Wideo do Internetu – jakie sprawdzi się dla Twojej marki?
W czasach, kiedy sprzedaż święci triumfy w Internecie, coraz trudniej jest wygrać walkę o uwagę klienta. Bombardowany przekazem reklamowym odbiorca nie jest w stanie przyswoić wszystkich komunikatów. Warto więc odpowiednio zidentyfikować jego potrzeby i odpowiedzieć na nie za pomocą angażujących treści. A najbardziej wciągającą w Internecie formą jest wideo. Dlaczego? Między innymi dlatego, że oddziałuje na różne zmysły, jest przystępne w odbiorze, naładowane odpowiednimi emocjami i pozwala na przekazanie wielu komunikatów w krótkim czasie.
Czy można nakręcić wideo do Internetu dla swojej marki samodzielnie? Jasne, są takie formy, które możesz spokojnie przygotować we własnym zakresie, nawet jeśli nie masz w tym temacie żadnej wiedzy czy doświadczenia. Kanałem, w którym amatorskie nagrania sprawdzają się znakomicie jest na przykład Instagram, a konkretnie format Stories. Te 15-sekundowe treści, które znikają po 24 godzinach pozwalają, na przykład, na bieżące relacjonowanie życia firmy czy odsłanianie kulis powstawania produktu. W tym przypadku wideo kręcone telefonem jest wręcz mile widziane, bo podbija autentyczność przekazu.
Inaczej jest z wideo do Internetu, które wykorzystuje się do płatnych reklam czy na stronę internetową. Tu jakość ma ogromne znaczenie, bo odbiór materiału przekłada się bezpośrednio na wizerunek Twojej marki. Mało profesjonalne materiały filmowe mogą więc wywołać efekt przeciwny do zamierzonego – zniechęcić do zakupu.
Jeśli już zdecydujesz się na zlecenie stworzenia wideo do Internetu profesjonalistom, musisz zastanowić się, co najlepiej sprawdzi się dla Twojej marki. Oto kilka popularnych rodzajów.
-
Video explainer
Jeśli oferujesz złożony produkt, skomplikowaną usługę czy rozbudowaną aplikację to pomyśl o przygotowaniu video explainera. To prosta animacja, zazwyczaj 2D, która w niedługim czasie podaje jak na tacy wszystkie niezbędne informacje. Takie rozwiązanie doskonale sprawdza się w sytuacji, kiedy klientów próbujących zapoznać się z Twoją ofertą na stronie www dopada często zniechęcenie lub utrata zainteresowania. Mało kto lubi przedzierać się przez zawiłe opisy. A informacje przekazane w wizualnej formie są bardziej przystępne i łatwiejsze do zrozumienia.
PRZYKŁAD: Saas Manager
-
Film produktowy
Klient robiący zakupy online nie może dotknąć produktu a tym samym nawiązać z nim pewnej więzi. Aby podjąć decyzję o zakupie, potrzebuje znacznie więcej informacji i bodźców. Odpowiednio przygotowany film produktowy skraca ten dystans i pozwala na wywołanie konkretnych emocji u odbiorcy. Poza tym produkt przedstawiony w atrakcyjnej wizualnie formie po prostu wzbudza zaufanie.
PRZYKŁAD: Rondo – Ruut X
-
Filmy contentowe
Chcesz skutecznie wzbudzić chęć posiadania produktu u swoich odbiorców? Pokaż, jak świetnie się z niego korzysta. Dzięki wideo możesz zainspirować odbiorcę do wykorzystania produktu, zaprezentować, w jaki sposób może go używać i jak dobrze działa.
PRZYKŁAD: Aviko – Sweet potato fries
Popularnym przykładem wideo do internetu jest też merytoryczny vlog w odcinkach. Za pomocą tego formatu możesz regularnie dostarczać swoim klientom wartościowe treści, jednocześnie edukując ich i wzmacniając swój wizerunek eksperta w branży. Co prawda do przygotowania takiego materiału nie musisz zatrudniać ekipy filmowej, ale warto choćby skorzystać z konsultacji z kimś, kto zna się na rzeczy. To ważne, aby Twój vlog był odpowiednio oświetlony, kadr dobrze dobrany a Twój głos słyszalny.
PRZYKŁAD: Więc chodź, pomaluj mój film, czyli czym jest kolor korekcja?
-
Storytelling
Ludzie uwielbiają opowieści. Wiesz, że za pomocą wideo możesz wciągnąć swoich odbiorców w historię, od której nie będą chcieli się oderwać? Wideo storytelling porusza emocje, bawi lub wzrusza. A w to wszystko, tylko koniecznie dyskretnie, może być wpleciona Twoja marka.
PRZYKŁAD: Euro Styl – Perspektywa Adama
To rozwiązanie sprawdza się nawet w przypadku pozornie mało ciekawych produktów, jak na przykład… alternator samochodowy 🙂
PRZYKŁAD: AS-PL – Alternator Love Story
To tylko kilka ogólnych przykładów, mógłbym wymieniać ich jeszcze wiele. Każdy kanał dystrybucji treści, rodzaj produktu czy usługi oraz cechy grupy docelowej mogą przyczyniać się do generowania kolejnych pomysłów. Wideo do Internetu daje nieskończone pole dla kreatywności, ogranicza nas tylko wyobraźnia.
#samnektar by Mateusz Jemioł/Wpis gościnny znajomego naszej pasieki