beeffective
x-blurred-gfx
bee-blurred-gfx
post cover image

Reklamy, które zwiększają liczbę klientów – Pozyskuj leady na Facebooku!

Pozyskuj leady na Facebooku

Pozyskiwanie danych kontaktowych osób zainteresowanych naszym produktem, czy usługą to prawdopodobnie drugi, po bezpośredniej sprzedaży, najistotniejszy cel, który możemy osiągnąć poprzez działania reklamowe w Internecie. Strategie i metody ich generowania składają się na całą osobną gałąź marketingu znaną jako Lead Generation. Jednym z narzędzi, które mogą ułatwić nam ich zdobywanie na Facebooku są reklamy typu Lead Ads. Zastanawiasz się, jak zwiększyć liczbę klientów? Przeczytaj ten tekst i dowiedz się, jak skutecznie pozyskiwać leady na Facebooku!

Dlaczego warto korzystać z Facebook Lead Ads?

Facebook jest najpopularniejszą platformą mediów społecznościowych na świecie. Aktywnych użytkowników liczymy w miliardach miesięcznie. W Polsce to wciąż dominująca platforma społecznościowa, wykorzystywana przez marki w codziennej komunikacji i gwarantująca szerokie zasięgi dla działań reklamowych. Reklamy na Facebooku to świetny sposób dla firm na generowanie leadów i przekształcanie ich w klientów. Kontakty pozyskane z reklamy mogą też być świetnym zasobem do stworzenia grup remarketingowych czy grup podobnych odbiorców.

Reklama na Facebooku może być czasochłonnym i kosztownym procesem. Przy tak wielu funkcjach i opcjach do wyboru czasami trudno określić, co jest warte swojej ceny, a co nie. W tym artykule przedstawimy kilka przydatnych wskazówek, jak oszczędzać budżet pozyskując leady na Facebooku bez poświęcania jakości.

Jak tworzyć reklamy, dzięki którym pozyskamy leady na Facebooku?

1. Wybór celu kampanii

Tworzymy nową kampanię w menedżerze reklam i jako cel kampanii wybieramy Pozyskiwanie kontaktów:

Wybór celu reklaowego_leady na Facebooku

2. Wybór metody pozyskiwania kontaktów

Kluczowe podczas tworzenia kampanii jest wybór metody, jaką pozyskujemy leady na Facebooku. Powinien być on zaznaczony na opcję Formularze błyskawiczne. Następnie wybór budżetu i dobór grup odbiorców pozostaje do kwestii indywidualnej.

Metoda pozyskiwania kontaktów_leady na Facebooku

3. Tworzenie formularza kontaktowego

Na poziomie Reklamy projektujemy pierwszą „warstwę” naszego Lead Adsa, którą tworzy się analogicznie do klasycznych reklam przenoszących na www. Możemy wykorzystać film lub grafikę, stworzyć karuzelę lub slideshow.

Jeśli pierwszy raz tworzymy ten typ reklamy, pod spodem znajdziemy przycisk pozwalający nam przygotować pierwszy formularz. Później znajdziemy tu wszystkie zrobione przez nas formularze:

Tworzenie formularza kontaktowego_leady na Facebooku

4. Wybór rodzaju formularza

Na wstępie możemy zdecydować o rodzaju formularza. Mamy dwie opcje. Większy wolumen oraz mocniejszy zamiar. Jeśli chcemy stworzyć formularz, który konwertuje wybieramy opcję “Większy wolumen”. Opcja ta sprawi, że osoba, która otworzy formularz po kliknięciu reklamy, nie będzie musiała wypełniać wszystkich danych. Facebook automatycznie wypełni za użytkownika pierwsze podstawowe dane, które są dostępne z profilu (najczęściej imię, nazwisko, adres e-mail użyty przy założeniu konta). O tym niżej.

Rodzaj formularza_leady na Facebooku

5. Dodawanie grafik i tekstu

Następnie mamy możliwość dodania grafiki (warto skorzystać z innej niż w pierwszej warstwie reklamy) oraz tekstu, który będzie zawierał kolejne argumenty przekonujące użytkownika, że właśnie mądrze „inwestuje” swoje dane kontaktowe.

