Umieszczaj brandowe GIFy w InstaStories
Czy wiesz, że możesz zaprojektować swoje brandowe gify w InstaStories?
Własne naklejki z pewnością urozmaicą i ujednolicą Twoje relacje, stanowiąc charakterystyczny element komunikacji wizualnej. Świetnie odpisała to Klaudia, ale link do tej ciekawostki znajdziesz na końcu wpisu 🙂
Dziś zajmę się omówieniem cech dobrych GIFów i przedstawię ich specyfikację techniczną pod kątem Stories.
Własny GIF na Instagram
Krok 1 – Załóż konto na GIPHY
Publikowanie własnych GIFów jest ściśle powiązane z kontem marki na portalu giphy.com.
Konto musi zostać zweryfikowane jako firmowe, a zgłoszenia dokonasz, wybierając: Support – GIPHY For Brands And Artists – Apply for a Brand Channel.
Powinieneś zadbać o swój profil na GIPHY. Jeśli upublicznisz konto, stanie się ono wizytówką, mogącą kierować do innych profili społecznościowych marki.
Krok 2 – Tagi i hasła brandowe
Aby GIF pojawił się w InstaStories musi być przesłany za pomocą opcji „Naklejka”, a nie jako zwykła animacja. Przesyłając naklejki na GIPHY, pamiętaj o ich tagowaniu. Hasła muszą bezpośrednio odnosić się do brandu, powinny też czytelnie odzwierciedlać tematykę animowanego obrazu. To ułatwi Tobie, fanom marki i przypadkowym użytkownikom odnalezienie ich.
Jak rekomenduje portal GIPHY, skuteczna animacja GIF powinna być: prosta, przyciągająca wzrok i zabawna. Poza logotypem wykorzystuj posiadane elementy identyfikacji wizualnej. GIF można stworzyć przy użyciu nawet jednej grafiki, ważne aby nadać jej wyrazisty ruch.
Krok 3 – narzędzia
Animację zaprojektujesz np. przy użyciu programu Photoshop (Panel: Okno – Animacja). Animowana naklejka, stworzona z myślą o InstaStories, musi spełniać kilka warunków technicznych:
Minimalne wymiary obszaru roboczego to 500×500 px. Najważniejsze, by GIF miał proporcje kwadratu.
Obowiązuje profil kolorystyczny RGB.
Musisz zachować przynajmniej 20% przezroczystego tła w stosunku do materiałów animowanych.
GIF stwórz z uwzględnieniem tzw. przezroczystości.
Eksportując animację, ukryj warstwę z tłem i wybierz kanał Alfa. Dzięki temu animacja nie będzie posiadała tła, co zwiększy możliwości (zgrabnego optycznie) łączenia jej z bazowym materiałem w InstaStories.
Wskaż opcję Odtwarzanie w pętli, by GIF nie zatrzymał się po wyświetleniu jednej sekwencji.
Naklejki GIF pomogą nadać relacjom indywidualny charakter. Przy okazji sygnalizują profesjonalizm komunikacji na Instagramie, ponieważ opublikowanie ich wymaga szeregu specjalistycznych zabiegów.
Krok 4 – Zostaw po sobie ślad!
Jeśli szukasz inspiracji, pokazujących praktyczne wykorzystanie naklejek w InstaStories, zacznij obserwować nasz profil na Instagramie: @beeffectivepl , albo zajrzyj do Nektaru o InstaStories Klaudii, która błyskotliwie opisała to w swoim tekście.
#samnektar by Wiesław Teofilak/ Beeffective Team