beeffective
x-blurred-gfx
bee-blurred-gfx

Wciśnij Live Photo

Live Photo to format posta na Facebooku łączący grafikę i video. Od standardowego video, które też rozpoczyna się statycznym ujęciem, odróżnia go przede wszystkim sposób odtwarzania. Przejście do trybu video wywoływane jest ciągłym dotknięciem ekranu palcem. ?

Przygotowanie tego formatu wymaga użycia aplikacji intoLive (iPhone). Po zaimportowaniu składników post pojawi się na fanpage’u od razu, natomiast nim zacznie prawidłowo działać, minie kilka minut (zazwyczaj są to dwie minuty). Tworzenie postów Live Photo wymaga czujności, ponieważ podgląd pokazuje w sposób statyczny także plik video i łatwo wówczas pomylić kolejność plików.

?Aby odbiorca nie przegapił Twojej interaktywnej zabawy, należy przygotować grafikę startową z piktogramem symbolizującym odcisk palca (piktogramy dostępne są z poziomu aplikacji). Alternatywnie można z poziomu aplikacji dodać ikonę obrazującą przycisk/guzik/włącznik.
?Grafiki Live Photo automatycznie oznaczone są w prawym dolnym rogu okrągłym symbolem, jednak nie jest on jeszcze dostatecznie rozpowszechniony wśród użytkowników. Dodatkową motywacją do przytrzymania ekranu może być komunikat tekstowy w stylu: „Dotknij/Tapnij ekran na swoim telefonie i zobacz…”. Idealnie, gdyby takie wezwanie do działania było dostosowane do kontekstu naszego kreatywnego pomysłu.
?Po uruchomieniu, video nieco się powiększa (ok. 10%), zatem jeżeli istotne elementy projektu (takie jak tekst) pierwotnie zostały umieszczone blisko krawędzi, to lepiej przesunąć je w stronę centrum kadru. Format Live Photo dopuszcza różne proporcje materiałów. Podgląd nie wyświetla w całości plików o proporcjach wertykalnych, zatem najbezpieczniej jest stosować kwadratowe kadry.
?Cechą Live Photo jest ten sam element, który stanowi klucz całej zabawy. Trzymając palec przyciśnięty do ekranu, możesz zasłonić sobie wyświetlany materiał, zatem najważniejsze jest umiejętne rozmieszczenie elementów video, mających charakter informacyjny.
?Live Photo działa wyłącznie na platformie mobile. Nie byłoby to problemem, gdyby nie fakt wyświetlania się grafiki statycznej na wszystkich platformach, co oznacza iż pozostali użytkownicy nie zobaczą video. Rozwiązaniem jest czytelne CTA, wskazujące na specyfikę opublikowanego postu, chociaż niektóre fanpage’e zamieszczają dodatkowe wyjaśnienia w treści postów.

?Pamiętaj, że Live Photo będzie działało tylko, gdy dodasz je z poziomu aplikacji FB. Po załadowaniu zdjęcia należy odznaczyć nieaktywny z automatu znaczek Live (na dole grafiki). Dodane przez menedżera stron będzie nieaktywne. Mimo pewnych minusów, Live Photo jest formatem godnym polecenia. Jeśli wymyślisz kontekst błyskotliwie łączący grafikę z video, możesz mieć pewność wywołania efektu „WOW” wśród Twoich odbiorców, za co na pewno odwdzięczą się zaangażowaniem.

Zobacz nasze przykłady Live Photo:
1. Esotiq: http://bit.ly/live_photo_esotiq
2. Lactima: http://bit.ly/live_photo_lactima

Czytaj więcej: https://support.apple.com/pl-pl/HT207310
#samnektar by Wiesław Teofilak/Beeffective Team