Wykorzystaj kreatywnie format ankieta
Ankieta na fanpage’u, ze względu na swoją formę w naturalny sposób skłania odbiorców do zaangażowania, a warianty prezentowane w formie video, niezawodnie przyciągają uwagę użytkowników. Ponadto ankieta video, może być zaprojektowana w kompatybilny sposób, by przynajmniej jeden jej element, płynnie przemieszczał się pomiędzy dwoma kadrami. Oto przykład takiej ankiety, jaką stworzyliśmy dla marki Lactima: http://bit.ly/Ankieta_Lactima
Zaprojektowanie kompatybilnej ankiety video, wymaga niestandardowego procesu projektowania.
Efektem końcowym mają być dwa niezależne kwadratowe kadry, jednak pierwotny materiał video- dla wygody projektującego- musi tworzyć jedną spójną całość, np. o wymiarach 2000 x 1000 px (gdzie szerokość obszaru roboczego jest podwojona w stosunku do wysokości).
Dopiero kiedy animacja jest gotowa do wyeksportowania, kadrujemy jej lewą stronę (1000 x 1000 px) i zapisujemy jako MP4. Następnie postępujemy analogicznie z prawą stroną, otrzymując dwa niezależne obrazy.
By zaprezentować ruchomą ankietę, należy jeszcze przekonwertować MP4 na GIF.
Do wykorzystania internetowa aplikacja: https://mp4togif.online.
GIFy umieszczone w ankiecie, muszą być zaimportowane jako linki.
Do wykorzystania serwis: https://giphy.com.
Fanpage z kreatywnymi ankietami wciąż należą do rzadkości, zatem jeśli znacie podobne przykłady, koniecznie umieśćcie do nich link w komentarzu.
Według oficjalnych wytycznych od Facebooka, ankiet nie można promować. Wystarczy jednak wprowadzić w Menedżerze Reklam ID posta z ankietą, aby promocja była aktywna (cel: Zasięg).
Czytaj więcej na: http://bit.ly/Jak_tworzyć_ankiety