Słuszna koncepcja kreatywna
Ten rok jest dla Beeffective bardzo interesujący. Po pierwsze dlatego, że obchodzimy 7 rok działalności. Po drugie cały czas poszerzamy nasze agencyjne grono o kolejne super osobistości. Przez ostatni rok przygotowaliśmy dla naszych Klientów grubo ponad 2500 grafik, formatów wideo oraz kreacji reklamowych do performance marketingu. Nasz dział graficzny rośnie w siłę, ale nie chodzi tylko o podejście ilościowe. Rozrastamy się przede wszystkim jakościowo. No i fajnie, myślę sobie. Droga, którą obraliśmy jest wyboista, ale jednak prowadzi nas do celu. Cytując klasyka: “To jest słuszna koncepcja”. Najlepsze jednak jest to, że zespołowo tak wypracowaliśmy procesy, że możemy korzystać z całego potencjału naszej kreatywności. I nie chodzi tylko o wewnętrzną potrzebę satysfakcji zawodowej, ale przede wszystkim o to, co możemy proponować naszym aktualnym i przyszłym Klientom. Udana koncepcja kreatywna to cel, do którego codziennie dążymy.
Dlaczego o tym wspominam? Bo dzięki procesom koncepcyjnym wskoczyliśmy na wyższy poziom jako agencja marketingowa i możemy oferować klientom pomysły kreatywne, które sprzedają. Pozwól, że przybliżę Ci zasady, którymi się kierujemy przy realizacji takich projektów.
Koncepcja kreatywna – jak to się dzieje?
Załóżmy, że jesteś naszym Klientem. Spotykamy się. Ty przychodzisz z potrzebami, celem i bagażem doświadczeń. My natomiast z doświadczeniem, trendami i know-how. Czas pogadać. Z naszej strony robimy porządny research, spotykamy się na warsztatach i razem z Tobą definiujemy wyzwania. Potem wracamy do biura, zbieramy zespół speców z Beeffective i zaczynamy generować pomysły na kilku burzach mózgów. To tu zaczyna się etap, który tygryski (graficy) lubią najbardziej. Gdy dochodzimy do sedna, a pomysły zaczynają się klarować, przechodzimy do kreacji. Na tym etapie odrzucamy skrajności, testujemy koncepcje, rozciągając je niczym gumę do żucia. Jak nie pęka, działamy.
Od planu do czynu
No dobra, ale co to znaczy, że działamy? Wytłumaczę to na przykładzie projektu dla marki Bayer. Trudny temat, bo zdrowotny, a do tego realizowany dla giganta farmaceutycznego. A przed nami pusta kartka… Jak żyć? Odważnie. Mamy na to sposób.
Jako projektant wypracowałem mechanizm, który pomaga mi przy projektowaniu i wdrażam go również w zespole. Najważniejsze jest to, żeby wyznaczyć sobie pewną określoną przestrzeń kreatywną. To swoiste ramy których z założenia nie przekraczam. Takie podejście porządkuje myśli i skupia nas na celu, a więc użyteczności. W przypadku firmy Bayer pomysł przebiega po kolei od: zdrowia → przez encyklopedię → do rycin. Do tego ubieramy całość w nowoczesność i przyjazność → jasne kolory i proste kształty. Powstaje nowa koncepcja kreatywna. Tylko tyle i aż tyle. Jak mawiają, starannie przemyślane idee zawsze wydają się proste.
W prostocie siła
Pod pozorną prostotą kryje się siła. Ostatnio mieliśmy frajdę przy opracowywaniu koncepcji kreatywnej dla marki Trefl. Przerobiliśmy kilka naprawdę sensownych i owocnych burz mózgów. Powstało kilka koncepcji. Klient wybrał jedną z nich. Jednak proces dotarcia był skomplikowany. Ktoś mógłby powiedzieć, że koncept jest prosty. Ale jak w dzisiejszych czasach zaangażować odbiorcę? Oto jest wyzwanie! Uruchomiliśmy nasz proces kreatywny.
Nie chodzi tutaj nawet o odsłonę graficzną, która zawsze, naszym zdaniem, powinna być na najwyższym poziomie, ale o holistyczne myślenie treścią, a dopiero potem dobranie odpowiednich formatów. Dlatego zdecydowanie więcej tu reels’ów i wideo, niż statycznych kwadratów na Facebooka.
Koncepcja kreatywna w dynamicznym świecie digitalu
Świat digitalu wciąż się zmienia, więc my również, pracując nad pomysłami kreatywnymi, mamy w obowiązku brać nowe trendy pod uwagę. TikTok całkowicie poprzestawiał pionki na marketingowej szachownicy, a czuję w kościach, że to dopiero początek. „Wszystko płynie”, jak słusznie zauważył znany myśliciel z Efezu, a my wolimy złapać wiosło w rękę niż dryfować w kapoku. Czasami również pod prąd. Im więcej bowiem razy staniemy w poprzek i, jak zawsze w naszym teamie kreatywnym, zaczniemy myśleć nieszablonowo, tym lepiej. Jesteśmy z tego dumni i nie zmienimy tego! Słuszna koncepcja kreatywna dla Twojej marki to wyzwanie, którego chętnie się podejmiemy.
#samnektar by Maciej Goś/Beeffective
Odezwij się do nas, jeżeli szukasz wsparcia przy tworzeniu koncepcji kreatywnej dla swojej marki!