PUBLIKUJ POSTY W WIZYTÓWCE GOOGLE
Jeżeli wydaje Ci się, że należy regularnie publikować posty na Facebook’u to wiedz, że Google również oczekuje od Ciebie systematycznego wrzucania postów i to przynajmniej raz w tygodniu. Gdzie można je zobaczyć i po co w ogóle umieszczać je w Google? O tym w dzisiejszym wydaniu cyklu #samnektar.
Założenie wizytówki Google Moja Firma jest jedną z pierwszych rzeczy, które osoba odpowiedzialna za marketing powinna zrobić, zaraz po utworzeniu strony internetowej. Jest to jeszcze ważniejsze, jeżeli zajmujesz się prowadzeniem biznesu lokalnego, np. punktu usługowego lub restauracji. Zdarza się, że w tym obszarze wręcz rezygnuje się ze strony www, na rzecz fanpage’a na Facebooku. To tam oczekujemy aktualnego menu i najnowszych informacji na temat usług. Aktualnie, również Google daje możliwość zbudowania podstawowego ekosystemu do komunikacji poprzez wizytówkę Google Moja Firma. Podpowiadamy, jak to wykorzystać w różnych branżach.
Google Moja Firma
Wizytówka w Google daje możliwość ekspozycji na hasło brandowe w wyszukiwarce. Jest to szczególnie istotne, gdy nazwa naszej marki jest wykorzystywana przez naszych dystrybutorów, a nam zależy na widoczności. Żeby sprawdzić, ile osób realnie przechodzi przez naszą wizytówkę, warto pod przycisk kierujący do strony internetowej dodać link UTM. Wtedy w Google Analytics zobaczymy dokładne przejścia z tego narzędzia.
Aby założyć wizytówkę, należy wejść na stronę: https://www.google.com/intl/pl_pl/business/. Przygotuj się też na weryfikację swoich danych, poprzez klasyczną kartę pocztową, która zostanie dostarczona pod adres wskazany przy rejestracji.
Dostęp do panelu otrzymujemy od razu, ale aby cokolwiek było widoczne dla szerszego grona, musimy poczekać na weryfikację. Warto o ten element zadbać jeszcze przez startem działalności, ponieważ proces zajmuje 15 dni.
Posty w Google
Wpisy Google są widoczne zaraz pod „Stroną główną” wizytówki i mogą dotyczyć Produktów, Ofert, Wydarzeń lub być klasycznym postem, pokazującym, co u nas słychać. Na wizytówce, dla internautów poszukujących o nas informacji, poniżej będą się od razu pojawiać najważniejsze informacje o firmie.
Produkty w wizytówce Google
Jeżeli wydawało Wam się, że pokazywanie swoich produktów na pierwszej stronie wyszukiwania wymaga skorzystanie z Google Merchant Center, to pamiętajcie, że z pomocą przychodzi również wizytówka. My skorzystaliśmy z tej funkcji pracując dla jednego z naszych Klientów, odpowiedzialnego za taras widokowy w Gdańsku w kompleksie Olivia Business Center. Już z poziomu wyników wyszukiwania, daliśmy możliwość przejścia internautów do systemu sprzedażowego.
Nawet jeżeli Twoja firma nie sprzedaje bezpośrednio online, dodając produkt możesz zdefiniować CTA na „Zadzwoń teraz” lub „Więcej informacji”. Nie zawsze „Kup”, czy „Zamów online”, jest najlepszym rozwiązaniem.
Oferty Google Moja Firma
Drugim rodzajem postów są oferty terminowe (nawet te zawężone godzinowo). Idealne rozwiązania dla Happy Hours w restauracjach czy klubach.
Posty Google, czyli wpisy co u nas słychać
Wpisy, czyli najbardziej uniwersalny format, to miejsce, które możemy dowolnie zagospodarować. W Beeffective wykorzystujemy ten format do tego, by już z poziomu wyszukiwarki pokazywać ostatnie poradniki z cyklu #samnektar.
Na co należy zwrócić uwagę ?
- Teoretycznie możemy dodawać zdjęcia w kwadracie, ale podgląd wpisu jest w kadrze poziomym, więc lepiej zachować właśnie taki format.
- Kluczowe we wpisie jest pierwsze 80 znaków, więc od razu wyjaśnij, co internauta zobaczy po kliknięciu.
- Dodaj przycisk CTA, który zachęci do przejścia na Twoją stronę.
- Dodając link do posta, zawsze pamiętaj o parametrach UTM, o których wspominałam już wyżej.
- Publikuj nie rzadziej niż raz na tydzień, ponieważ standardowe posty Google, są eksponowane pod wizytówką 7 dni.
Jeżeli w krótkim czasie opublikujesz większą liczbę postów, na wizytówce pojawi się karuzela umożliwiająca zapoznanie się z wszystkimi wpisami.
Wydarzenie, jako Google post
Osobno wyszczególnione w wizytówce wydarzenia, z uwypuklonym tytułem, mogą przenosić użytkownika z wyszukiwarki w dowolne miejsce. Warto zadbać tutaj o dobre CTA, np. „Zarejestruj się”. Wydarzenia mogą być ustawione z większym wyprzedzeniem i nie znikają nawet po upływie 7 dni. Co ważne – są eksponowane do dnia, w którym event ma miejsce, a następnie przenoszone do „Archiwum”. Takie rozwiązanie będzie idealne dla lokali, gdzie zapraszamy artystów i gości specjalnych. My użyliśmy tej funkcji, by osoby szukające informacji o Beeffective zaprosić na warsztaty z LinkedIn, które prowadziliśmy w ramach konferencji Pipeline Summit w Gdyni.
Google Posts dostępne są również w wizytówce z poziomu mobilnego, jednak na razie dość mocno ukryte. Niemniej jednak ekosystem, który powstał w ramach Google My Business, to doskonała alternatywa dla mniejszych firm. Zapewnia widoczność w wyszukiwarce, daje możliwość zbierania opinii, prezentacji menu, produktów, publikacji ofert i wydarzeń specjalnych. Czy właśnie nie te potrzeby wielu restauracji spełnia Facebook’owy fanpage?
Dla większych firm jest to miejsce, gdzie zaraz po zapytaniu skierowanym do wyszukiwarki, możemy szerzej się przedstawić i zaprezentować swoje produkty.
Zasada, której musimy przestrzegać, rozpoczynając przygodę w Google Posts, jest uniwersalna dla całej komunikacji. Musimy prowadzić ją regularnie!
#samnektar by Anna Skóra/Beeffective Team