Edycja graficzna i nagłówek formularza_leady na facebooku

6. Umieszczanie danych kontaktowych

Kolejnym krokiem są informacje, które pozyskujemy od wypełniającego. Możemy zaznaczyć kilka pól dotyczących danych kontaktowych, (np. imię, e-mail, numer telefonu, miasto, itp.) demografii (np. data urodzenia, płeć, itp.) lub dotyczących pracy (nazwa firmy, stanowisko, itp.). Wszystkie te pola są automatycznie uzupełnione, jeśli podaliśmy wcześniej tę informację na naszym profilu. Dodatkowo w opcji [+Dodaj pytanie] możemy zadawać własne pytania zarówno otwarte jak i pytania wielokrotnego wyboru.

Dane kontaktowe_leady na Facebooku

7. Polityka prywatności

Kolejny etap jest niezwykle istotny w kontekście RODO. Jesteśmy zobowiązani umieścić w tym miejscu link do naszej polityki prywatności. Opcjonalnie możemy dodać dodatkowe uwagi oraz zgody marketingowe. W przypadku tych ostatnich mamy możliwość zadecydowania czy są one obowiązkowe, aby przesłać formularz.

polityka prywatności_leady na Facebooku

8. Podziękowanie za przesłanie formularza

Na końcu pozostaje nam wypełnienie treścią ekranu z podziękowaniem za przesłany formularz. Możemy również umieścić link do witryny lub przycisk z numerem telefonu.

Szukasz specjalistów, dzięki którym skutecznie pozyskasz leady na Facebooku?

WAŻNE!

Jeśli nasz formularz Lead Ads ma na celu zebranie kontaktów, a następnie przenieść użytkowników do zewnętrznej strony np. do pobrania e-booka (lead magnet). Musimy umieścić link do miejsca docelowego, który nie może być plikiem. Tutaj może być użyty dedykowany landing page specjalnie stworzony pod potencjalnego klienta. Ważne, że musi być to strona docelowa, by tam móc faktycznie pobrać e-book. W tym miejscu świetnie sprawdzi się link z parametrami UTM, który ułatwi nam pracę podczas analizy kampanii.

thank you page_leady na Facebooku

9. Ustawienia formularza

Jeśli wszystko wypełniliśmy poprawnie zostaje nam opcja – Opublikuj. Następnie świeżo stworzony formularz możemy wykorzystać do kampanii Lead Ads. Zanim klikniemy Opublikuj bądź zapiszemy formularz jako wersję roboczą warto sprawdzić zakładkę “Ustawienia”. W tym miejscu polecam skonfigurować formularz na język polski oraz włączyć opcję Udostępniania → Otwarte.

Ustawienia formularza_leady na Facebooku

Ile kosztuje kampania pozyskująca leady na Facebooku?

Koszt prowadzenia kampanii reklamowej na Facebooku jest zależny od branży, naszej grupy odbiorców oraz (co często bywa kluczowe) od jakości lead magnetu jaki chcemy zaoferować w zamian za dane kontaktowe. Tutaj nie ma jednej kwoty za dane kontaktowe. Trzeba przeprowadzić kilka kampanii do podobnej grupy odbiorców, by mieć dane na podstawie których można założyć koszt kolejnej kampanii Lead Ads. W sieci można znaleźć ogólne dane, która przedstawiają koszt pozyskania leada w branży X na podstawie Y zebranych firm. Czy można odnosić się do takich wskaźników? Nie polecam.

Dla klienta B2B pozyskanie kontaktu w kwocie 250 PLN może być promocją, gdzie dla sklepu e-commerce nowy kontakt w tej samej kwocie oznacza szybką drogę do bankructwa.

Aspekt optymalizacji reklamy Lead Ads na Facebooku bywa długi, jednak finalnie często opłacalny.

Kiedy należy stosować różne strategie reklamowe, by skutecznie zbierać leady na Facebooku?

W przypadku promowania bardziej skomplikowanych produktów lub usług, wymagających dłuższego procesu decyzyjnego i lepszego poznania produktu, warto skierować je do osób, które były już na naszej stronie, ale nie zdecydowały się na pozostawienie danych. Taką taktykę z powodzeniem stosujemy poszukując nowych kontaktów dla naszych klientów.

Jeśli jednak oferta, która jest prostsza i skierowana do szerszego grona odbiorców, nic nie stoi nie przeszkodzie, żeby wykorzystać prostotę Lead Adsów i zachęcić do pozostawienia danych już w pierwszym punkcie styku z marką, którą promujemy.

#samnektar by Paweł Ciosk/Beeffective

Szukasz wsparcia w efektywnych działaniach w digitalu, które pozwolą rozwinąć Twój biznes?