Dbaj o spójność Twojej marki w Internecie
Internet nie jest oderwaną rzeczywistością, więc komunikacja online musi być spójna z tym, co reprezentujesz w offlinie. Sumiennie dbasz o swoją firmę, szkolisz pracowników i upewniasz się, że Twoje usługi codziennie są najwyższej jakości.
Czy w takiej sytuacji pozwoliłbyś, by Twoja komunikacja wizualna niszczyła ciężko wypracowane standardy? Profile w mediach społecznościowych to równorzędne kanały komunikacji z klientem, które pracują na Twoją korzyść – w związku z tym musisz dbać o nie jak o swoich najlepszych pracowników.
Dobrą praktyką jest ustalenie zestawu zasad komunikacji wizualnej, np. w postaci księgi identyfikacji wizualnej. Tam możesz zawrzeć informacje o firmowych kolorach, krojach pisma i regułach ich stosowania. Następnie zwróć uwagę, czy komunikacja w mediach społecznościowych wygląda tak samo, jak Twoje ulotki, wizytówki czy foldery reklamowe. Klient podświadomie uczy się Twojego wizerunku i rozpoznaje go w różnych kanałach.
W mediach cyfrowych każdy kolor ma swoje oznaczenie numeryczne w postaci kodów heksadecymalnych bądź opisu składowych RGB. Zapisz numery stosowane w swojej identyfikacji wizualnej i przekazuj te wartości każdej osobie, która będzie pracowała nad reklamą w Twoim imieniu. W łatwy sposób zapewni to spójność, identyczność i powtarzalność komunikatów graficznych.
Upewnij się, że na stronie internetowej, w materiałach drukowanych i w postach w social media konsekwentnie używasz tych samych krojów pisma. Wygląd tekstu to bardzo pojemny nośnik informacji wizualnych — dla zachowania rozpoznawalności lepiej ograniczyć się do sprawdzonego zestawu liter. Co więcej, używaj nie więcej niż 2–3 fontów w jednym projekcie – pozwoli to uniknąć niepotrzebnego bałaganu wizualnego.
Mając ustalone podstawowe zasady, możesz stworzyć kilka szablonów prezentacji grafik. Dobrą praktyką jest wyodrębnienie kilku linii komunikacyjnych, np. promocje, wyprzedaże, pracownicy bądź nowe produkty. Ustal, co jest dla Ciebie ważne, stwórz łatwe w obsłudze szablony graficzne i ciesz się rosnącą rozpoznawalnością i zapamiętywalnością Twojej marki.
Nie pozwól, by Twoje grafiki były chaotyczne i niechlujne. Dbaj o jakość komunikacji, stosując się do podstawowych reguł projektowania graficznego, takich jak kompozycja, teoria koloru, przestrzeń negatywna. Nie bój się pustej przestrzeni, pamiętaj o zostawieniu marginesów, stosuj dobre praktyki rozwiązań kompozycyjnych, takich jak trójpodział, złoty podział czy symetria.
Jakość zdjęcia ma znaczenie
Używaj wysokiej jakości zdjęć. Nic nie zepsuje komunikatu bardziej niż nieostre, rozpikselowane zdjęcia. Najlepiej jest korzystać z contentu własnego. Dobrym pomysłem może być zamówienie fotografa, by zrobił i przygotował kilkadziesiąt plików do wykorzystania przez najbliższe miesiące. Zdjęcia możesz też zrobić samodzielnie, poprosić o to swoich pracowników bądź, w ostateczności, skorzystać z banków płatnych lub darmowych zdjęć.
Zobacz, jak odświeżyliśmy content wizualny na profilu marki Esotiq:
http://bit.ly/2Cytkc1 – przykład spójnej karuzeli, która optycznie tworzy jedną całość
http://bit.ly/2q6bx4u – kreatywne wykorzystanie charakterystycznego elementu znaku graficznego
#samnektar by Mateusz Sztajnke/Beeffective Team