Jak ustawić reguły na koncie Google Ads?
Zwykło się mówić, że reguły są po to, żeby je łamać. W przypadku kampanii Google Ads, łamanie reguł lub ich brak może narazić nas na dodatkową pracę albo prowadzenie nieefektywnych kampanii.
Wykorzystując automatyczne reguły, możemy skupić się na innych kwestiach, a pilnowanie budżetów, stawek i średniej pozycji naszych reklam powierzyć automatom. Nadszedł czas, żeby ustalić swoje reguły na kontach Google Ads!
Czym są reguły automatyczne Google Ads?
Reguły automatyczne są jedną z funkcjonalności Google Ads, która ułatwia zarządzaniem kontami w systemie reklamowym. Wykorzystując reguły automatyczne system sprawdza Twoje kampanie, grupy reklam lub reklamy na podstawie ustanowionych przez Ciebie warunków i wykonuje zaprogramowane wcześniej działania. Przykładowo: reguła automatyczna X może wysłać powiadomienie e-mail, gdy liczba konwersji w danym tygodniu była niższa niż w minionym.
Jak ustawić reguły automatyczne?
Z poziomu konta Google Ads lub Konta Menedżera Google Ads, wybierz „Narzędzia i ustawienia”, a potem „Reguły” w sekcji DZIAŁANIA ZBIORCZE:
Wybierz jeden z rodzajów reguł automatycznych, np. „Reguły kampanii”:
W polu „Rodzaj reguły” można wybrać, jaka akcja zostanie wykonana po spełnieniu warunków. Możemy włączyć kampanie, wstrzymać je, wysłać powiadomienie e-mail lub zmienić budżety:
Przykładowe działania związane z ustawieniem reguły
Ustawmy regułę wysyłającą powiadomienie e-mail, jeśli liczba konwersji zmierzonych poprzedniego dnia była mniejsza niż 1:
- W koncie Menedżera Google Ads musimy wybrać konto jakiego dotyczy dana reguła. Warto pamiętać, że jedna reguła może obsługiwać kilka różnych kont reklamowych.
- Regułę zastosujmy we wszystkich włączonych kampaniach.
- Jako warunek ustawmy „Konwersje” i <1,00.
- Określmy częstotliwość wykonywania działania – może to być jednorazowa reguła, ale równie dobrze mogą to być reguły uruchamiane codziennie, raz w tygodniu lub raz w miesiącu. Dla naszej przykładowej reguły ustawiamy częstotliwość wykonywania działania na „Codziennie”, o godz. 10:00 (akurat chwilę po przerwie kawowej), a jako dane z jakich ma korzystać – zaznaczamy opcję „Poprzedni dzień”.
- Nazywamy regułę, a ona automatycznie staje się aktywna.
Jakie reguły warto zastosować na swoich kontach Google Ads?
- Wyłączającą kampanie z nieefektywnym wskaźnikiem CTR.
- Powiadomienie e-mail o odrzuconych reklamach.
- Powiadomienie e-mail o niższym współczynniku wyświetleń u góry strony niż pożądany.
O czym warto pamiętać?
- Pamiętaj, by przed uruchomieniem reguł sprawdzić ich prawidłowość za pomocą podglądu. Dzięki temu możesz szybko wyłapać nieuwzględnione wcześniej problemy. Przykładowo, możesz regułę przetestować przy jednorazowym działaniu i później uruchomić ją w docelowym.
- W menu „Historia reguł” można sprawdzić, czy reguły są uruchamiane prawidłowo.
Dlaczego warto używać reguł automatycznych?
Zautomatyzowanie części działań – zwłaszcza przy dużej ilości obsługiwanych kont i konieczności analizowania wielu danych, bywa zbawienne. Poświęcenie paru godzin na ustawienie prawidłowych reguł znacząco przyspieszy pracę i uczyni ją bardziej efektywną.
#samnektar by Norbert Korus/Beeffective Team