beeffective
x-blurred-gfx
bee-blurred-gfx
post cover image

Jak ustawić remarketing w YouTube?

Remarketing w YouTube

Masz konto marki w YouTube, a na swoim kanale umieściłeś wartościowe treści. Dla lepszego i szybszego dotarcia wspomagasz swój kanał działaniami płatnymi. Jak zawęzić działania i wrócić do osób, które widziały Twoje wideo? Zacznijmy krótki remarketing w YouTube.

Jak trafić ponownie do osób, które wyświetliły film w YouTube?

Na początku muszę napisać, że najtrudniejszy jest ten pierwszy krok. Zakładam, że masz kanał, a decyzja, czy kanał YouTube jest dla Twojej firmy, została podjęta wcześniej. Mam nadzieję, że liczby i wyświetlenia się zgadzają, a do lepszego i szybszego dotarcia do swojej grupy docelowej wspomagasz działania kampaniami płatnymi w Google Ads. Zróbmy krok dalej i wróćmy do tych osób, które obejrzały materiał wideo. To pomoże ustawić remarketing w YouTube!

Stwórz listę remarketingową odbiorców kanału YouTube

Stworzenie listy remarketingowej odbiorców kanału YouTube, wymaga w Google Ads zalogowania się do narzędzia. Następnie z menu na górze strony wybrać „Narzędzia i ustawienia”, a po rozwinięciu dodatkowych opcji z kolumny ZASOBY WSPÓLNE wybrać  „Zarządzanie odbiorcami”.

Tworzenie listy remarketingowej Google Ads

Tworzenie listy remarketingowej Google Ads

Po wybraniu tej opcji, narzędzie reklamowe przeniesie nas do list odbiorców. I tutaj dzieje się cała magia. Prawdopodobnie będzie tutaj „czysto”, co oznacza, że nie zobaczysz żadnych wyników, ale nie przejmuj się tym za bardzo. Tak właśnie powinno to wyglądać, jeżeli tworzysz pierwszą listę remarketingową.

Utworzenie remarketingu w Google Ads odbywa się za kliknięciem małego białego plusa na okrągłym niebieskim polu. Znajduje się w lewym górnym rogu ekranu:

Wygląd pierwszej listy remarketingowej w narzędziu Google Ads

Pierwsza list remarketingowa w Google Ads

Klikamy w znak i następnie w „Użytkownicy YouTube”.

Tworzymy remarketing do dowolnego obejrzanego filmu w kanale YouTube

Niewiele zrobiliśmy, a już praktycznie najważniejszą pracę mamy za sobą. Zostaje nam skonfigurować kilka wytycznych i koniec. Google Ads stara się być bardzo intuicyjnym narzędziem. Czasami wychodzi to łatwiej, czasami trudniej. Ma to ścisły związek z działaniami, które wykonamy. Wróćmy do naszej listy remarketingowej i tego, co możemy ustawić.

Zacznijmy od najbardziej banalnej, ale jednak istotnej kwestii, czyli nazwy listy remarketingowej. Ustaw ją tak, by przy ponownym zaglądaniu do listy odbiorców, nazwa w całości wyjaśniła Tobie, po co została ona stworzona.

Ja dla przykładu nową listę nazwę: Remarketing_SamNektar_ALL_540

Dlaczego tak? Po ponownym zalogowaniu się do Google Ads, nawet niech to będzie za pół roku, będę wiedział co się pod nią kryje.

Remarketing – mówi samo za siebie,

SamNektar – tematyka contentu,

ALL – jest to związane z członkami grupy, których ustawiłem jako: „obejrzeli dowolny film z kanału”. Dla mnie jest to tożsame ze wszystkimi, którzy zobaczyli film z kanału. Tutaj ważne, by „z” nie mylić z „na”. Zdaje sobie sprawę, że film mógł zostać udostępniony i osadzony na innej stronie. Obojętnie w jakim miejscu dany użytkownik obejrzał film, Google będzie o tym wiedział i za sprawą takiego ustawienia, wróci do tej osoby.

540 – jest związany z czasem, jak długo chcę danego użytkownika trzymać na tej liście do remarketingu w YouTube.

Chcę więc trafiać do wszystkich, którzy widzieli film i „trzymać ich” przez 540 dni.

Widok ustawienia grupy remarketingowej w Google Ads YouTube

Ustawienia grupy remarketingowej w Google Ads YouTube

Dodatkowym ustawieniem jest możliwość wyboru, czy dana lista remarketingowa ma być wstępnie uzupełniona użytkownikami, którzy przez ostatnie 30 dni wyświetlili moje filmy w YouTube, czy też ma być stworzona od zera. Odpowiada za to opcja wstępnego uzupełniania. Ja ustawiłem na 30 dni, ale korzystam też z czystych list remarketingowych. Ma to swoje plusy.

Widok opcji wstępnego uzupełniania w remarketingu YouTube

Opcje wstępnego uzupełniania w remarketingu YouTube

Należy również wybrać kanał, który ma być źródłem remarketingu w YouTube

Jak wykorzystać listy remarketingowe w YouTube?

Po wybraniu wszystkich opcji, wystarczy listę zapisać. Narzędzie reklamowe zacznie wypełniać użytkowników. Zapełnianie listy trwa przez pewien czas. W zależności od skomplikowania ustawień trwa to dłużej lub krócej. Na pewno trzeba uzbroić się w cierpliwość.

Nową stworzoną listę remarketingową można użyć na wiele sposobów. Remarketing jest istotnym elementem do prowadzenia skutecznego lejka sprzedażowego.

To, co zgromadzimy w YouTube, możemy równie dobrze wykorzystać w innych miejscach. Użytkownicy tego medium społecznościowego różnią się od tych, którzy stale przeglądają wiele witryn w Internecie. To od Ciebie zależy, jak wykorzystasz stworzoną listę remarketingową w YouTube.

#samnektar by Paweł Ciosk/Beeffective Team