Wykorzystaj format reklamowy KOLEKCJE
Jesteś właścicielem marki i inwestujesz czas i pieniądze w reklamę w Internecie. Tym samym stale oczekujesz nowych form prezentacji swoich treści w kanałach social media. Wychodzimy Ci naprzeciw i podpowiadamy, nad jakimi formatami warto się pochylić, by Twój profil był widoczny dla nowych grup odbiorców.
W dzisiejszym świecie użytkownicy odchodzą od klasycznego przeglądania ofert na desktopie. Coraz częściej zapoznanie się z marką, a następnie rozpoczęcie i domknięcie procesu sprzedażowego, odbywa się w wersji mobile. Bardzo ważne jest, by nie przeoczyć tego trendu i inwestować w formaty dedykowane wersjom mobilnym.
Dziś zajmę się Kolekcjami – formatem reklamy ułatwiającym przeglądanie i kupowanie produktów na pełnym ekranie w szybko wczytującym się środowisku mobile. Po dotknięciu reklamy, otwiera się szybko ładowany, pełnoekranowy format .
? Projektowanie Kolekcji dostępne jest z poziomu Menedżera Reklam. Post publikowany jest w Aktualnościach, dzięki czemu dodatkowo angażuje. Kolekcje zaczerpnęły format z kanwy. Odbiorca, po kliknięciu w link, jest przenoszony bezpośrednio do witryny lub aplikacji.
?Jest to format reklamy łączący w sobie film, pokaz slajdów oraz obraz z 4 powiązanymi miniaturami umieszczonymi pod nią.
? Kolekcje są dostępne jedynie dla celów Ruch, Konwersje, Sprzedaż katalogu lub Wizyty w firmie. Możesz wybrać dwa umiejscowienia reklamy: Aktualności na Facebooku (mobilne) oraz Aktualności na Instagramie.
?W szablonie Sprzedaż katalogu musisz zaznaczyć optymalizację pod kątem klików (niemożliwa jest optymalizacja pod kątem wyświetleń).
?Planując swoją Kolekcję, możesz wykorzystać jeden z trzech szablonów (Sprzedaż produktów – układ siatki lub układ stylu życia, Prezentacja firmy, Pozyskanie klientów). Możesz także wybrać opcję pusta kanwa i stworzyć własny układ od A do Z, samodzielnie dodając obrazy, filmy, produkty i przyciski CTA, prowadzące do witryny lub aplikacji.
?W szablonie Sprzedaż produktów od niedawna możliwe jest dodanie produktów bez uprzedniego wgrywania katalogu. Wybierasz Opcję +Add manual i samodzielnie dodajesz produkty do kanwy. Pamiętaj, by zaznaczyć prawidłową walutę, jeśli ręcznie dodajesz produkty.
?Podczas tworzenia kanwy, zmiany są widoczne na bieżąco w podglądzie. By obejrzeć podgląd całej reklamy (jest niewidoczny defaultowo), kliknij opcję Podgląd na urządzeniu mobilnym, by wysłać powiadomienie do aplikacji mobilnej Facebook i zobaczyć wygląd reklamy przed jej opublikowaniem. W notifications zobaczysz powiadomienie, w które musisz kliknąć z poziomu aplikacji.
?Jeśli Twoim głównym materiałem będzie film 360, podgląd będzie możliwy dopiero po opublikowaniu reklamy.
Kolekcje to niewątpliwie format reklamy wart rozważenia. Dzięki połączeniu filmu lub obrazów z odpowiednimi produktami można skutecznie zainteresować odbiorców. Najbardziej zainteresowani klienci mogą bezpośrednio przejść do zakupów w witrynie lub aplikacji.
Przykład naszych realizacji:
GDD: http://bit.ly/kolekcje_na_fb (realizacja na autorskiej kanwie)
Flawless: http://bit.ly/kolekcja_na_fb2 (realizacja na szablonie Sprzedaż produktów w układzie siatki)
Czytaj więcej: http://bit.ly/kolekcje_na_facebooku
#samnektar by Marta Malik Ryl/Beeffective Team