beeffective
x-blurred-gfx
bee-blurred-gfx
post cover image

Poznaj nowe trendy w relacjach na Facebooku

Relacje na Facebooku to bardzo popularny sposób pokazywania efemerycznych treści, zyskujący coraz szersze grono zwolenników komunikacji w social media.

Udostępnianie relacji z Instagrama bezpośrednio na profile Facebooka jest już możliwe od dłuższego czasu. Natomiast wciąż rosnący potencjał tego typu publikacji spowodował, że Facebook wprowadził wiele dodatkowych opcji, dzięki którym można urozmaicać tego typu komunikaty.

Na jakie nowości przede wszystkim warto zwrócić uwagę?

Boomerangi – po ich utworzeniu możemy dodać nakładkę oraz dodatkowy efekt.

Ankiety – macie pytanie do swoich znajomych, czy fanów marki? Zadajcie je za pośrednictwem relacji.

Selfie – nowe filtry i maski, które zapewne znajdą szersze zastosowanie w komunikacji prywatnej.

Zdjęcia – po wyborze zdjęcia lub video do relacji, mamy możliwość dodania dodatkowej fotografii.

Tekst – oprócz wyboru zdjęcia lub filmu, możemy sami tworzyć swoją relację. Dodajcie tekst przygotowany na bazie jednej z wielu czcionek i konkretnej kolorystyki tła.

Live – możecie rozpocząć transmisję na żywo bezpośrednio w relacji. Dodajcie do niej odpowiedni tekst, lokalizację, nastrój i oznaczać wybrane przez siebie osoby.

💡 Opcje tekstowe i live można na razie wykorzystywać tylko na profilach prywatnych. 

Co jeszcze oprócz dostępnych już wcześniej lokalizacji, godziny i temperatury możemy oznaczać w relacjach?

🐝 Wydarzenie – w którym bierzemy lub zamierzamy wziąć udział. Ewentualnie takie, które realizujemy dla naszej marki. Z poziomu relacji można również zobaczyć, kto jest zainteresowany wydarzeniem, czy weźmie w nim udział.

🐝 Zbiórki pieniędzy – zachęcające innych do wspólnego wsparcia konkretnej inicjatywy.

🐝 Osoby/profile marek – które, oprócz samych relacji, pokażą się również w powiadomieniach osób, które zostały oznaczone, jak i wyświetlą się im w Messengerze. Osoby te mogą z kolei udostępnić materiał w swoich relacjach.

🐝 Uczucia/nastroje – wskazujące na emocje, które nam towarzyszą.

🐝 CTA – w przypadku relacji realizowanych na profilach firmowych, można dodać odpowiedni przycisk. Najpopularniejsze CTA to: dowiedz się więcej, kup teraz, zadzwoń, pokaż ofertę pracy itd.

💡 Najważniejszą, z biznesowego punktu widzenia, nowość zostawiłam „na deser”.

Aktualnie można już promować relację na Facebooku! 

Mechanizm jest niemal identyczny, jak ten z Instagrama. Jeśli jeszcze nie 🍯pozyskaliście nowych obserwujących za pomocą kampanii na InstaStories 🍯, to warto zapoznać się z tekstem, który jakiś czas temu opisała Klaudia Chmielewska.

W relacji na Facebooku, po wybraniu grupy odbiorów, lokalizacji oraz wieku, ustalamy łączny budżet oraz okres trwania promocji, w czasie którego treść będzie widoczna.

Czy relacje na Facebooku będą tak samo popularne jak InstaStories?

Z pewnością jest to aktualnie jeden z najbardziej popularnych sposobów komunikacji w social media, także odpowiedź wydaje się oczywista.

#samnektar by @Magdalena Firfa/ Beeffective