Stwórz zoptymalizowane formaty reklamowe
Tomek Piotrowski jakiś czas temu pokazywał możliwości, jakie daje narzędzie Auto Optimized Ads w Fasttony.es. Teraz także Facebook udostępnił narzędzie, które pozwala w podobny sposób testować formaty reklamowe poprzez rożne zestawianie poszczególnych elementów danej kreacji.
Teraz także Facebook udostępnił narzędzie, które pozwala w podobny sposób testować formaty reklamowe poprzez rożne zestawianie poszczególnych elementów danej kreacji. Dynamiczny materiał reklamowy, bo o nim mowa, jest dostępny z poziomu szybkiego kreatora. Pozwala wprowadzić poszczególne elementy reklamy (obrazy,opisy, tytuły, przyciski CTA) i wyświetla różne kombinacje tych elementów w poszczególnych grupach odbiorców.
Dynamiczne materiały reklamowe są obecnie dostępne dla celów: Ruch, Konwersje oraz Instalacje aplikacji. Jak stworzyć materiał dynamiczny w Menedżerze Reklam?
?Kliknij przycisk Utwórz.
?Jeżeli korzystasz z nowego Menedżera Reklam, utwórz kampanię przy użyciu szybkiego kreatora. Do dynamicznych materiałów reklamowych nie ma obecnie dostępu z poziomu klasycznego kreatora reklam.
?Utwórz nową kampanię z jednym z wyżej wymienionych celów: Ruch, Konwersje, Instalacje aplikacji.
?Utwórz nowy zestaw reklam- tak jak zawsze.
?W przypadku powielania zestawu reklam nie możesz powielić zestawu, który ma reklamy z niedynamicznymi materiałami.
?Wybierz Zapisz wersję roboczą.
?Na poziomie zestawu reklam będzie widoczna opcja korzystania z dynamicznych materiałów reklamowych. Kliknij pole przy pozycji dynamicznego materiału reklamowego.
?Uzupełnij pozostałe pola na poziomie zestawu reklam. Stwórz wersję roboczą kampanii.
?Na poziomie reklamy możesz utworzyć nową reklamę. Zobaczysz możliwość dodania do niej wielu zasobów.
?Maksymalna liczba zasobów, które możesz wykorzystać to 30.
?Dodaj parę kreacji, klikając opcję Wybierz obrazy. Aby dodać kilka filmów, kliknij opcję Film/pokaz slajdów.
?Nie można tworzyć mieszanych zestawień z obrazami i filmami.
?Dodaj kilka części tekstu, nagłówków i opisów, klikając opcję Dodaj. Następnie dodaj kilka przycisków CTA.
? Po dodaniu wszystkich zasobów, możesz podejrzeć różne warianty reklamy w sekcji Podgląd.
Gdy zakończysz edycję poszczególnych elementów kampanii, możesz ją od razu opublikować lub zapisać w wersji roboczej i wrócić do niej później. Dzięki kreacjom dynamicznym zyskujesz czas: nie musisz tworzyć kolejnych reklam od zera. Dodajesz poszczególne zasoby, które mechanizm sam ze sobą zestawia. Po zakończonej kampanii zyskujesz wartościowy materiał do analizy i wniosków.
Narzędzie kreacji dynamicznych idealnie sprawdza się w kampaniach dla naszego Klienta, marki home&you, którą wspieramy w sprzedaży produktów w sklepie online.
Jeśli masz na co dzień problemy z podjęciem decyzji, jakiej grafiki użyć, czy jakie copy wpisać jako tekst reklamy, użyj dynamicznych kreacji – wtedy zadecydują Twoi odbiorcy. Życzymy udanego testowania!
Czytaj więcej: http://bit.ly/kreacje_dynamiczne
#Samnektar by Mateusz Moroz/Beeffective Team