Profesjonalny profil firmowy na Facebooku
Facebook, jako największa na świecie platforma społecznościowa, to potężne narzędzie marketingowe! Może przyczynić się do zwiększenia rozpoznawalności Twojej marki i wzrostu sprzedaży oferowanych przez Ciebie produktów i usług. Posiada wiele możliwości i narzędzi, dzięki którym miliony małych i dużych firm, kontaktuje się ze swoimi aktualnymi, jak i potencjalnymi klientami. Dzięki Facebookowi możesz rozwinąć swoją firmę i nawiązywać trwałe relacje z użytkownikami, gdziekolwiek jesteś. Warto pamiętać o tym, że profil firmowy na Facebooku to internetowa wizytówka Twojej firmy i wymaga regularnej aktualizacji. I nie mam tutaj na myśli regularnie publikowanych treści, bo to temat na osobny artykuł, ale te elementy, które należy uzupełnić, by profil firmowy wyglądał profesjonalnie. Na co więc należy zwrócić uwagę?
Nazwa profilu firmowego
To adres Twojej firmy, który powinien dokładnie odzwierciedlać zawartość profilu. Do dyspozycji masz aż 75 znaków, dzięki którym możesz nie tylko przedstawić nazwę swojej firmy, ale powiedzieć innym użytkownikom, nieznającym jeszcze Twojej marki, czym dokładnie się zajmujesz i czego mogą spodziewać się po wejściu na profil. Masz dostosowany adres URL na Facebooku? Jeśli nie, to koniecznie nadaj swojemu profilowi unikalną nazwę!
Zdjęcie profilowe i zdjęcie w tle
Te dwa elementy profilu działają na zasadzie pierwszego wrażenia. Albo zachwycą odwiedzających od samego początku, albo na samym starcie zniechęcą do dalszego przeglądania strony. Zdjęcie profilowe powinno przedstawiać logotyp brandu lub wartościowy element identyfikacji wizualnej, który kojarzony jest z Twoją marką. Całość powinna być prosta i wprost nawiązująca do Twojej marki.
Zdjęcie w tle (Cover photo) jest natomiast tym elementem profilu, który powinien odpowiednio przywitać użytkownika i zachęcić do zapoznania się z resztą treści dostępnych na stronie. Zamiast zwykłej grafiki lub zdjęcia, warto zastanowić się nad stworzeniem animacji. Najlepiej takiej, która będzie odzwierciedleniem esencji marki. Nie zapomnij również o zachowaniu kolorystyki zgodnej z jej identyfikacją. Specyfikacja obu elementów kształtuje się następująco:
Zdjęcie profilowe: 700 × 700 px w formacie PNG. Pamiętaj, że zostanie ono przycięte do okrągłego kształtu.
Zdjęcie w tle: 1920 × 730 px w formacie PNG. Grafika na Facebooku zostanie przeskalowana do rozmiaru 820 × 312 px, zaś na urządzeniach mobilnych – wykadrowana centralnie do wymiaru 640 × 360 px.
Animacja: 1920 × 730 px w formacie MP4, przeskalowana do rozmiaru 820 × 312 px, zaś na urządzeniach mobilnych wideo zostanie wykadrowane centralnie do wymiaru 640 × 360 px.
Należy uważać, by poza tym obszarem nie znajdowały się istotne elementy kreacji.
Przycisk do strony
Czy wiesz, dokąd prowadzi przycisk umieszczony pod cover photo? Warto to sprawdzić i wybrać najodpowiedniejszy. Chcesz dodać nowe CTA w tym miejscu? Przemyśl, jaki dzwonek do „internetowych drzwi” Twojej firmy najbardziej będzie tutaj pasował.
