użytkownika, wyświetlając swoją reklamę na wyższej pozycji i zwiększając tym samym szanse na powrót do Twojej strony.
W jaki sposób możesz wykorzystać potęgę RLSA?
Stwórz odpowiednie listy remarketingowe – np. dla użytkowników, którzy dodali produkty do koszyka, ale ich nie zakupili.
Utwórz nowe lub zduplikuj istniejące kampanie i dodaj do nich listy remarketingowe w sekcji „odbiorcy”.
Dostosuj stawki dla powracających użytkowników.
Przy tworzeniu kampanii RLSA masz do wyboru dwie możliwości – kierowanie i obserwację. Którą najlepiej wybrać?
Kierowanie – docieranie tylko do użytkowników znajdujących się na listach marketingowych.
Obserwacja – docieranie do użytkowników z list remarketingowych oraz do osób z ruchu organicznego.
Kampanie RLSA możesz zaprojektować na dwa sposoby:
Tworząc komplementarną kampanię do istniejącej, powielając ją i kierując wyłącznie do osób z list remarketingowych. W ten sposób możesz dostosować treść do określonego typu odbiorcy.
Dodając do istniejącej kampanii odbiorców z list remarketingowych z wykorzystaniem strategii obserwacja, dostosowując stawki dla osób powracających na stronę.
O czym musisz pamiętać?
Dokonaj segmentacji list remarketingowych w taki sposób, aby najbardziej efektywnie móc operować dostosowaniem stawek pod kątem potencjału konwersji danego typu użytkowników.
Podobnie jak w innych formach remarketingu. Wyklucz osoby, którym nie chcesz wyświetlać już reklam (np. tym, które dokonały konwersji).
Pamiętaj, by listy remarketingowe miały więcej niż 1000 ciasteczek. W przeciwnym razie kampania nie będzie efektywna. Powtórne reklamy są niższym etapem skutecznego lejka sprzedażowego. Do napełnienia lejka czasami trzeba cierpliwości.
Jak wykorzystujemy kampanie RLSA?
W branży motoryzacyjnej dla Škoda Plichta tworzymy komplementarne kampanie, kierując odpowiednio zmodyfikowany komunikat do osób, które odwiedziły już stronę określonego modelu.
Dla naszych klientów z branży deweloperskiej stosujemy strategię obserwacji dla kampanii na fazy niebrandowe, przypominając się potencjalnym klientom szukającym nowego mieszkania lub apartamentu.
Dowiedz się więcej: http://bit.ly/Bee_Google_RLSA
#samnektar by Norbert Korus/Beeffective Team