Połącz się z fanami dzięki Facebook Live
Opowiem o możliwościach, jakie oferuje na ten moment Facebook Live oraz jak dzięki niemu możesz bardziej zaangażować swoich fanów.
Już ponad rok temu Anna Skora pisała, jak rozpocząć przygodę z transmisjami na żywo. Dzisiejszy nektar jest kontynuacją tego tematu.
Transmisje na żywo to przede wszystkim skuteczny sposób na pokazanie marki szerokiemu gronu odbiorców. Jest to również sposób na sprawdzenie zaangażowania fanów w interakcji z marką.
Ile osób interesuje się Twoją firmą? Co sądzą o Tobie i Twojej marce odbiorcy i jakie emocje w nich wzbudzasz? Na te i inne pytania poznasz odpowiedź za pomocą dwóch kliknięć na Twoim smartphonie, który z łatwością może zastąpić profesjonalny i drogi sprzęt.
Facebook Live to idealne rozwiązanie do opowiedzenia niezwykłej historii, która pozwoli na zwiększenie zaangażowania Twoich fanów oraz wzmocnienie emocjonalnej więzi w relacji klient-marka. Przed rozpoczęciem nagrania, poinformuj o konkretnej dacie, godzinie, jak i temacie, który zamierzasz poruszyć.
Aktualnie przy transmisji na żywo możesz znaleźć szereg kreatywnych narzędzi, dzięki którym urozmaicisz swoją relację i jeszcze bardziej zaangażujesz fanów w swój przekaz.
Z jakich opcji możesz skorzystać?
- Dodanie chwytliwego opisu bezpośrednio w transmisji
- Oprócz możliwości zamieszczenia opisu transmisji, dzięki której Twoi fani od razu dowiedzą się, czego mogą oczekiwać, możesz dodatkowo dodać opis. Przywitaj się, zadaj pierwsze pytanie, powiedz, gdzie aktualnie jesteś.
- Filtry, nakładki, efekty, maski, które możesz zastosować od początku do końca transmisji, lub zmieniać je w trakcie jej trwania.
- Stwórz własną markową nakładkę, która wyróżni i zachwyci Twoich fanów. Tutaj z pomocą przyjdzie Facebook Frame Studio.
- „Narysuj to”, czyli rodzaj kreatywnej zabawy, która pozwoli na urozmaicenie transmisji.
- Ankieta, która pozwoli Ci sprawdzić, co sądzą na dany temat Twoi widzowie.
- Podczas transmisji ważnego wydarzenia, możesz na bieżąco rozmawiać i witać się ze swoimi widzami.
- Zawężenie grona odbiorców Twojej transmisji.
Po zakończeniu transmisji na żywo możesz ją usunąć lub zamieścić na profilu. Po jej opublikowaniu Twoi obecni jak i przyszli fani mogą zobaczyć nagranie, a dzięki wysokiej pozycji transmisji na żywo w Edge Ranku, Twój live zyska większy zasięg niż pozostałe posty. To idealne rozwiązanie, jeśli chcesz dotrzeć do szerszego grona odbiorców.
W każdej chwili możesz „odgrzać” swojego live’a i przypomnieć o jego istnieniu dzięki „Wspólnemu oglądaniu”. Twoi fani zostaną o tym natychmiast poinformowani, a Ty możesz zadawać im pytania i nawiązać dodatkowy dialog w trakcie wspólnego seansu.
Checklista przed zrobieniem relacji Live na Facebooku
Pamiętaj, że maksymalny czas trwania transmisji to 4 godziny, ale rekomendowany czas jej trwania to minimum 10 minut. Koniecznie przed nagraniem sprawdź połączenie sieciowe (potrzebujesz połączenia 4G) oraz pamiętaj, że przy transmisjach w ciężkich warunkach, każdy powerbank to Twój najlepszy przyjaciel. Przy 30% baterii koniecznie podepnij się do tej dodatkowej mocy lub bądź z nią przez cały czas transmisji ?
Zobacz nasze dotychczasowe realizacje:
Transmisja z wielkiego otwarcia Centrum Handlowego NOWA STACJA. Nasz live znalazł się wśród najlepszych postów w listopadowym raporcie Sotrendera!
http://bit.ly/2S6UyPY
Aviko HoReCa Polska – transmisja z konferencji gastronomicznej Made Restaurant
http://bit.ly/2BhAaky
Rozmowa Live z ekspertem na profilu Rozwód to nie wojna
http://bit.ly/2GiY56s
Czytajcie więcej o Facebook Live na:
https://live.fb.com/
#samnektar by Magdalena Firfa/Beeffective Team