beeffective
x-blurred-gfx
bee-blurred-gfx
post cover image

Korzystaj z RTM i twórz posty warte 1000 reakcji

Real Time Marketing Wiesław SamNektar BeeffectiveJak zdobyć 1000 reakcji pod postem? Odpowiedź jest prosta: Real Time Marketing!

Niestety przygotowanie wystrzałowego materiału, to już nieco trudniejsze zadanie, wymagające zastosowania kilku reguł. Jak to robimy w Beeffective? Opowiem na przykładzie jednego z Klientów, dla którego przygotowaliśmy kreacje wykorzystujące popularność ostatniego sezonu serialu „Gry o Tron” i Finału Ligi Mistrzów ⚽. 

Co więc powinieneś wziąć pod uwagę?

TEMAT – jak najbardziej aktualny i powszechnie kojarzony, a więc: sportowe wydarzenie, naukowe doniesienie, skandal obyczajowy, czy premiera filmu. Nie ma złych tematów, chociaż bądź ostrożny przy wyborze newsów o zabarwieniu politycznym, religijnym, czy światopoglądowym. Rozważ nie tylko skalę zaangażowania pod postem, ale również ewentualny wydźwięk interakcji na profilu. 
W przypadku „Gry o Tron”, komunikat odnosił się do wybranego odcinka, którego przebieg podsumowywały dwa słowa: ogień i popiół. To stanowiło wizualny motyw postu. Ponadto wybór padł na przedostatni odcinek sezonu, który budował napięcie przed finałem. 

RTM Gra o Tron SamNektar

Nasze szybki nie ochronią Was przed potężnym smoczym ogniem. SamNektar

WSPÓLNY MIANOWNIK – wybrany temat musisz połączyć ze swoją marką lub produktem. W tym przypadku, wątek zniszczenia idealnie korespondował z tematem ochrony telefonu, oferowanej przez markę MyScreenProtector.

EMOCJE – nic tak nie pomaga postowi, jak zawarty w nim przekaz emocjonalny. Najlepiej, aby był pozytywny, czemu posłużyła żartobliwa puenta wyrażona w haśle: „Chronimy telefon przed wszystkim… oprócz Drogona”.

CALL TO ACTION – w opisie warto zachęcić do wyrażenia opinii. Wśród rzeczy, które ludzie kochają w Social Media, znajduje się możliwość reagowania na zamieszczone treści.

NO LOGO – nie ulegaj pokusie wzbogacania grafiki o logotyp. Użytkownicy Social Media poszukują przede wszystkim rozrywki, inspiracji, autentyczności, a nie produktów i reklam. Jeśli pomysł trafi w ich gust, sami odnajdą źródło.

GRAFIKA – możesz ją stworzyć od podstaw lub skorzystać z materiałów fotograficznych pozyskanych z darmowych baz fotografii i zasobów Google. Jeśli chcesz z nich korzystać bezpłatnie i zgodnie z prawem, w innym nektarze opisałem jak używać zdjęć stockowych z głową

Na profilu MyScreenProtector znajdziesz więcej przykładów Real Time Marketingu. Jak pokazał post odnoszący się do Finału Ligi Mistrzów, możliwe jest również jego planowanie. W tym przypadku wywołaliśmy zaangażowanie wśród oczekujących na finałowy mecz pytając, czy mają już ustawioną tapetę z herbem ich faworyta. Efektem było blisko 3 000 reakcji. Oczywiście i w tym przypadku konsekwentnie zostały zastosowane wymienione powyżej zasady. 

Grafika przygotowana na finał Ligi Mistrzów RTM Beeffective

Grafika przygotowana na finał Ligi Mistrzów

Real Time Marketing to atrakcyjne narzędzie, które pomoże zaangażować fanów marki i z dużym prawdopodobieństwem zmotywuje ich do pozostawienia reakcji. Pamiętaj jednak, że sukces nadejdzie dopiero wtedy, gdy będzie sprytnie wykorzystywane.

#samnektar by Wiesław Teofilak/Beeffective Team