beeffective
x-blurred-gfx
bee-blurred-gfx

Poznaj zmiany na Facebooku

Afera Cambridge Analytica, monitoring Messengera, zapisywanie nieopublikowanych filmów – lista ostatnich grzechów Facebooka jest długa. Nic więc dziwnego, że Zuckerberg robi wszystko, by odbudować nadszarpnięty wizerunek i odzyskać zaufanie swoich użytkowników. W tym celu w ostatnim czasie wprowadził serię zmian, które mają na celu przede wszystkim zagwarantowanie ochrony prywatności. 25 kwietnia został także ogłoszony nowy regulamin, a w nim wiele nowości, o których powinieneś wiedzieć. Zwłaszcza, że zmiany obejmą także profile biznesowe i konta reklamowe.

O czym powinieneś wiedzieć?

?Na trzy tygodnie przed wprowadzeniem nowego regulaminu Facebook ogłosił, że osoby zarządzające stronami z dużą liczbą obserwujących (nie wiadomo, jaka to liczba), będą dodatkowo weryfikowane. Platforma chce w ten sposób przeciwdziałać nieuczciwym praktykom. Facebook zapowiada, że będą widoczne takie informacje, jak np. zmiana nazwy strony.

?Pierwszą podstawową zmianą w regulaminie jest możliwość ingerencji w klauzulę o wykorzystywaniu danych w celach reklamowych. Nowy regulamin umożliwia Ci zarządzanie ustawieniami danych. Możesz odmówić przetwarzania Twoich danych osobowych w celach reklamowych. Możesz także nie zgadzać się na rozpoznawanie twarzy na zdjęciach.

?W związku z nieprawidłowościami Cambridge Analytica, odbywa się weryfikacja aplikacji zewnętrznych. Nastąpił ciąg ograniczeń w dostępie do aplikacji Facebooka. Nie ma już dostępu do listy gości oraz postów publikowanych w wydarzeniach. Zewnętrzne aplikacje dla grup będą musiały mieć zgodę administratora oraz zgodę od FB. API nie będzie udostępniało listy użytkowników oraz ich prywatnych informacji.

?Jeśli jesteś fanem Messenger Marketingu i korzystasz z jego dobrodziejstw na co dzień, będziesz zawiedziony. Facebook zablokował możliwość podłączania botów! Chce zweryfikować dotychczasowe zasady uruchamiania chatbotów. Nie wiadomo, kiedy ponowne podłączanie botów będzie możliwe. Z dobrych wiadomości: aktywne boty działają bez zmian.

?EDIT: Chatfuel właśnie ogłosił, że Facebook ponownie włączył możliwość podłączania botów.

?Tymczasowo zostało wyłączone szacowanie zasięgu w grupach odbiorców niestandardowych. Jeśli w swoim menedżerze reklam po prawej stronie nie widzisz szacunkowej grupy docelowej, nie jest to błąd Twojego konta. Opcja ta jest wyłączona do momentu stworzenia nowych zasad ochrony danych oraz zabezpieczeń mających chronić dane przed niewłaściwym zastosowaniem.

?W nowym regulaminie zostały zaktualizowane standardy społeczności. Masz teraz możliwość odwołania się od decyzji o usunięciu zamieszczonych treści. Wcześniej mogłeś to zrobić jedynie w przypadku blokady konta, strony lub grupy.

?Jeśli Twoja firma ma więcej lokalizacji niż jedna, będziesz musiał poczekać z wdrożeniem narzędzia Locations. Na razie niemożliwa jest integracja istniejących profili, nie można też samodzielnie wgrać pliku z lokalizacjami. Musisz zwrócić się o pomoc do Facebooka, który na własną rękę zweryfikuje i wdroży zmiany.

?Facebook w nowym regulaminie stworzył listę słów zakazanych. Za ich używanie będzie groziła blokada konta, a w niektórych sytuacjach nawet jego usunięcie. Jest to o tyle problematyczny zapis, że nie został określony dokładny kontekst zastosowania owych słów. Jeśli filtry będą działały z chirurgiczną precyzją, Twoje konto może zostać zablokowane za użycie słowa „głupi” w neutralnym kontekście.

Nowy regulamin Facebooka należy zaakceptować do 25 maja. Wtedy też wchodzą w życie nowe przepisy RODO. Bardzo prawdopodobny jest scenariusz, w którym użytkownicy, którzy nie zaakceptują regulaminu, stracą dostęp do swojego konta.

Czytaj więcej: https://www.facebook.com/communitystandards/introduction/
#samnektar by Marta Malik Ryl/Beeffective Team