Buduj napięcie przed startem projektu
Wprowadzenie nowego produktu, działania rebrandingowe lub wielkie otwarcie nowej lokalizacji powinno być wcześniej dokładnie przemyślane, a każdy punkt odpowiednio zaplanowany i sukcesywnie wdrażany.
10 listopada realizowaliśmy działania z okazji otwarcia pierwszego Centrum Handlowo-Rozrywkowego NOWA STACJA w Pruszkowie, a przed nami wielkie otwarcie pierwszego Food Hallu w Gdyni! W dzisiejszym nektarze podpowiem Ci, co zrobić, by wzbudzić zainteresowanie działaniami w social media i jak się do nich przygotować. Zachęcam również do obserwowania profilu BATORY na Facebooku oraz Instagramie (http://bit.ly/batory_gdynia) , gdzie na bieżąco możesz obserwować nasze bieżące realizacje i pomysły.
Przed działaniami, które odpowiednio zaangażują Twoją społeczność, nie zapomnij o tych trzech punktach:
- Ustal cele, jakie chcesz osiągnąć – zależy Ci bardziej na sprzedaży nowego produktu, rozpoznawalności nowego miejsca, marki czy dużej frekwencji na wydarzeniu?
- Ustal harmonogram działań – przed wielkim dniem przygotuj jak najwięcej rzeczy i zastanów się nad harmonogramem publikacji. Gotowe treści, grafiki, pomysły na konkursy, opisy wydarzeń. Dzięki wcześniejszym przygotowaniom będziesz mógł lepiej zarządzać swoim czasem i skupić się na bieżącej komunikacji.
- Lista FAQ – Ta lista przyda Ci się w kryzysowych sytuacjach i wzmożonej liczbie zapytań. Przygotuj listę możliwych pytań i odpowiedzi. Przy natłoku komentarzy, recenzji warto posiłkować się wcześniej przygotowanymi materiałami.
Gdy już wiesz, jaki masz cel, jesteś przygotowany na ewentualne kryzysy. Wiesz co, gdzie i kiedy chcesz komunikować. Teraz możesz zacząć tworzyć angażujące treści, które zainteresują Twoich aktualnych oraz przyszłych fanów.
Angażujące treści
Wydarzenia na Facebooku – dają Ci wiele możliwości. Najważniejszy jest fakt, że osoby zainteresowane Twoim wydarzeniem za każdym razem otrzymują powiadomienie o nowych aktywnościach w dyskusji. Wykorzystaj to! Więcej o trendach i możliwościach Wydarzeń przeczytasz w moim poprzednim nektarze.
Facebook Live – co oferuje Facebook Live oraz jak dzięki niemu możesz bardziej zaangażować swoich fanów również znajdziesz w naszych nektarach.
Angażujące posty – w zależności od Twojej branży oraz wydarzenia, w które chcesz zaangażować swoich fanów, warto przetestować wiele formatów postów i przeanalizować, które z nich organicznie wzbudzają największe zainteresowanie. Posty, emoji, konkursy, animowane ankiety, post Lista, zdjęcia, grafiki, kolaże zdjęć? Zadawaj pytania, analizuj odpowiedzi, a dowiesz się czego oczekują Twoi fani i co ich najbardziej interesuje.
Twórz posty, które przyciągają wzrok i pamiętaj, że najlepiej korzystać z najnowszych formatów, jakie oferuje Facebook. Posty te są dodatkowo wspierane przez algorytm, a Ty zyskasz jeszcze więcej upragnionych reakcji.
Video – wzrost znaczenia video w komunikacji jest niezaprzeczalny, więc warto w nie zainwestować. Jeśli chcesz wiedzieć, jak to zrobić po ekspercku, przeczytaj nektar Wiesława o wideo.
InstaStories – nie ukrywam, że od dłuższego czasu jestem wielką fanką InstaStories i możliwości, jakie oferują. Warto wchodzić w interakcje z fanami, pokazywać najnowsze informacje, zdjęcia, tworzyć ankiety, sesje Q&A. Baw się tym formatem i twórz treści, które najbardziej zainteresują Twoich fanów.
Dodatkowy TIP
Chcesz wyróżnić najwierniejszych fanów i zaoferować im coś ekstra? Zaproś ich do dodatkowego zaangażowania się w konkretny element Twojego Stories, a następnie dodaj ich do „Bliskich znajomych”. W ten sposób utworzysz cenną grupę osób, które najbardziej są zainteresowane Twoimi działaniami. Możesz ich w ten sposób dodatkowo nagradzać, np. informować z wyprzedzeniem o wszystkich nowościach, oferować specjalny rabat czy organizować konkursy.
Budowanie napięcia przed startem danego projektu to sukcesywne realizowanie wyznaczonych wcześniej celów. Po dodaniu sporej dawki kreatywności i zaangażowania możesz być niemal pewny, że założony cel zostanie osiągnięty. Jakie działania sprawdziły się u Ciebie najlepiej? Masz dodatkowy pomysł na zainteresowanie potencjalnych fanów? Koniecznie podziel się swoim doświadczeniem w komentarzu!
Życzę samym efektywnych działań przy realizacji nowych projektów!
#samnektar by Magdalena Firfa/ Beeffective Team