beeffective
x-blurred-gfx
bee-blurred-gfx

Prowadź skutecznie przez lejek sprzedażowy

SamNektar Beeffective

O tym, że sprzedaż w internecie nie następuje po pierwszym kontakcie z reklamą, wiedzą wszyscy, którzy badają ścieżki konwersji poprzez Google Analytics. Jak zaprojektować lejek sprzedażowy, czyli ścieżkę klienta, by zakończyła się kupnem Twojego produktu lub skorzystaniem z Twojej oferty?

Opracuj skuteczny lejek sprzedażowy i na każdym poziomie dobieraj narzędzia, które pozwolą przesunąć potencjalnych nabywców do kolejnego etapu. Są to zasady uniwersalne i dotyczą sprzedaży nie tylko w kanale internetowym.

Świadomość

Celem etapu pierwszego jest przyciągnięcie potencjalnego klienta i skupienie jego uwagi. Tu najlepiej sprawdza się zasada „Content is the king”.
1. Postaw na dobre zdjęcia, ciekawe artykuły i treści, które nie reklamują Ciebie wprost, a na pewno zainteresują osoby z grupy docelowej, którą założyłeś. Stawiaj na działania szerokiego zasięgu. Im większa grupa osób dowie się o istnieniu Twojej firmy na tym etapie, tym większa grupa skorzysta z Twoich usług.
2. Pamiętaj o personal marketingu. Mów o tym, czym się zajmujesz zawodowo w social mediach. Nawet nie wiesz, ile osób spośród Twoich followersów to potencjalni klienci.
3. Na tym etapie z pomocą przyjdą Ci działania SEO, zwiększające widoczność Twoich treści w wyszukiwarce oraz reklama Facebook Ads nastawiona na zasięg.

Zainteresowanie

Twój potencjalny klient wie, że Twoja firma istnieje i oferuje produkty lub usługi z pewnego zakresu, ale czy to znaczy, że wie jakiej jakości powinien się spodziewać? Ten etap służy do spozycjonowania oferty w półce cenowej z konkretnym zakresem.

  • Postaw na dobrą prezentację Twoich usług. Jeśli czujesz się na siłach, możesz spróbować poprowadzić webinar lub prelekcję na konferencji, pomyśl o publikacji case studies, raportów branżowych lub infografik.
  • To jest moment, kiedy klient może przejrzeć Twoje profile społecznościowe. Zadbaj, by wizytówki na Facebooku, Instagramie i LinkedIn prezentowały Twoją firmę we właściwy sposób .

Rozważanie zakupu i analiza

Aby wzbudzić zaufanie, postaraj się przedstawiać spersonalizowane oferty.

  • Nie zapominaj o remarketingu. Na tym etapie powinieneś być obecny i aktywnie przypominać o swojej ofercie. Rozważ dedykowaną ofertę rabatową lub czasową wersję testową.
  • Pamiętaj, że klient będzie przeglądał konkurencję. Zadbaj o kampanię Google Ads. To jest moment, żeby przywrócić klienta na ścieżkę, która prowadzi do zakupu u Ciebie.

Podjęcie decyzji w lejku sprzedażowym

Wydaje Ci się, że klient już chce zacząć współpracę? Ułatw mu to!

  • Na tym etapie często zawodzą źle zaprojektowane strony, które zbyt długo się ładują lub wymagają wypełnienia wielu pól w formularzu. W kontaktach biznesowych, gdy klient zbyt długo czeka na zlecenie lub telefon potwierdzający spotkanie, może zniecierpliwiony zwrócić się do konkurencji.

Sprzedaż

Moment ekscytujący dla osoby nabywającej produkt, jak również dla samego sprzedawcy.

  • Zadbaj, by to spotkanie złączyło Was na dłużej. Pochwal się publicznie o rozpoczęciu współpracy, prześlij maila, który potwierdza jak ważny jest dla Ciebie Twój partner biznesowy. Każdy zadowolony klient może zwiększyć świadomość Twojej marki, a na tym zależy nam zawsze. Lejek może być wykorzystany w działaniach B2B oraz B2C, a jego odpowiednia analiza przekłada się na efekty.

W naszej pracy skuteczny lejek sprzedażowy wykorzystujemy w projektach, które prowadzimy dla Škoda Plichta oraz Wsaib Gdynia.
Czytaj więcej: http://bit.ly/2GVBcEr

#samnektar by Anna Skóra/Beeffective Team