Our Story
To idealne miejsce do opowiedzenia krótkiej historii Twojej firmy i przedstawienia najważniejszych punktów czy produktów, jakie oferujesz. Kiedy ostatnio ją aktualizowałeś? Często zapominamy o tym obszarze, a warto zawrzeć w nim te informacje, którymi warto się pochwalić. Dodaj w swojej historii dodatkowe zdjęcia, linki z UTM i pamiętaj o głównej grafice, które powinna być spójna z pozostałymi kreacjami graficznymi na profilu.
Grafik Opisu (Our story) to: 1500 × 888 px z widoku profilu. Po otwarciu zostanie przycięta o 250 px w swojej dolnej części, dlatego należy o tym pamiętać podczas jej przygotowywania.
Informacje o stronie
W tym miejscu możesz dodatkowo przedstawić swoją firmę. Sprawdź, czy wszystkie informacje są aktualne i pamiętaj o opisie! To krótkie podsumowanie profilu, w którym możesz przedstawić działania firmy lub poinformować użytkowników o swoich produktach i usługach, dzięki czemu Twój profil firmowy będzie częściej wyszukiwany na Facebooku. Masz na to do 255 znaków. Sprawdź wpisane kategorie, dane kontaktowe, lokalizacje i inne informacje dostępne w informacjach o stronie.
Szablony i karty
Gotowe szablony z domyślnie przygotowanymi kartami idealnie sprawdzą się, jeśli cel biznesowy swojego profilu firmowego jest jasno sprecyzowany. Możesz również sam je dodawać i ustawiać wedle uznania. Karty umożliwiają przedstawienie Twoich produktów, usług i innych elementów na stronie takich jak: sklep, oferty pracy czy wydarzenia. Wybierz te, które będą odpowiednie dla Twojej strony firmowej na Facebooku i uzupełnij je wszystkimi niezbędnymi informacjami. Nie zapomnij o odpowiednich kreacjach graficznych, które nie tylko będą cieszyć oko odwiedzających Twoją stronę użytkowników, ale będą spójne z resztą profilu. Zastanawiasz się nad dodaniem sklepu do swojej strony firmowej na Facebooku? To nie takie trudne jak myślisz!
Treści na profilu
Nikt inny nie zna tak dobrze Twoich użytkowników, jak Ty sam. Dlatego warto przejrzeć ostatnie publikowane posty i sprawdzić, czy są one wystarczająco atrakcyjne dla fanów Twojej marki. Publikując treści na stronie firmowej, warto opierać się na paru wcześniej wyznaczonych liniach komunikacyjnych, które pozwolą Ci szczegółowo zaplanować harmonogram publikacji, aby całość profilu była nie tylko interesująca, ale i autentyczna, wyrazista i angażująca! Unikaj treści nadmiernie promocyjnych i zamiast tego twórz ciekawą narrację, która zainteresuje odbiorców. Warto również zachować spójność grafik, dodając odpowiedni szablon lub logotyp do publikowanych kreacji. Dzięki takim zabiegom Twoi użytkownicy łatwiej zauważą publikowane przez Ciebie treści, spośród tysiąca innych, które pojawiają się na Facebooku.
Platforma cały czas się zmienia, jest aktualizowana. Wielu użytkowników ma już dostępny najnowszy layout, który charakteryzuje się innymi wymiarami grafik oraz innym rozmieszczeniem poszczególnych sekcji na stronie. Warto więc śledzić nowo wprowadzane zmiany i na bieżące aktualizować swój profil, by nie pozostać w tyle! Jeśli potrzebujesz więcej przydatnych informacji dotyczących profilu Twojej firmy na Facebooku, wszystko znajdziesz je TUTAJ.
Pamiętaj! Profil firmowy na Facebooku to jedna z Twoich wizytówek i doskonałe miejsce do zbierania opinii oraz prowadzenia merytorycznej dyskusji z obserwującymi Cię użytkownikami. Warto zawsze o niego dbać i systematycznie robić porządki. A Ty, kiedy ostatni raz aktualizowałeś informację i grafiki na swoim firmowym profilu?
#samnektar by Magdalena Firfa/Beeffective