Efektywna promocja wydarzenia – od pomysłu po realizację
Udział w różnego rodzaju wydarzeniach takich jak targi, czy konferencje, to dla każdej firmy świetna okazja do budowania pozytywnego wizerunku oraz zaprezentowania najnowszych produktów czy usług.
Obecność na eventach pomoże zwiększyć rozpoznawalność Twojej marki, zweryfikować działania konkurencji i nawiązać nowe relacje. Jak dobrze przygotować się do takiego przedsięwzięcia i wykorzystać udział w nich do komunikacji w social media? Temat przybliżę na przykładzie IFA 2019 – największych targów elektroniki użytkowej w Europie. Wspieraliśmy na nich jednego z naszych Klientów, firmę Lamel i jej markę – MyScreenPROTECTOR.
Zacznij od planu
Na samym początku warto zdefiniować wszystkie cele komunikacyjne, które zamierzasz osiągnąć przed, w trakcie, jak i po wydarzeniu. Pierwsze informacje o udziale w tak prestiżowej imprezie mogą pojawiać się w Twoich kanałach dużo wcześniej, jeszcze przed wybiciem „godziny zero”. Zainteresowanie możesz budować przypominając fanom filmy oraz zdjęcia z poprzednich targów lub pytając o atrakcje, które chcieliby zobaczyć na Twoim stoisku.
Korzystaj z oznaczeń lokalizacji. Dodawaj ankiety z pytaniami do video. Korzystaj z narzędzi, które zaangażują Twoich fanów. Zbieraj interesujące Cię informację. Wykorzystuj je podczas dalszej komunikacji oraz targów.
Przygotuj wszystko z wyprzedzeniem
Nie pozwól, by coś Cię zaskoczyło! Przygotuj dokładny scenariusz swoich działań. Spisz cały plan, szczegółowo zaplanuj komunikację i formaty, jakich chcesz użyć w trakcie wydarzenia. Pozwoli to Tobie na to, by na miejscu w 100% skupić się na ich realizacji, a nie zastanawianiu się, co zadziała najlepiej. Warto wykorzystać również potencjał wydarzeń na Facebooku. Jeśli oficjalny fanpage utworzy wydarzenie, którym zainteresowanie deklaruje spora grupa osób – opublikuj na nim informacje o swoim udziale w evencie i zaproś do odwiedzenia Twojego stoiska. Nie zapomnij również o kampaniach Local Awareness. To najlepszy sposób na to, by szybko dotrzeć do osób, które przebywają w danej chwili w określonej lokalizacji.
Komunikuj na bieżąco
Social media kochają działania „tu i teraz”. Realizuj transmisje live za pośrednictwem Facebooka czy Instagrama, udostępniaj materiały w Relacjach i InstaStories. Takie działania to absolutny must have bieżących działań podczas wydarzeń.
Uczestnicząc w targach, w których relacje opierają się głównie na działaniach B2B, nie zapomnij o stworzeniu lub uzupełnieniu swojego firmowego, jak i prywatnego profilu na LinkedIn. Poproś również swój zespół o większe zaangażowanie właśnie w tym kanale.
Odpowiednie przygotowanie oraz skorzystanie ze wcześniej przygotowanego scenariusza sprawią, że Twoje działania powinny przebiec bez problemu. Targi to również dobry czas na pozyskanie nowych fanów, pokazanie swoich produktów. Również zaprezentowanie zespołu oraz zbierania atrakcyjnego materiału, które będziesz mógł wykorzystać w późniejszej komunikacji.
Nie pozwól, by Cię zapomnieli.
Po intensywnej pracy podczas targów, nie zapomnij o krótkim podsumowaniu swoich działań. Podziękuj za uczestnictwo wszystkim, którzy odwiedzili Twoje stoisko. Kanały social media to bardzo dobra przestrzeń do tego, by pochwalić się udziałem w ciekawych wydarzeniach. Za ich pośrednictwem możesz też powspominać najważniejsze momenty i podzielić się wrażeniami. Również na długo po wydarzeniu możesz wykorzystywać zebrane materiały i zachęcać nowych fanów do większego zaangażowania.
Jak widzisz, udział w targach lub konferencjach to ogrom możliwości, które zachęcą fanów do zacieśnienia relacji z Twoją marką. Odpowiednio wykorzystaj ich potencjał i dobrze zaplanuj wszystkie działania komunikacyjne. Jeszcze do niedawna targi kojarzyły się ze sporą ilością stoisk i wystawców, którzy traktowali udział w nich jako kolejny punkt sprzedaży i tanich promocji. Dzisiaj to inspirujące spotkania ludzi o podobnych zainteresowaniach, na których mogą zaprezentować swoje produkty i usługi w kreatywny sposób. Dobrze zaplanowane działania w social media, to klucz do dotarcia do wielu nowych Klientów i zwiększenia zaangażowania wokół marki.
#samnektar by Magdalena Firfa/Beeffective