Organizuj konkursy i angażuj społeczność Twojej marki
Konkursy organizowane w mediach społecznościowych są atrakcyjnym sposobem na angażowanie aktualnych, jak i pozyskanie nowych fanów marki. Dokładnie przemyślany, dobrze zorganizowany i przeprowadzony konkurs to gwarancja szerokiego zasięgu i dużej aktywności użytkowników.
W dzisiejszym nektarze dowiesz się, o czym należy pamiętać przy organizacji konkursu w mediach społecznościowych. Na co warto zwrócić szczególną uwagę, żeby osiągnąć sukces i zostać zapamiętanym przez swoich fanów.
Przed publikacją konkursu upewnij się, że nie zapomniałeś o 3 ważnych punktach:
Cel i charakter konkursu, które znacząco wpływają na cały przebieg późniejszego planowania. Jaki zamysł ma organizowany przez Ciebie konkurs i co dzięki niemu chcesz osiągnąć? Zależy Ci na dotarciu do nowych fanów, czy może chcesz bardziej zaangażować tych aktualnych? Cała akcja ma wpłynąć bardziej na wizerunek Twojej marki, czy może na sprzedaż?
Odpowiedź na te pytania ułatwi planowanie kolejnych kroków.
NZP konkursu, czyli NAZWA, ZADANIE i PRZEBIEG to istotne elementy, które wpłyną na sukces organizowanego przez Ciebie konkursu. Nazwa powinna być krótka i chwytliwa, najlepiej taka, która kojarzy się z Twoją marką. Dodatkowo warto przygotować interesującą i rzucającą się w oczy grafikę. Jeśli mówimy o zadaniu konkursowym, warto pamiętać, że im będzie ono prostsze, tym bardziej prawdopodobne, że więcej osób będzie chciało je wykonać. Przebieg konkursu powinien być jasno określony, termin jego rozpoczęcia i zakończenia z góry ustalony, a treść posta konkursowego łatwa do zrozumienia. Im prościej, tym lepiej!
Nagroda, która powinna być atrakcyjna, ale niekoniecznie kosztowna. Zastanów się, co może przykuć uwagę Twoich fanów i co byłoby dla nich na tyle ciekawe, żeby wzięli udział w Twoim konkursie. Przed wyborem nagrody, możesz po prostu spytać fanów o to, co chcieliby wygrać. Do tego może posłużyć post w formie ankiety lub szybkie Q&A na InstaStories, dzięki czemu dodatkowo wzbudzisz zainteresowanie, jeszcze przed uruchomieniem całej akcji.
Pamiętaj, że ważnym elementem każdego konkursu jest regulamin. Chociaż najczęściej sprawia on najwięcej kłopotów, należy zadbać o to, by został skrupulatnie przygotowany. Jeżeli nie posiadasz wiedzy prawniczej, dobrze skonsultować dokument ze specjalistą. Profesjonalne wsparcie przyda się Tobie na przyszłość, przy organizowaniu kolejnych akcji konkursowych.
Każde medium, w którym możesz zorganizować dany konkursu, rządzi się swoimi prawami. Warto podczas planowania zasad i przebiegu konkursu skupić się na jednej platformie. Później możesz zorganizować podobny konkurs na innym portalu społecznościowym i porównywać aktywność i zaangażowanie fanów.
Konkursy w praktyce:
Przykład organizowanego przez nas konkursu możesz znaleźć m.in. tutaj: http://bit.ly/konkurs_foodhall.
Jeszcze przed oficjalnym otwarciem pierwszego Food Hallu w Gdyni zorganizowaliśmy aż 9 konkursów, które cieszyły się dużym zaangażowaniem aktualnych, jak i nowych fanów.
Dobrze przemyślane i rzetelnie przeprowadzone konkursy mogą przyczynić się do znaczącego wzrostu rozpoznawalności Twojej marki, jak i wzmocnienia relacji z jej aktualnymi fanami.
Życzę świetnych pomysłów i samym efektywnych konkursów, które zaangażują Twoich fanów!
#samnektar by Magdalena Firfa/Beeffective Team